NL200: Flop top top spot

#1| 2
MESTERBLOGGER

Vi spiller live NL200 med 8 recs. Den går limp*4. Jeg åbner til $17 med AT og får 5 calls. Pot: $102

Flop: T93. Der checkes rundt til den sidste limper som donker $105 med $200 bag. Jeg er last to act og har alle dækket. Villian har jeg en del historie på. Rimelig ABC og folder sjældent semi gode hits. Han er dog ikke über aggressiv. Hvad slår jeg? KT, kombi draws? Kan han finde på at overlimpe med JJ/QQ? Bestemt! 3-better han nogensinde med disse handsker pre? Yes. Easy fold, easy call eller easy shove? Alterntivt randomize it?



Redigeret af morfarnissen d. 02-08-2024 05:28
02-08-2024 06:53 #2| 0

De andre har foldet? I så fald rester jeg. Der er en del hænder der kan forsøge at tage ned når der er checket hele vejen rundt. 

02-08-2024 07:00 #3| 0

Hej morfar

Livepoker er en sjov og nogle gange frustrerende størrelse.

Der er flere ting at bekymre sig om her:

Han better pot og har nu kun et potbet tilbage

Han better ind i 5 modstandere herunder dig, som ellers havde muligheden for at bette

Han vælger at bette i stedet for at CR, hvis du havde fået og udnyttet chancen for at cbette - hvad betyder det? Frygt for at du tjekker bag? For at tage initiativet med en semigod eller monster hånd?

Som jeg læser det, har de øvrige spillere indtil videre tjekket og er stadig med i hånden, dvs du havde position preflop?

Hvis det er tilfældet, skal du også vurdere, om de øvrige spillere kan have en bedre hånd end dig

Jeg ender i teorien med et nittet fold mod en ABC spiller, som meget vel kan have 33, 99 eller T9 eller som minimum et godt træk - også fordi vi har 4 øvrige spillere med i hånden

02-08-2024 07:23 #4| 0

Så du har 4 banditter bag dig også, der kan ligge og vente på et c/r? Hvor dybe er vi med dem? 



Jeg stemmer fold tror jeg.. Men hvis vi havde haft bdfd også var det måske anderledes. 


 

 

02-08-2024 07:24 #5| 0

Hvor dybt er du, altså er Stack to Pot også 3 for dig? Eller dybere.
Med din beskrivelse af ham, printer du nok ikke, men det er også ret ekstremt at folde, da din hånd jo er bedre end AA, (du blocker for T9s og TT.) ud fra min gamle live erfaringer er der mange TPTK og set samt kombodraws i hans range og sidstnævnte er trods alt super mange af på det board med hans linje 9Xs (7-8 stykker), KQs, KJs, QJs, J8s mv.
Jeg læser det, som at du er i position, korrekt?

Set fra et EV perspektiv kan der være et rationale i at bare at calle og så folde turn på de værste run outs, hvis han better igen og caller/selv gå allin på A, Boardpairing cards og 7-2 bon flush.

Den strategi kan medføre andre gode ting på floppet, fx at QJ (uden flush draw), KTs eller andre flush draws caller, så I kommer flere til turn.

Men man kan også bare folde med dit read og komme videre til næste hånd.

02-08-2024 08:17 #6| 0

Ville du have checket bagved hvis alle havde checket ? Og har villain set dig gøre det tidligere  ?

 

Jeg tror sjældent din hånd er god til sidst men det behøver den jo heller ikke at være hver gang. Eksempelvis er du lige nu foran hænder som DB i spar men i en all in situation er du jo ikke favorit til at vinde. Men på grund af pot odds skal du spille alligevel hvis du vidste han havde det og at de andre ville folde.

 

Jeg folder på grund af de tre bagved.

 

 

 

 

02-08-2024 09:34 #7| 1

Jeg ville forvente at se overpar+ fra rec ABC her
Han x stort set altid sine draws.
Så jeg folder bare.

02-08-2024 09:58 #8| 2

Jeg er virkelig chokeret over folk vil folde i det spot her. Vi skal godt nok være sikre på han ikke kan have JT QT og KT, QJ, Ax spar, andre flushdraws osv. 

Fint ikke at tænke over hvad vi skal calle og teori og spille hånden i et vakuum men godt nok vildt alligevel. 

02-08-2024 10:31 #9| 0
rune0714 skrev:

Jeg er virkelig chokeret over folk vil folde i det spot her. Vi skal godt nok være sikre på han ikke kan have JT QT og KT, QJ, Ax spar, andre flushdraws osv. 

