Kan i folde top to par til villains check-raise på floppet?
Eftersom villain klikker mit raise preflop har jeg svært ved at sætte ham på en floppet strit, da jeg ikke kan se ham klikke med JK. Det eneste jeg frygter er reelt et set og jeg har selv Q og A rimelig dækket. Jeg har dog ingen specielle reads på villain, men baserer min analyse ud fra mit generelle billede af spillet på NL200-bordene.
Er det ikke bare at skubbe og så aflevere stakken til hans set, sige congrats, reloade og komme videre eller undervurderer jeg det supertørre spil på Cryptos NL200-borde, hvor et check-raise i en sådan situation normalt betyder en monster?
Game #3654007323: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/30 - 23:24:57 (CET)
Table "JohnnyB" Seat 3 is the button.
Seat 1: reload93 ($213.75 in chips)
Seat 2: DonkMe ($262 in chips)
Seat 3: WhyMe ($141.75 in chips)
Seat 4: nedcash ($214.75 in chips)
Seat 5: TRICKSTAR sits out
Seat 6: threturns ($199.50 in chips)
nedcash: posts small blind $1
threturns: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to WhyMe [Ah Qc]
reload93: folds
DonkMe: folds
WhyMe: raises to $6
nedcash: raises to $12
threturns: folds
WhyMe: calls $6
----- FLOP ----- [Qh Tc Ad]
nedcash: checks
WhyMe: bets $16
nedcash: raises to $52
WhyMe: raises to $129.75 and is all-in
nedcash: calls $77.75
----- TURN ----- [Qh Tc Ad][9d]
----- RIVER ----- [Qh Tc Ad 9d][3d]
----- SHOW DOWN -----
WhyMe: shows [Ah Qc] (Two Pairs, Aces and Queens, Ten high)
nedcash: shows [Ts Th] (Three of a kind, Tens, Ace high)
nedcash collected $282.50 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot $285.50 Main pot $282.50 Rake $3
Board [Qh Tc Ad 9d 3d]
Seat 1: reload93 folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: DonkMe folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: WhyMe (button) showed [Ah Qc] and lost with Two Pairs, Aces and Queens, Ten high
Seat 4: nedcash (small blind) showed [Ts Th] and won ($282.50) with Three of a kind, Tens, Ace high
Seat 6: threturns (big blind) folded before Flop (didn't bet)
NL200: Folde top to par?
@mickey
Undskyld... Var ikke klar over der var krav om at det skulle være en gættekonkurrence om hvilken hånd jeg var oppe imod. Troede lidt naivt måske at man kunne diskutere en hånd, selvom resultatet var kendt... Men så er det jo ikke sjovt vel Mickey...
Farvekoder, dem får du næste gang, gik lidt hurtigt med at kopiere fra hand history, samtidig med at der var et par borde i gang. Men kan lige kort forklare at h er hjerter, c er klør, d er ruder og s er spar... Håber det hjalp dig lidt.
Hvad Mickey hentyder til er nok at det er rimlig svært som læser at se en grund til at bruge tid på at hjælpe en person med at analysere end hånd når han ikke engang gider at bruge 2min på at sætte HH'en op så den er nemmere at gå igennem. (farvekoder mm)
Læs Phearlezz´ fremragende FAQ inden du poster hænder til analyse, så undgår du den situation her.
Vil gerne hjælpe dig alligevel. Du kommer aldrig væk for 70xbb i rr pot med TTP.
Det er muligt at redigere indlæg man har postet...
Han har den bedste hånd pre-flop, på flop, på turn og efter river. Alligevel føler du at alle dine penge skal derind. Ikke særlig smart, vel?
@IowA
Se, sådan et svar forstår jeg, der er både forklaring og argumentation. Personligt har jeg ikke problemer med at læse HH som den er og jeg tænker, at de fleste herinde må have rimelig erfaring med at løbe sådan en hurtigt igennem mens man er i gang med bordene. Men lad det ligge, for som du selv siger, så må jeg jo øjensynligt stille det lidt mere overskueligt op hvis jeg ønsker svar.
@jklaen
Er det derfor man ikke skal poste resultatet? Hvis jeg kendte hans hånd ville det være meget simpelt, men så heldig er man vel sjældent. Jeg havde jo ikke puttet mine penge ind hvis han havde lagt sine 10'ere face-up inden. Spørgsmålet er så om hans check-raise her er det samme som at vise 10'erne face-up og jeg derfor skal folde.
@alle
Jeg læser FAQ og så kommer der et snorlige indlæg næste gang:-)
Jeg havde højest sandsynligt spillet hånden ligeså, men spørgsmålet er, om han tidligere har lavet dette check-raise move efter et reraise preflop for så er hans set oplagt. Hvis ikke så er hånden som spillet umulig at smide.
På en god dag skal man finde et fold frem her. Villian click reraiserpre flop OOP (= stor styrke) og check raiser flop (=endnu større styrke). Det er den måde donkeys giver os en chance for at slippe væk fra en stor hånd og spare penge i en sådan situaion. Spiller villian hånden nogenlunde fornuftigt får han vores stack hver gang...
"Undskyld... Var ikke klar over der var krav om at det skulle være en gættekonkurrence om hvilken hånd jeg var oppe imod. Troede lidt naivt måske at man kunne diskutere en hånd, selvom resultatet var kendt... Men så er det jo ikke sjovt vel Mickey...
Farvekoder, dem får du næste gang, gik lidt hurtigt med at kopiere fra hand history, samtidig med at der var et par borde i gang. Men kan lige kort forklare at h er hjerter, c er klør, d er ruder og s er spar... Håber det hjalp dig lidt."
Lækkert indlæg, jeg tror bare jeg undlader at prøve at hjælpe dig en anden gang, GL derude fish.