Hejsa
Mange gange har jeg selv sagt at jeg ikke smider KK for 100BB, MEN tjek denne persons stats.
Villian har jeg 691 hænder på og han hedder 12/1/0,3
Nogle som ikke smider KK her vs en SÅ nit stats????
GAME #1253205708: Texas Hold'em NL $1/$2 05-Nov-2008 13:10:46
Table Qualira (No DP)
Seat 1: Zaankaa ($200.00 in chips)
Seat 3: HERO ($388.10 in chips)
Seat 5: Fuava ($332.74 in chips)
Seat 6: VILLIAN ($148.53 in chips)
Seat 8: KW61 ($237.72 in chips) DEALER
Seat 10: Bobby291 ($211.00 in chips)
Bobby291: Post SB $1.00
Zaankaa: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K♣ K♦
HERO: Raise (NF) $6.00
Fuava: Fold
VILLIAN: Raise (NF) $24.00
KW61: Fold
Bobby291: Fold
Zaankaa: Fold
HERO: Fold <---- TO DRY ? Kan vi spille den for set værdi?
Det skal lige siges første gang jeg nogensinde folder KK preflop - men sad med dårlig smag i muinden efter da det ikke engang er 100BB.
Er det ALTID en fejl at folde KK preflop statistisk ??
Sugeren
NL200 - Fold KK PF første gang
for 75 bb's ? du må være sick. Push it to the middle! Har han AA er det sgu bare ærgeligt. Han kan sgu lige så godt have QQJJ/Aks i den her situation
@cje
Hvis hans stats er korrekte, så kan han ikke have QQ/JJ/AKs. For så 3-better han med garanti kun AA/KK.
/Mikael
Afhænger da i høj grad af hvor mange hænder hans stats er baseret på.
Folder ikke KK for 75 bb her.
"Er det ALTID en fejl at folde KK preflop statistisk ??"
Nej. Hvis i f.eks. er dybe og der er 4 der renakker hinanden kan det sagtens betale sig at folde. Men sådanne situationer forekommer utrolig sjældent, og det her er ikke én af dem. Går broke her anyday, for 75 bb.
push 'em to the middle!
helt ærligt, det er 75 bb, og ligemeget hvilke stats han har må vi ikke folde KK i det spot.
Han kan da godt have AA, og hvis han virkelig har det så sur røv. Men det kan jo også sagtens være han tænker" nu skal jeg sgu lige være agreesiv for en gangs skyld" ... og så gør han det.
eller også har han QQ/KK/AKs
anyways lad være med at folde
Haha var hvor et nitte spot! Man ved jo han har den ergo jeg er inde!! - tja vil sku da se den:D
@DTM sådan nogen som ham (nit donks), kunne også finde på at calle med AA/KK fordi det er "nuts" for at få flere med. Så hans 3bet frekvens er AK/QQ/JJ. Vi ved det ikke. Derfor sys jeg vi skal finde ud af det for 75bb.
Alt for lidt hænder til at kunne sætte ham på kun AA, og ligegyldigt hvad er det et helt væk fold. Mener sådan helt seriøt ikke man kan folde KK pre for 100BB's nogensinde. Tror du kan være relativt sikker på du foldede du den bedste hånd :)
Altså - du kan aldrig nogensinde folde her, med streg under ALDRIG! Jeg synes det er fint, at man bruger PT stats til at spille efter, men der er altså en vis grænse - såsom dette spot!
Du kan kombinere hans stats med dynamik, tablefeel og generelle read på ham.
Jeg shover - hvis han virkelig har AA, 3better han ikke "så stort" ift hans stack, som kun er på 75 bbs. Han skal mere eller mindre skrive på i chatten, at han kun 3better AA, før jeg folder - overdrivelse fremmer forståelsen.
Hej igen,
Har lige slået 1% PF range op på pokerstove og den siger KK+.
Så er spm om min sample på ham er alt alt for lille til at konkludere på!
Hmmm
Sgu stadig i tvivl.
Går alle også auto broke vs en med 0% PF raise ??? forskellen mellem 0 og 1% er om han kun raiser AA eller om det er AA/KK?
I dont know !!
Måske det korrekte spm er hvor stor skal sample være før man kan konludere endeligt på hans range PF?
Sugeren
Ind med stakken! Som flere andre er jeg helt enig i, at sample er for lille til at kunne sætte ham på AA. Jeg ville dog heller ikke have foldet selvom sample hed 1k, 3k eller 10k hænder, men det skyldes, at han kun sidder med 75bb, hvilket betyder, at du får 25bb rabat på spillets klammeste preflop scenarie, som ellers normalt er for minimum 100bb - that's a bargain!