Fint ikke at tænke over hvad vi skal calle og teori og spille hånden i et vakuum men godt nok vildt alligevel. 

 

 Rart med en anden mening. Men jeg forstår dog ikke den sidste sætning. Jeg synes jo netop at alle har tænkt over om de skal calle. 

 

Og du spiller jo ikke kun mod en spiller som det ser ud til du regner med.

02-08-2024 10:46 #10| 0
rune0714 skrev:

Jeg er virkelig chokeret over folk vil folde i det spot her. Vi skal godt nok være sikre på han ikke kan have JT QT og KT, QJ, Ax spar, andre flushdraws osv. 

Fint ikke at tænke over hvad vi skal calle og teori og spille hånden i et vakuum men godt nok vildt alligevel. 




Jeg hælder også klart mest til call, men 5vejs falder værdien af TPTK, da vel også meget teoretisk, hvis vi er på SPR 3, er du ikke enig i det? Men hvis donkeren har mange TP dårligere kicker er det selvfølgelig insta call.

02-08-2024 11:12 #11| 1

Vi spiller live NL200 med 8 recs. Den går limp*4. Jeg åbner til $17 med AT og får 5 calls. Pot: $102Flop: T93. Der checkes rundt til den sidste limper som donker $105 med $200 bag. Jeg er last to act og har alle dækket.


Altså last to act på floppet - men du er vel første til at acte på hans bet? 

 

Hvis du er nogenlunde nær de 200, ville jeg All-In'e den.

02-08-2024 11:53 #12| 0
Administrator

Mon ikke vi kan udelukke overpar ? Dem er jeg ret sikker på vi hører fra pre..

Det tror jeg oftest også vi gør fra 1010 og 99


Det efterlader ved 33 og diverse kombotræk og rene træk - måske 109 suited

Mon ikke vi i et random lowlimit livespil kan tillægge en røvfuld wtf hænder til rangen ?


Jeg jammer mens jeg et foran

02-08-2024 12:14 #13| 0

all in

02-08-2024 13:27 #14| 0

Mit svar et med udgangspunkt i alle andre har foldet postflop, men hh er lidt mærkeligt beskrevet. 

02-08-2024 13:31 #15| 3
Doctor2d skrev:

Jeg hælder også klart mest til call, men 5vejs falder værdien af TPTK, da vel også meget teoretisk, hvis vi er på SPR 3, er du ikke enig i det? Men hvis donkeren har mange TP dårligere kicker er det selvfølgelig insta call.

 Er enig i det ikke er et drømmespot men overraskede mig bare så mange ville folde. Man ser så mange sjove ting live.  

 

02-08-2024 14:13 #16| 0
MESTERBLOGGER

Jeg var i position både før og efter floppet. Last to act på floppet med alle limp/checkerne til at acte. Min stack var $600. Jeg syntes den var hammer svær. Jeg foldede og det gjorde alle de andre også. Jeg fandt aldrig ud af hvad han havde selvom jeg ihærdigt prøvede at få ham til at afsløre det.

02-08-2024 15:19 #17| 1
morfarnissen skrev:

Jeg var i position både før og efter floppet. Last to act på floppet med alle limp/checkerne til at acte. Min stack var $600. Jeg syntes den var hammer svær. Jeg foldede og det gjorde alle de andre også. Jeg fandt aldrig ud af hvad han havde selvom jeg ihærdigt prøvede at få ham til at afsløre det.




Fedt du lægger hænder op :)
Du må super gerne være præcis med positioner og stacks i indledende post hvis det er muligt :)
Det betyder en del at du er så dybt.
02-08-2024 16:02 #18| 0

Med 5 bagved er det et nemt fold synes jeg. Mig der misforstod din hh. 

02-08-2024 16:59 #19| 1
Administrator

Hvad er i bange for ?

at en rec 1-2 spiller limp/caller JJ+ og derefter slowplayer et drawheavy bord ?


imo glem alle andre end gutten der stanger ud 

02-08-2024 17:29 #20| 1
Bridgeking skrev:

Hvad er i bange for ?

at en rec 1-2 spiller limp/caller JJ+ og derefter slowplayer et drawheavy bord ?


imo glem alle andre end gutten der stanger ud 

 

Går ud fra du taler om de første tre limpere? Vil ikke tro der er mange overpar, som spiller sådan - selv ikke niveauet taget i betragtning. 


Tænker dog en del spillere i de games limp/caller 99/33/T9/J8s og måske også TT, som alle er foran heros hånd post flop. J8s er jeg dog ikke sikker på better ud i 5 mand. 

 

Jeg ville være bange for to par og sets og folder også med ro i maven og finder et bedre spot. 

02-08-2024 18:16 #21| 0
Administrator
Ravie skrev:

 

Går ud fra du taler om de første tre limpere? Vil ikke tro der er mange overpar, som spiller sådan - selv ikke niveauet taget i betragtning. 

 

Tænker dog en del spillere i de games limp/caller 99/33/T9/J8s og måske også TT, som alle er foran heros hånd post flop. J8s er jeg dog ikke sikker på better ud i 5 mand. 

 

Jeg ville være bange for to par og sets og folder også med ro i maven og finder et bedre spot. 

 Så hvis du gir ham den range du skriver plus k10 q10 j10 108

Andre spar træk, qj 78 og så en røvfuld wtf hænder som vi ser i 1-2

Skal vi så ikke kalde matematisk ?

 

02-08-2024 18:18 #22| 1

Hvis jeg havde en tændstik for hver gang folk har limpcallet JJ+ i lignende spot kunne jeg bygge et hus :)  

02-08-2024 18:20 #23| 0
Administrator

Eller jamme mwner jeg faktisk


Er vi ikke enige om der er 3 checks inden fjenden better ind i os ?

Jeg ville være meget mere bange hvis det var førstemanden




02-08-2024 18:20 #24| 0
Administrator
rune0714 skrev:

Hvis jeg havde en tændstik for hver gang folk har limpcallet JJ+ i lignende spot kunne jeg bygge et hus :)  

 

 Så efter 3 limps mener du ofte man ser en gut limpe med jj+ og derefter bare kalde et raise ? Igen efter 3-4 kald ?



02-08-2024 18:24 #25| 0

Ikke ofte :) har bare spillet for mange hænder og set det for ofte. 

02-08-2024 18:32 #26| 0
Administrator
rune0714 skrev:

Ikke ofte :) har bare spillet for mange hænder og set det for ofte. 

 

 Hvis de er så tricky - hvorfor checker han så ikke havde han ramt et set ?



02-08-2024 18:41 #27| 0
Bridgeking skrev:

 Så hvis du gir ham den range du skriver plus k10 q10 j10 108

Andre spar træk, qj 78 og så en røvfuld wtf hænder som vi ser i 1-2

Skal vi så ikke kalde matematisk ?


 




Hvis det er better/donkers range at spille mange top par hænder sådan, som du skriver, så er det jo fint og vi printer.

Jeg tror bare ikke på den range :) og det er da også at sætte ild til sine chips at donk bette masser af top par kombinationer her.
02-08-2024 18:44 #28| 0
Administrator
Doctor2d skrev:

Hvis det er better/donkers range at spille mange top par hænder sådan, som du skriver, så er det jo fint og vi printer.

Jeg tror bare ikke på den range :) og det er da også at sætte ild til sine chips at donk bette masser af top par kombinationer her.

 

 Så hvilken range gir du betteren ?

02-08-2024 18:59 #29| 1
Bridgeking skrev:

 


 Så hvilken range gir du betteren ?




Hvor hyppigt jeg tror han kommer sådan til floppet og kunne finde på at donke.
33,99,T9s (8 komb).
Mange kombotræk: KQs-KJs,QJs,Q8s,J8s,87s og mange nut flush træk (ca10-12 komb)
Nogle TT og JJ (en del ryder i hans raise range preflop) (ca 3 komb)
Få QQ-AA og T9o, streg-træk med bagdør eller uden bagdørfarvetræk. (Måske.2-4 komb)

Jeg tror random low value bluff er sindssygt sjældne med den linje.

Det er også derfor jeg hælder til, at det kan give mening bare at calle, folde på flush turn og evaluere på J-K og 8. Men det er selvfølgelig lettere bare at folde.



02-08-2024 19:49 #30| 1
Bridgeking skrev:

 

 Hvis de er så tricky - hvorfor checker han så ikke havde han ramt et set ?



 

 Det siger jeg vel heller ikke han ikke gør. Blandt andet en af grundene til det forvirrer mig du er så sikker på en af de 4 der checker inden ham der donker ikke kan vågne op med et set?

