NL200: Flush i reraised

#1| 0

Villain er en ganske fornuftig regular (17/13) jeg har spillet en del med. Han ved jeg er ret så aktiv generelt, men spewer ikke mod mig eller sådan noget. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om flop check call, det virker generelt semi underligt på sådan et board her. Hvad er folks plan fra turn og hvad mener i han gør mod vores forskellige actions. Hans calling range på floppet er jeg også interesseret i hvordan folk tolker.

***** Betfair Poker Hand History for Game 518269869 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, May 06, 10:35:20 GMT 2009
Table Oxygen 39 6-max (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: HERO ( $1,197.87 )
Seat 2: PRADA BOY ( $200.65 )
Seat 3: KindKitten ( $24 )
Seat 4: LimitFish ( $197 )
Seat 5: Slep ( $199.45 )
Seat 6: Sorcpion8 ( $100 )
PRADA BOY posts small blind [$1]
Sorcpion8 posts big blind [$2]
KindKitten posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A K ]
LimitFish raises to [$9]
Slep folds
Sorcpion8 folds
HERO raises to [$31]
PRADA BOY folds
KindKitten folds
LimitFish calls [$22]
** Dealing Flop ** [ Q T T ] ($67'ish)
LimitFish checks
HERO bets [$33]
LimitFish calls [$33]
** Dealing Turn ** [ 3 ] ($133'ish)
LimitFish checks
HERO?

06-05-2009 14:10 #2| 0

bet 1/3 - 1/2 pot og shove river

Ret svært at sige noget om hans spil uden andre reads end 17/13
Hvor ofte caller han 3bets, hvor ofte 4better han, hvordan spiller han normalt flops i 3bet pots.

Anyway, du har nuts eller det er en cooler. Få stakken ind

06-05-2009 14:18 #3| 0
OP

Nu ved jeg ikke hvor ekstreme reads folk plejer at have, men så meget info bruger jeg ikke til at tage mine beslutninger. Han er ganske solid 17/13 mand, og har 3 flop, 4 turn og 4 river aggression, det er de stats jeg bruger. Hans range for at calle preflop er ikke sådan voldsom svær at sætte når han spiller så stramt, han dukker ikke op med en eller anden magisk stat der siger han har 67o her.

Hvis du mener den er så nem, hvad mener du han skal calle med på turn, og endnu vigtigere, hvad check caller han flop med?

06-05-2009 14:47 #4| 0

Når jeg ikke ved mere end 17/13 slipper jeg ikke fra nutflush i end 3bet pot selvom bordet er paired.

Han kan calle med AQ, KQ og hvis han er løs nok i 3bet pots kan han dukke op med AT, TJ eller lign. Det sker pf stats ikke afspejler hvordan han spiller mod 3bets.

Jeg tror de gange han betaler af med disse hænder opvejer de få gange han viser QQ/TT op.

Men hvis du mener han C/F alt andet end QQ og TT på turn så check bag og valuebet river og få et call fra KQ/AQ/en mistroisk JJ.

06-05-2009 14:59 #5| 0
OP

Vi har nok bare forskellige meninger om hvilken tilgang man har til stats, fair nok =)

Jeg mener ikke han nogensinde har AT eller KQ f.eks, men kan godt være jeg behøver flere stats. Hvad bruger du selv i din HUD?

06-05-2009 15:09 #6| 0

Better 1/2 pot turn og shover river.

06-05-2009 15:21 #7| 0
OP

@ lors

Som der også står i OP, er det rart med lidt tanke bag det. De fleste kan godt regne ud det er sådan man spiller en made hånd i en reraised. Hvorfor vil du gøre tingene, og hvad mener du check caller flop med som caller halv pot på turn og et shove river? Hvorfor er shove turn ikke bedre, og hvad med et check?

Sådan no offense til lige præcis dig eller noget, men det er nok den slags posts der har ødelagt aktiviteten i det her forum.

06-05-2009 15:29 #8| 0

Villains range for at flatcalle floppet er en T'er (usandsynlig, men nogle t0rfisk caller 3-bets med en meget bred range), TT, QQ, KQ, AQ, KK, AA og indimellem JJ.

Nogle villains reraiser overpairs i rr pots, nogle flatcaller med dem, nogle varierer det - det er ikke min erfaring at villains range i det her spot er taettere paa nuts end andre haender.

Jeg synes standardlinien paa turn her er helt fin da villain betaler turn af med st0rstedelen af sin callingrange paa floppet.

06-05-2009 15:35 #9| 0

Med mindre han folder rigtigt sjældent PF har han oftest AQ,TT,QQ,JJ efter at have callet flop bettet. Tror ikke AA/KK/KQ kan udelukkes helt.

Hvis vi laver en model hvor han aldrig har AA/KK/KQ/random andre ting står vi med AQ (9 kombis), JJ (6 kombis), TT (1 kombi), QQ (3 kombis).

Mod JJ tror jeg ikke det betyder så meget hvad vi gør. Mod TT og QQ betyder det heller ikke så meget hvad vi gør (vi slipper ikke hånden på river hvis vi checker bag da han kan vb'e AQ på blank river). Mod AQ tror jeg du får mest value ved at skubbe turn da han kan se semi bluffs i din range og du mister action hvis der falder en spar mere til sidst.

Jo flere hænder du propper i hans PF range jo større bliver skubbet på turn pga. actionkillers.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar