Villain er Lagish 30/25/1.1 over lille sample, readless.
Jeg er TAGish og image intakt.
SB ($355)
Hero ($278)
UTG ($210)
UTG+1 ($485)
CO ($210)
BTN ($204)
Dealt to Hero 7♦ 7♠
fold, UTG+1 raises to $7, fold, fold, fold, Hero calls $5
FLOP ($15) J♠ T♦ 7♥
Hero checks, UTG+1 bets $8.95, Hero raises to $25, UTG+1 calls $16.05
TURN ($65) J♠ T♦ 7♥ 6♥
Hero bets $42, UTG+1 calls $42
RIVER ($149) J♠ T♦ 7♥ 6♥ 9♦
Hero ?
Kommenter gerne linjen indtil river. Betsizing kan sikkert forbedres, men linjen er vel temmelig std.
Jeg er i tvivl om c/c eller b/c river er bedst da han vel næppe betaler med overpar/TP/2par på den river når hele min range completer og der er til en 1korts streg?!
Desuden er KQ vel i hans range, mens han ikke har nogen 8ere.
Så hælder selv mest til c/c men hvad siger PN?
NL200 floppet set ---> riveraction?
Effektive stacks er på floppet 271. Han siger 9 - du siger 35 - potten er nu 85 på turn med effektive stacks på ca. 235. Du siger 65, call. Potten er nu 215 på river med effektive stacks på 170. Du moser og stacker hans overpar:-)
Du må for Guds skyld ikke c/c river her. Så flår han til valuetown som var du hans lille bitc de gange han har klonket river, mens du misser value fra hans QQ-AA, TJs etc. Mehhh det er nogle lorte stacksizes, du har fået lavet dig på river. Du kan ikke bet/folde - mehh dunno - måske er c/f slet ikke så dårligt, da han nok ikke lige umiddelbart laver overpar om til bluffs. Hvis jeg better river bliver det nok et mos, da det sikkert til tider kan induce ham til at lave et eller andet retardo herocall. Har han QK taber du stacken regardless.
jeg ved ikke om det måske er bedst at fyre ca. 55$ af på river, eftersom hans agg=1.1 er der chance for at han måske caller med JT AJ KJ, hvis du ikke better for hårdt. Derimod vil han sikkert aldrig bette disse hænder med den agg. faktor... KQ er selvfølgelig i hans range, men så får du besked og kan slippe billigere væk end ved at c/c et større valuebet fra ham.
så lortede er stacksizes vel heller ikke på river SS, pot: 149$ eff. stacks: 204$
Jeg raiser flop større, better turn større, så burde vi kunne skubbe river - som spillet kan jeg ikk li et overbet jeg siger 90$.
@SS: Det er fint nok at have en betsizing til dit set.. men hvad med resten af din range? Det er da fx lidt træls, hvis du sidder med et ret nice men ikke fantastisk draw, og så giver du villain en non-overbet option på at jamme... Lige aktuelt har vi ramt et board, hvor det kan give ok mening med din betsizing, men fra et mere genrelt perspektiv, er det nok mere profitabelt at bløde den lidt ud.
Til gengæld står vi med en ret puke beslutning på river, men siden hero's bluffrange nok er > hans vbrange, foretrækker jeg et bet i Mancini's størrelsesorden (men det bliver obv 100% individuelt ifht villain, reelt set), og så kan det ikke være den store fejl at betale resten af.
/A
Jeg ser stort set ingen NL200 villains lave noget som helst made om til bluff her på river. Så jeg betfolder river som standard, med mindre jeg har helt styr på min villain så jeg kan bette lavt og få ham til at shove. Jeg synes betsizing skal være bedre, og på et board der vælter med draws (par+gutters osv), vil vi gerne maksimere vores FE med egne draws, og bygge en pot med den her hånd. Er flop bet bare en sjat større, ender vi med at kunne næsten ikke overbet shove river. SS er lidt i den høje ende, men jeg synes vi skal finde en mellemvej. CC river kan næsten aldrig blive godt, igen kræver det en villain som ligepludselig skal lave et overpar om til bluff - de findes ikke rigtig hernede. Et stort misforstået koncept det der med at man vil cc fordi man mener ens hånd ikke er god nok til at bette med mere. CF virker btw spew!
@ alle
Ok, aktuelt bettede jeg 80$ og betalte resten af til hans KQ.
@AB
Interessant problemstilling.
Hvis villain er tænkende, så skal vi vælge samme betsizing uanset vores aktuelle hånd, men spørgsmålet er som om vi skal vælge den betsizing som er optimalt for et svagt draw eller vores stærke made hands.
Jeg har det egentlig bedst med at optimere min betsizing til mine stærke made hands på dette board, da det ofte ligger mest pres på modstanderen, men jeg gætter på at du ikke har det sådan?
På et mere dry board vil jeg nok mere gå efter at optimere min betsizing for min marginale made hands.
Hvis villains "true stats" er 30/25/1, så har jeg dog ikke noget imod at optimere min betsizing til min aktuelle hånd dog uden det bliver alt for transparent. Generelt synes jeg at man meget sjældent møder spillere der er tænker meget (der er langt flere 10-tabling TAGfishes og 1-tabling donks end der er 2-4 tabling tænkende TAGs/LAGs)
Jørn
@Thyssen: Du skal ikke tænke så meget i, om boardet er drawy eller ej, men nærmere om du har en naked bluffrange eller ej. Det er den primært afgørende faktor for valget af din betsizing.
@AB
Jeg tror ikke jeg har et stort naked bluff range på det aktuelle board, da der ikke er specielt mange gode barreling cards på turn. Når jeg raiser floppet så har jeg typisk en stærk made hand eller et draw (som dog kan være ret svagt).
Jeg synes også at vi gør det for nemt for villain at kalde ned hvis vi bare 1/2 potter den på turn og river.
Og jeg synes nu stadig ikke du kan afskrive boardets tekstur i betsizing sammenhæng -- teksturen har jo også betydning for hvor ofte du kan bluffe.
Jørn