Jeg er helt enig med Mancini i, at PT er et hjælpemiddel - endda et vældig godt et af slagsen - og at programmets indflydelse på en spiller bliver for dominerende når spilleren føler, at programmet dikterer et fold i dette spot.
For 75bb folder jeg heller ikke, selvom han raiser meget få hænder.
Du skal huske på, at disse typer oftest kalder med AA for ikke at miste dig.
jeg kalder! Samtidigt med han aldrig rigtig raiser, er han også ultra passiv med sine 0,3. Men ja jeg kalder og håber på enten A eller K på flop, men uanset hvad er jeg forsigtig...
Vi ved heller hvad det er for 1% han raiser.
Nogle spiller flatter altid store hænder men 3-better f.esk AQ-AK.
Jeg folder aldrig her.
Jørn
Alt for tørt at folde kk preflop i det spot også mod en tør nit
han siger 24 og du går i 68 caller et skub any day of week
Thyssen har den vigtigste pointe af alle, og også et koncept der er vigtigt generelt, ikke bare mod en nit. Hvis en spiller 3better 9%, er det ikke nødvendigvis top 9% af hans hænder. Det samme gør sig gældende her, vi aner ikke om de to hange han har 3 bettet har han haft AJo fordi han er træt af ham der den aggressive til højre for ham og hans hjerne kortslutter.
Der er ikke noget at være i tvivl om, overhovedet. Du kan og må aldrig nogensinde folde her :)
Flot fold! - rigtig fint exploit af hans alt for passive pre-flop spil.
700 hænder er OK sample til at lægge en vis tillid til et estimat på 1%. En tommelfingerregel i statistik siger at når der er mindst 5 udfald i alle tilfælde af en bestemt observeret kategori (dvs her: mindst 5 hænder han har raiset og mindst 5 hænder han ikke har raiset) så begynder den observerede middelværdi at være statistisk brugbar. Her har han raiset 7 hænder.
Og nu 3-better han så endda dit UTG raise!
Mener absolut, at det er søgt at sætte ham på andet end KK+.
Og når vi regner på det range, så får vi jo et klar fold - der skiller dig positivt fra gennemsnitlig competition.
@OP
Prøv at filtrere villains 691 hænder i PT, således at du kun får de få hænder han raiser preflop. Hvilke hænder er dette?
Derefter, prøv at filtrere "alle" de gange han har spillet AA. Hvordan er de spillet preflop?
Burde sådan set kunne besvare spørgsmålet med en rimelig grad af præcision på trods af den lille sample.
Alternativt, offentliggør villains nick og du får et meget mere præcist svar, da der nok kan samles en fornuftig sample fra PN´s brugere. Det giver dig nok det bedste svar, når nu dette fold bliver ved med at spøge.
over mit limit, men mine 2 cents er.
Flot fold, det er disse gange at tracker er god af have og vi skal da udnytte hans stats.
Jeg folder ikke her, men jeg rester heller ikke som andre i hånden - Hvis vi virkelig skal have optimal value ud af denne type, så bør vi umiddelbart altid bare coldcalle her imo.
Mickey
@Kandinsky
Og det er obviously helt og aldeles ligegyldigt poker relateret, da du aldrig nogensinde kan bruge en sample på 10 hænder til noget som helst.
På en god dag og hvis feelingen er der folder jeg denne uden at blinke.
Er jeg det mindste træt eller uoplagt ryger den insta til midten.
Den er close imo.
Hej alle,
Skal lige huske det er ikke en 3bet% på 1 han har men en total raise % på 1%.
Har kigget i PT på villian og manden har en win at showdown på 72% og en 3bet % på 0,2%.
Efter at have kigget det igennem, så jeg er helt 110% tilfreds med mit fold og mener vi ser AA her LANGT størstedelen af gangene.
Han er simpelhen for passiv imo... men okies kan også være skum nogle gange (tvivler med en 3bet% som er så lav) og han sidder "kun" med 75BB.
Hvor er jeres smertegrænse for at gå døde her - dem som auto skubber PF?
Ændre billedet sig hvis i sidder med 100BB? 150BB? 200BB?
Hvad så hvis i caller og den slå 3 lave kort - C/C i ned og er villige til at betale stakken?
Hilsen
Sugeren
@joonas
Sample er 691 hænder - ikke 10. Og det kan du aktuelt godt bruge til noget - fx konkludere, at det er 90% sikkert at hans "sande PFR" ikke er over 2%.
Som sagt er det en tommelfingerregel (hverken mere eller mindre :o)), at når der er mindst 5 udfald i alle tilfælde kan du bruge sample - med du kan godt finde eksempler hvor reglen er mindre værd - fx er en sample på 10 der ender 5-5 ikke så anvendelig som aktuelt hvor sample på 691 ender 684-7.