Jeg har på dette bord spillet meget stramt TAG-style, de gode kort er udeblevet i en periode.
Villian har raiset ganske meget PF og ligger med stats på 47/18/0,78 over 250 hænder. Han har raiset ganske hyppigt på det seneste og jeg vover pelsen og laver et 3-bet i position (er villains stack for lille til dette move?).
Årsag er netop mit meget tighte image og det er første gang jeg 3-better.
Villain er en calling station, da han på flop/turn/river folder som følgende: 37/42/21.
Er meget i tvivl om hånden, er jeg for weak på turn?
- Dislexsik sitting in seat 1 with 197.00 [Dealer]
- boniek1971 sitting in seat 2 with 303.65
- e3ro sitting in seat 3 with 561.63
- Villain sitting in seat 4 with 159.95 <--------------
- Hero sitting in seat 5 with 239.83 <------------
- MR_Jimmy sitting in seat 6 with 186.00
boniek1971 posted the small blind - 1.00
e3ro posted the big blind - 2.00
** Dealing card to Hero: 5♣, 4♣
Villain raised - 4.00
Hero raised - 12.00
MR_Jimmy folded
Dislexsik folded
boniek1971 folded
e3ro folded
Villain raised - 20.00
Hero called - 20.00
** Dealing the flop (pot 43): J♣, K♣, 10♣
Villain checked
Hero bet - 43.00
Villain called - 43.00
** Dealing the turn (pot 129): A♣
Villain checked
Hero checked
** Dealing the river: 4♥
Villain - 46.00
Hero?
NL200, fold lav flush? But why?
Bare call preflop. Folder bare river, du slår absolut intet.
@super
Jeg forventer at villain reraiser PF med AA, KK, QQ og AK. Mod den range er jeg godt inde, for så sidder han kun med den bedste hånd i 1/4 af tilfældende (QQ).
Et click PF og så reraise plejer at betyde stor styrke i min bog.
Fatter minus af det du siger. Der ligger jo 4 klør på bordet?
Tror godt det kunne være et blockbet med et set eller straight, men der er god sansynlighed for at han har høj klør/royal flush. Søgte du andet feedback??! :S
@super
Ja, der ligger 4 klør på bordet. Da A♣ og K♣ er på bordet allerede, er jeg foran alle kombinationer af AA, KK og AK som villain kan sidde med.
@msm
Spørgsmålet er nemlig om det er block bet til villans set i esser eller konger. Og ja, RF er bestemt en mulighed og eneste hånd jeg reelt frygter her.
"Fatter minus af det du siger. Der ligger jo 4 klør på bordet?"
Prøv at tjek hånden igen.
OP:
Jeg tror sgu jeg caller. Hvad bliver 4-bettet her pf som har os slået?
Jeg kan ikke se en handske som skulle gøre dette.
Vi må vel forvente AK,JJ,QQ,KK,AA og kun Q♣Q♥ vil have os slået. Den tror jeg dog helt sikkert vi havde set noget til på floppet. Ligner meget et set som prøver at block-bette og komme billigt til showdown uden en klør.
Han kan simplethen ikke have checket QQ med Q ♣ på det flop, det nægter jeg at tro på uanset hvor meget donk han så er! I øvrigt synes jeg ligeså vel det kan ses som et "PLEASE PAY ME OFF" bet han har gang i på river, men jeg tager måske fejl. I øvrigt giver det ingen mening at du checker turn, hvis du opstiller en så snæver range for villain imo.
Call river plz. Han fucker fuldstændig op preflop. Hvis han kan gøre med en klør dårligere end T så er det imponerende.
Som OP selv skriver er det kun hænder med Q♣ i villains range der holder. han 4 better preflop og det må well kun være Q♣Q der slår os. Ligner så meget et block bet eller måske endda QQ uden klør. Den skal betales imo.
I situationen foldede jeg desværre hånden, havde ikke gjort mig ovenstående tanker, desværre.
Da jeg efterfølgende genspillede den i PT kunne jeg se, at det muligvis var en stor fejl.
Hvis vi antager at villain i ~8 ud 10 tilfælde faktisk har Q♣, så vil et call/fold have samme EV!
Eller på en anden måde, hvis vi i 10 identiske situationer caller og villain rent faktisk viser Q♣, så vil det være +EV hvis villain sidder med Q♣ i syv eller mindre af gangene.
Jeg tror ikke på at jeg vil kigge ind i denne klør dame så mange gange, så et fold var forkert.
Break even punktet er følgende:
X= antal gange hvor villain har Qc
0 = -x/10 * 46 + (10-x)/10 * 172
x=7,9