NL200 - Flush river på paired board

#1| 0

Hejsa,

Skal lige have tjekket om nogle hænder er helt standard eller jeg har nogle leaks. Synes denne session var lidt ond så derfor lige et par hænder.

Villian (SB) har jeg 204 hænder på og han spiller 65/35/14 med en AF på 2,1

Jeg har selv spillet 21/18/7 i denne session men tvivler stærkt på Villian har nogen ide om dette. Han har clickraised meget PF både som first ind og som 3bet.

Floppet bet er for at stjæle den, det som er interesant i guess er river spillet. Hvad siger PN?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $2(BB)
SB ($145)
BB ($42)
UTG ($44)
UTG+1 ($80)
Hero ($206)
BTN ($184)

Dealt to Hero J T

fold, fold, Hero raises to $6, fold, SB raises to $10, fold, Hero calls $4

FLOP ($22) A:: 5:: 5:

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12

TURN ($46) A:: 5:: 5: 9:

SB checks, Hero checks

RIVER ($46) A:: 5:: 5: 9: 7:

SB bets $30, Hero Raise eller Call?

29-10-2009 22:30 #2| 0

Tror jeg siger $76-83

Desuden synes jeg flopbet både er for lavt og dumt da en 65/35 meget sjældent folder til flopbet, især når han selv har klikket preflop.

Skyder hellere $16 turn muligvis også selvom vi ikke rammer noget draw eller par.

29-10-2009 23:31 #3| 0

Som Michael.

Vil hellere skyde turn end flop.

Raiser nok også river, du har lavet en runner runner farve i en reraisetpot.

Må være godt nok mod en donk. Har en større eller FH er det vel bare surt.

Allan

30-10-2009 06:12 #4| 0

Raise, han har helt sikkert AT+ i sin "range" og vil kalde med TP..

30-10-2009 10:34 #5| 0

Donk minreraiser PF. Han checkcaller flop, forsøger det samme på turn og leader river for 2/3 pot. I smell Aces.

30-10-2009 11:28 #6| 0

Jeg syns også det er et dårligt flop at prøve at stjæle potten, han check folder aldrig det flop. Jeg raiser også riveren til trods for han snildt kan have AA sådan som han spiller den, men han kan også have meget andet.

30-10-2009 15:01 #7| 0

Han har mange esser i sin range og her mister du mere ved at potcontrole mod aa end at vb mod aj, aq, og ak, da de udgør en større del af hans range

30-10-2009 15:30 #8| 0

Siden du ikke repper noget preflop er dette nok et flop du bør chekke tilbage mod en loose villain. Da du kun caller hans click er det meget svært at se hvad du liige sku ha ramt der. Din linie er derfor rodet da du chekker turn bag. Villain skyder nok tæt på hele sin range på river for at tage dig af alle svage holdings. Er ikke fan af store raises med flushes på paired boards da det jo ser super stærkt ud. I dette tilfælde vil en raise nok folde alle svagere hænder ud og kun få modspil af bedre da du jo spiller din handske rimeligt transperant. Jeg kalder ned her.

Game On! PTL

31-10-2009 15:43 #9| 0
OP

Tak for svar.

Er enige nu når jeg ser hånden igennem igen igen, at det er håbløst at steal på det flop.

Skal bare checke floppet og skyde turn hvis han checker igen.

Med hensyn til river så valgte jeg at raise AI og han snapcallede med AA !!

Men er mere og mere overbevist om at et skub river er bedre value i længden da han betaler med en masse Ax i forhold til de gange men render ind i FH.

Eller er jeg way off her?

Sugeren

31-10-2009 16:02 #10| 0

Du er imo "way" off hvis du tror Villain tager denne linie med Ax for at betale et river shove.

31-10-2009 16:14 #11| 0

Et river shove har merrits med FH, men i dette spot er det mere oplagt at søge value med et mindre raise og medmindre villian er helt væk er det også et oplagt raise / fold spot på river.

Har du tendenser til at bluff-shove river og villian ved dette, kan det self være opalgt.

Synes desuden ikke flop er forfædeligt at bette på, jeg vil dog bette højere. Vil dog ofte kræve 2 barrels. I et spot som dette vil villian nærmest kun c/c AA,KK,QQ,JJ. Og 2 barrels vil tage hånden ned rigtig tit. Mens hvis vi checker flop vil blive c/c af KK,QQ,JJ hvis vi better turn og river. Kommer selvfølgelig an på villians tendenser, hvis han ikke kan folde KK-TT, eller han aldrig c-better i et spot som dette er det self oplagt at checke og se om vi kan ramme.

31-10-2009 18:23 #12| 0

Jeg synes c-bet flop - check turn er ret skidt!... Jeg fyrer klart 2. Barrel da han nu vil folde alt i sin range undtagen A'er, og du har en ret go draw.. Hvis man checker floppet bag, som nogen sagde de ville, så får man svært ved at reppe et A senere i hånden.

På river tror jeg du er bedst meget ofte, da han skyder med næsten hele hans range, og jeg tror du stadig kan hente meget value med et raise, som han kalder med formentlig any A...

31-10-2009 22:18 #13| 0

Det er problematisk at tage et stab på floppet, da villain betaler med any ace og alle par. Vi er derfor ofte nødt til at skyde flere barrels, hvilket ikke er super givet preflop action.

River er obv et shove. Hvis vi bare kigger på AA og AK, så har villain 3 stk AA og 12 stk AK og han folder jo aldrig nogen sinde AK der. Hvis vi også inkluderer AQ eller 5x, så kan vi aldrig være i tvivl der.

Jørn

01-11-2009 09:55 #14| 0

@Thyssen

Han tager med ret høj sandsynlighed en anden linie med Ax/AK/AQ.

01-11-2009 10:32 #15| 0

@Analpirat

Måske... men det er dog ikke helt udelukket. Sålænge han tager ovenstående linje med bare 25% af sine AK, så er et rivershove EV neutralt.

Jørn

01-11-2009 13:44 #16| 0

@analpitarat
Jeg synes nu meget vel den linje villian vælger kunne ligne en aj+hånd som er spillet lidt forsigitgt.

01-11-2009 15:33 #17| 0

@Thyssen

Folk går i min erfaring ikke døde med TPGK ret ofte når alle kort er ude. De går døde med str8s, sets flushes og den slags. Hero skal have et ret så wild image for at blive betalt af værre. Mens villain ganske rigtigt skyder ca 100% af sin range her, er det ikke, imo, dermed givet at han stacker af med samme. BTW ang ev-neutralitet på smallstakes. Er det et argument for? Jeg synes det lyder som et argument imod.

Game On! PTL

01-11-2009 20:42 #18| 0

@PartTimeLovR

Donken har 3-bettet og jeg nægter at tro at en random donk folder AK der

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar