Dette er ikke en specifik HH, men jeg synes at have være i spottet nogle gange.
Lad os sige at villain er en typisk TAG dude, som spiller 26/21/3 og som folder 50% til 3bets, caller 30% og 4better 20%.
HERO har cirka samme stats og 3better 10% overall.
NL200, 200$ effektive stacks, 5-handed.
Villain åbner CO eller BU til 6$
HERO 3better i SB eller BB til 22$
Villain caller
HERO er altså oop 3bettor og floppet slår:
FLOP: J♥T♣8♦ (POT: ~45$)
Hvad gør HERO nu, hvis han har:
1) KQ
2) AK
3) AQ, hvor floppet er JT7r i stedet
?
NL200: Flopbeslutning som 3bettor
Som udgangspunkt:
1) cbet 1/2 pot
2) cbet 1/2 pot
3) cbet 1/2 pot
I alle 3 spots vil jeg ofte barrele turn og river, men det afhænger selvfølig af en række parametre (villains tendenser, stacksizes, turn/river kort, mv).
Altså med de beskrivelser af Hero og villain går jeg død med alle 3 hænder på floppet. Ellers som Thyssen.
Hvorfor tvivler du sådan, hvis man må spørge?
OK, som jeg ser det, er problemet, at floppet rammer villains flatting range preflop rigtig godt. JJ/TT/99/88, QJs/JTs/T9s/89s, AJ + en masse andre mere spekulative hænder, der kan vælge og calle, hvis han mistænker mig for at 3bette light (hvilket jeg ofte ser), altså Q9s, J9s osv.
Alle er det hænder, som har os ret hårdt slået (specielt AK og AQ på JT7r).
Hvis vi cbetter 22$ og facer et raise, skal vi have 39% equity for at spille for stacks, hvis vi forventer, at villain aldrig bluffraiser det her flop.
Vi er aldrig i nærheden af, at have 39% mod villains range.
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 29.198% 28.37% 00.83% 8988 262.00
{ AhKs }
Hand 1: 70.802% 69.97% 00.83% 22168 262.00
{ JJ-TT, 88, AJs, KQs, QJs, JTs, T9s, 98s, AJo }
Så villains range består kun af hænder der har ramt floppet?
Det er villains raising range der er tale om... Og man kan selvfølgelig altid diskutere hans range, men det var mest for at fremhæve en pointe. I øvrigt har KQ ikke ramt :-)
Måske raiser han også AQ, A9 (eventuelt andre 9x), etc etc. Måske raiser han også nogle bluffs som han folder til vores shove.
Jørn
Jeg vidste ikke man var TAG hvis man spiller 26/21...?
Raskens spørgsmål er ret relevant. Med KQ er det autostackoff, men de to andre er meget svære. Det er et ubehageligt spot, og jeg er ikke sikker på der findes nogen god løsning på det.
At få pengene ind her med AK og AQ er spew - hvad Raskens beregninger viser. Jeg har også praktiske erfaringer med det. Alt for ofte er man crushed, og i bedste fald har man 10 outs.
Hvor meget skal villain bluffe for at vi er breakeven mod den get-it-in-range som RaskEn stiller op?
Jeg kan egentlig godt se din pointe, når jeg tænker nærmere over det - that being said så er det imo temmelig skidt bare at give AK/AQ op på sådan et flop mod en 26/21'er der kun folder 50 % til 3bets?
men ved at spille AK,AQ og KQ på denne måde, øger du vel også chancen for at få fuldt betaling de gang du har en monster. Dette skal vel også tages med i regnestykket.
Hovedproblemet er at villain sjældent vil spille tilbage hvis han har totalt air da floppet ikke er særligt egnet til det.
Endvidere rammer villain floppet ret godt i forhold til hans egen range.
Og når han har en semigod hånd som ikke nødvendigvis crusher os, peeler han i stedet for at raise pga position.
Det er et svært spot, og nogle gange er der bare ikke nogen gode løsninger, især når man er oop. Jeg tror selv jeg leader, men folder til et raise. Ikke særligt fedt, men sådan er det nu en gang.
EDIT: Mener også man kan C/F og så bare håbe han ikke better. Der er en del hænder som han checker bag, og så trækker vi efter alt at dømme gratis til 10 outs.