Jeg troede egentlig du var lidt tight passiv så du imponerer med din optimisme i den her hånd ift. vi er foran :) 

02-08-2024 19:50 #31| 0
Administrator
rune0714 skrev:

 

 Det siger jeg vel heller ikke han ikke gør. Blandt andet en af grundene til det forvirrer mig du er så sikker på en af de 4 der checker inden ham der donker ikke kan vågne op med et set?

Jeg troede egentlig du var lidt tight passiv så du imponerer med din optimisme i den her hånd ift. vi er foran :) 

 

 Haha - jeg har lige sagt til BQ


“verden er af lave- nu vil hele pokernet folde en hånd hvor jeg vil jamme. Det er sgu da mig der er den gamle” 

02-08-2024 19:52 #32| 0
Administrator
rune0714 skrev:

 

 Det siger jeg vel heller ikke han ikke gør. Blandt andet en af grundene til det forvirrer mig du er så sikker på en af de 4 der checker inden ham der donker ikke kan vågne op med et set?

Jeg troede egentlig du var lidt tight passiv så du imponerer med din optimisme i den her hånd ift. vi er foran :) 

 

 Jeg mener bare - det er tough både at hive ham tricky spillede overpar, og “her kommer jeg” spillede sets i hans range 

02-08-2024 20:11 #33| 0
Bridgeking skrev:

 

 Haha - jeg har lige sagt til BQ

 

“verden er af lave- nu vil hele pokernet folde en hånd hvor jeg vil jamme. Det er sgu da mig der er den gamle” 

 

 Lad os bare slutte den med det citat :D 

02-08-2024 20:13 #34| 0
Bridgeking skrev:

 

 Jeg mener bare - det er tough både at hive ham tricky spillede overpar, og “her kommer jeg” spillede sets i hans range 

 

Du tænker som en spiller der er i et upswing. Der er mulighed for at tjene penge. 

02-08-2024 20:16 #35| 0
Bridgeking skrev:

Eller jamme mwner jeg faktisk

 

Er vi ikke enige om der er 3 checks inden fjenden better ind i os ?

Jeg ville være meget mere bange hvis det var førstemanden




 

 

 Jeg er ret bange for både de første tre og ham her. Der er vel rimelig sandsynlighed for, at en af de fire sidder med et sæt. 

Bridgeking skrev:

 Så hvis du gir ham den range du skriver plus k10 q10 j10 108

Andre spar træk, qj 78 og så en røvfuld wtf hænder som vi ser i 1-2

Skal vi så ikke kalde matematisk ?

 

 

 Jeg giver ham ikke meget mere end Doctors range i #29. Tror ikke han har ret mange wtf hænder. 

 

Men jeg er godt nok i tvivl. Synes bare det virker spew af ham, at Bette ind i 4 andre med K10 e.l.


Men jo, med den range du stiller op, så kan vi jo sagtens jamme. Der tager du så bare slet ikke højde for, at en af de tre andre kan vågne op med et slowplayet set eller to par. Sååå...af den grund er jeg ude :) 




 

 


02-08-2024 20:17 #36| 0

Beklager rodet indlæg ovenfor. Fik citeret i lidt skør rækkefølge. 

02-08-2024 20:19 #37| 0
Administrator
rune0714 skrev:

 

Du tænker som en spiller der er i et upswing. Der er mulighed for at tjene penge. 

 

 Det ved jeg nu ikke - jeg prøver egentlig bare at tænke i ranges og ikke se spøgelser

Det er pt den eneste måde hvor jeg kan øve mig


jeg tror rigtig mange er tvivl om hvordan man “studerer” og laver nogle former for off table arbejde - og det her er vel en af måderne


vi er vel i toppen af vores egen range iøvrigt - om vi så skal kalde eller jamme - jeg folder bare ikke 

02-08-2024 20:28 #38| 0
Administrator
Ravie skrev:

 

 

 Jeg er ret bange for både de første tre og ham her. Der er vel rimelig sandsynlighed for, at en af de fire sidder med et sæt. 

 

 Jeg giver ham ikke meget mere end Doctors range i #29. Tror ikke han har ret mange wtf hænder. 

 

Men jeg er godt nok i tvivl. Synes bare det virker spew af ham, at Bette ind i 4 andre med K10 e.l.

 

Men jo, med den range du stiller op, så kan vi jo sagtens jamme. Der tager du så bare slet ikke højde for, at en af de tre andre kan vågne op med et slowplayet set eller to par. Sååå...af den grund er jeg ude :) 

 

 

 

 

 

 

Tjaaa tjooo


det er da muligt at af af de andre vågner op med 33

Men altså…. Vi taler vel 170bb eff ?


Så reloader jeg


 

 

02-08-2024 20:30 #39| 0
Bridgeking skrev:

Tjaaa tjooo


det er da muligt at af af de andre vågner op med 33

Men altså…. Vi taler vel 170bb eff ?


Så reloader jeg


 

 

 

 Fair nok. Jeg kan bare ikke se, hvad han/de skal Calle med, som vi slår? 

Redigeret af Ravie d. 02-08-2024 20:31
02-08-2024 20:32 #40| 0
Administrator
Ravie skrev:

 

 Fair nok. Jeg kan bare ikke se, hvad han/de skal Calle med, som vi slår? 

 

 Nej nej - men med alle de træk jeg mener han oftest har, så må han betale 


edit:

Altså alle farve og stregtræk

Redigeret af Bridgeking d. 02-08-2024 20:33
02-08-2024 20:39 #41| 0
Bridgeking skrev:

 

 Nej nej - men med alle de træk jeg mener han oftest har, så må han betale 

 

edit:

Altså alle farve og stregtræk

 

 Du har garanteret ret. Jeg er bare en pussy :-)

02-08-2024 20:44 #42| 1
Administrator
Ravie skrev:

 

 Du har garanteret ret. Jeg er bare en pussy :-)

 

 Det har jeg garanteret ikke når de fleste andre vil folde 

02-08-2024 21:02 #43| 0
Bridgeking skrev:

 

 Det har jeg garanteret ikke når de fleste andre vil folde 

 

 Jeg kan bare slet ikke se, at poolen har nosser nok til at donke Q10s med 3 checks foran. Og kan slet ikke se poolen gøre det med wtf hænder som små pocket par og små suitede connectors (65 fx) - selv ikke med farvetræk. Og hvis de hænder ikke er i hans range, så er vi bagud. 

 

Så kan det godt være at det rent matematisk er +EV at jamme, men det kan ikke være meget værre at folde, hvis vi antager at vi er bedre end poolen og dermed kan finde et bedre spot. Jeg er med på at vi ikke printer penge ved at folde her, men for mit eget vedkommende, ville jeg også være nervøs for at tilte, hvis jeg bliver kaldt af en af de wtf hænder (som jeg ikke tror er der), som så suger. 

 

Så det jeg siger er, at det, for mig, er -EV at jamme

Redigeret af Ravie d. 02-08-2024 21:02
02-08-2024 21:07 #44| 0
Administrator
Ravie skrev:

 

 Jeg kan bare slet ikke se, at poolen har nosser nok til at donke Q10s med 3 checks foran. Og kan slet ikke se poolen gøre det med wtf hænder som små pocket par og små suitede connectors (65 fx) - selv ikke med farvetræk. Og hvis de hænder ikke er i hans range, så er vi bagud. 

 

Så kan det godt være at det rent matematisk er +EV at jamme, men det kan ikke være meget værre at folde, hvis vi antager at vi er bedre end poolen og dermed kan finde et bedre spot. Jeg er med på at vi ikke printer penge ved at folde her, men for mit eget vedkommende, ville jeg også være nervøs for at tilte, hvis jeg bliver kaldt af en af de wtf hænder (som jeg ikke tror er der), som så suger. 

 

Så det jeg siger er, at det, for mig, er -EV at jamme

 

 Den tankegang kan jeg faktisk fint lide - og kan sagtens sætte mig ind i det


02-08-2024 21:17 #45| 1
Ravie skrev:

 

Så kan det godt være at det rent matematisk er +EV at jamme, men det kan ikke være meget værre at folde, hvis vi antager at vi er bedre end poolen og dermed kan finde et bedre spot. Jeg er med på at vi ikke printer penge ved at folde her, men for mit eget vedkommende, ville jeg også være nervøs for at tilte, hvis jeg bliver kaldt af en af de wtf hænder (som jeg ikke tror er der), som så suger.  

 

 Den der tankegang vil jeg anbefale at pakke meget langt væk i et cashgame :)  

02-08-2024 21:38 #46| 0
rune0714 skrev:

 

 Den der tankegang vil jeg anbefale at pakke meget langt væk i et cashgame :)  

 

 I en perfekt verden, så er jeg da helt enig. Jeg skal heldigvis ikke leve af at spille poker, så de få gange jeg forvilder mig hen til et poker ord hvert år, så går det sgu nok :) 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar