NL200 Flushdraw turner TP

#1| 0

Varvastoo er reg på disse limits. Han spiller 26/21 med en 3B% på 5.8 over 1k hænder. Hvor solid han er må jeg ærligt sige jeg ikke kan sige meget om. Han er i hvert fald ikke en reg jeg husker specielt godt, hvilket understøttes af at jeg ikke har nogen noter på ham. Han har desuden en foldtocbet% på 57 ud af en sample på 23.

***** Hand History for Game 2092818538 ***** (Boss)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 22, 04:17:24 ET 2010
Table Table TH 1592 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Hero ( $297.10 USD )
Seat 2: Varvastoo ( $823.67 USD )
Seat 3: bo$$! ( $208.11 USD )
Seat 4: Life-Tilt ( $206.00 USD )
Seat 5: MOKY ( $144.42 USD )
Life-Tilt posts big blind [$2.00 USD].
bo$$! posts small blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K 8 ]
MOKY calls [$2.00 USD]
Hero raises [$9.00 USD]
Varvastoo calls [$9.00 USD]
bo$$! folds
Life-Tilt folds
MOKY calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, 4, 9 ] Pot: 30
MOKY checks
Hero bets [$24.00 USD]
Varvastoo calls [$24.00 USD]
MOKY folds
** Dealing Turn ** [ K ] Pot: 74
Hero?

Hvad foretrækker I at gøre nu?

23-03-2010 21:23 #2| 0

Han er nok mere bange for den K end vi er, så jeg har intet imod at checke og v-bette river. crai kan aldrig komme på tale, c-c kan også være ok, men så skal vi nok i et crying call på river også.

23-03-2010 21:45 #3| 0
OP

Checker du alle rivers til ham?

23-03-2010 22:16 #4| 0

Det er meget situationsbestemt. Jeg checker, hvis jeg ved han ikke ser som scarecard, men hvis han har tendens til at checke relativt stærke hænder bag, better jeg self for value.

Det er faktisk ca samme spot på turn, fordi K ikke er et godt kort for en god sjat af hans range, kan det betyde at han let checker tilbage (tror jeg han kan gøre med alle hænder op til Qx) og så better han formentlig en del draws samt toppen af hans range, altså 2p, set, str, kombodraws.

Hvis vi ved han folder sin checkback range, er der ingen grund til at bette, vi er waaaay ahead, har både bedste hånd og bedste draw. Hvis han er lidt cally med Qx hænder, skal vi obv bette for value, så han ikke får lov at komme billigt til SD, og i det spot kan vi bette turn og river ofte, nogle gange check turn og bet river. Er han vild med at bluffe, er bet turn, check river obv også labert.

Jeg lagde iø lige mærke dit flopbet, det synes jeg er for stort, for vi får hurtigt en pot der er større end vi egentlig ønsker os på turn, og spottet bliver extra besværligt

23-03-2010 22:40 #5| 0

@ pow

Hvis han ikke ser K som scarecard better jeg sq turn for value. Forholder dette sig omvendt er check bedre, så kommer meget an på Villain.

I det aktuelle spot uden reads har jeg ikke noget mod at bette 2/3 pot.

24-03-2010 04:42 #6| 0

B/F

24-03-2010 07:48 #7| 0

Bryder mig faktisk ganske fint om bet (Betfold vil være sygt, den ved jeg ikke hvordan folk kommer frem til), men det er lige før jeg hælder til cc. Hvis han er nogenlunde stabil kan det starte et bluff fra ham, og især hvis vi river farven sætter han os aldrig på den med vores linje, og samtidig kan vi samle alle hans floats op på turn.

24-03-2010 08:10 #8| 0

Jeg vil check- calle her meget ofte. men bet call er også okay.

hvis han checker turn bagved, vil jeg stort set bette alle rivers for value.

Tror sjældent at vi får value på både turn og river, men ved at checke turn kan vi ofte få et call større call på river, end hvis vi bettede turn.

25-03-2010 17:25 #9| 0
OP

Jeg har ingen rigtig anelse om, hvad han checker bagpå her og hvad han ikke gør. Han kunne sagtens checke optil Qx bagpå, fordi at han vil forvente jeg ofte vil bluffe/semibluffe dette kort, mens at jeg måske vil checke mindre PP's for at komme til SD.

Tungen på vægt skålen i min optik er dog at jeg selv trække til 2nd nut FD, og derfor meget gerne vil holde hans FDs inde. Disse vil oftest både bette turn for at tage den ned her og nu, mens der kan være dejlig value gemt i dem på river også. Tilgengæld folder han dem nok på turn. Enige?

Aktuelt sker der det i hånden at villain vælger at bette, hvorpå jeg caller. River bringer nu Q og jeg har lidt over PSB tilbage. Lead eller check?

25-03-2010 19:33 #10| 0

Meinche, de sidste ting du selv skriver her, er spot on imo! Jeg tror aldrig han folder FD, hvis vi better turn dog.

På river, tror jeg crai er bedste option, Qs rammer hans range ret godt, og de fleste af de hænder han checker bag, folder han hvis du leader. Om det skal være crai el lead, afhænger af hvad hans tendenser er på river. Er han en calling station, der aldrig folder Qx, selvom han ved han er slået? Mucker han JTo, fordi han korrekt sætter os til flush+. Hvis han er stram på river, kan crai være svært for value, så er et stort bet obv at foretrække.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar