NL200 6m
Jeg raiser til 8 fra UTG med Ad9d, BB(259) minreraiser, så jeg kalder de 6 mere.
Flop A♠ 4♦ 2♦, pot=28
Han stikker 20 ud, jeg kalder bare.
Turn 9♣, pot=68
Han better 34, jeg siger 75, han kalder.
River T♥, pot: 218
Han checker, jeg smider 110 og han ser.
Skulle jeg have smidt mere i på turn ? , skubbet river ?, raised flop ?
Edit: Han havde 40 tilbage efter han kaldte de 110 på river
NL200 hånd
hep lille tip sæt brackets [] rundt om suiten
Er det +EV at raise med A9s 6 hånds UTG?(Spiller ikke shorthanded, men det virker loose).
På floppet må frygten være at han sidder med esset med en højere kicker - jeg ville nok vælge at reraise til omkring 40-50(Men jeg ville som sagt slet ikke glad for at være i hånden :)).
Hvis han reraiser er det et let fold.
Du er i noget rod på turnen fordi du ikke aner hvad han sidder med, og dit raise er for lille - han skal call"e 41 i en pot på næsten 180.
River kan vel være fin nok som hånden er spillet.
Og næste gang du poster, kan du så ikke smide stats med på villain? :)
hmm jeg syntes det er dejlig aggresivt pre flop, næsten for aggresivt.. Din hånd er jo ikke god mod mange esser, altså hvis du rammer din pil på floppet er det ikke sikkert din kicker holder hjem. Det er ikke sikkert dit pre flop reraise call er helt godt, kan i hvert fald diskuteres. Jeg vil helt sikkert raise ham på floppet, både for at se hvor du står, altså hvor god din hånd er, men også for at få en billegere draw, han checker nok helt sikkert til dig på turn og du kan så checke bag ham. Du rammer så din 9"er og jeg mener derfor du skal bette 90% pot for du får ofte et call af AK eller AQ.
/Kenneth
flop: fornuftigt call
turn: størrelsen af din raise må vurderes ud fra hvem der er din modstander. Jeg synes den ser fornuftig nok ud.
River: Du skal byde det beløb du tror han vil betale med en dårligere hånd, som i dette tilfælde højst sandsynligt vil være AK. Eftersom det er dig der kender modstanderen, er du bedst til at vurdere det.
Godt og vel perfekt spillet. Jeg synes du skal raise lidt mere på turn, hvilket så også giver dig lov til at bette mere på river (½ pot er dog fint IMHO).
- Asger
@juncker, er godt klar over at jeg skal byde det jeg tror han ville kalde hvis jeg tror jeg er foran, men spiller normalt fixed limit, så er lidt nemmere der :P
Vil bare gerne vide om jeg burde buste ham helt på den her hånd hvis han har et stort es.
Preflop raise kan diskuteres. Det er en halvskidt hånd, som ofte vil være domineret, hvis du får callere bag dig. Men her er du "heldig", at du kun får BB med. Hans minraiser er selvfølgelig et instacall med så god position.
Jeg ville hejse ham allerede på floppet - til en 60-70 stykker. Hvis du er bagud til AK eller AQ, har du rigtigt mange outs. Hvis du er foran, er der ingen grund til at give ham et billigt turnkort. Tag kontrol med potten istedet.
Dit turnbet er for weak. Der er allerede over 100 i potten, som vil være fint at same op allerede her.
På river er der vist ikke meget forskel på det bet du smider afsted og så at skubbe. Men det er okay ikke at smide alt ind, hvis du tror han betaler de 110 men ikke betaler et push.
@Trix: Du kan kun buste en meget dårlig spiller med AK her.
@Gene: Hvad er motivationen for at hejse ham på floppet? Hvis du tror du får fold-equity fra en AK/AQ - fint, så hejs ham da. Men caller han og leader turn, og du ikke improver, har du pludselig en kæmpe stor pot, og kun 12 outs på river til at forbedre. Hvis Hero allerede nu er foran, trækker villain højst til to outs - det er jo ikke ligefrem faretruende.
- Asger
@Gene
"Jeg ville hejse ham allerede på floppet - til en 60-70 stykker. Hvis du er bagud til AK eller AQ, har du rigtigt mange outs. Hvis du er foran, er der ingen grund til at give ham et billigt turnkort. Tag kontrol med potten istedet."
Kan godt se din pointe her, men hvad er din plan hvis villain flat-caller dit flop-raise. Siden du er OOP giver du så bare op herefter?
@Gene: Hvis du raiser til 60-70 stykker på floppet er der en god chance for at villain pusher med AK. Den situation vil jeg ikke sætte mig selv i.
Ups. nevermind, havde lige overset Trix flush draw. Jeg mener dog stadig et flatcall er bedre, jf. junckers kommentar.
Du vil helst ikke blæses ud af potten.
@Kripke
Vi har faktisk position på BB her. Så hvis villain flatcaller er det muligt at checke turn, hvis ikke man forbedres.
@Juncker
Hvis villain pusher, opgiver jeg potten. Men så har du jo netop fået den info, at du er bagud.
@Asger_b
Jeg vil gerne vide hvor jeg står, samt have mulighed for at fange min modstander, hvis jeg rammer min flush. Derudover er det sjældent at modstanderen flatcaller og så stikker ud igen på turn, og hvis de gør, har de en meget stærk hånd.
Sorry, et flopraise til 40-50 vil nok være mere passende, for at man ikke bliver potcommitted, hvis villain skulle finde på at skubbe.
"Hvis villain pusher, opgiver jeg potten. Men så har du jo netop fået den info, at du er bagud."
Men hvis du får den info har du også ødelagt en god chance for at vinde en stor pot. Vi skal vel helst give modstanderen en chance for at lave en fejl.
Glem min tidligere kommentar ovenfor. Free card play har helt klar meritter her taget vores FE i betragtning. Men det er ikke en way behind / way in front situation. Det er langt mere sandsynligt at vi er way in front og ellers kun slightly behind (med 12 clean outs). Derfor ikke grund til at give villain mulighed for at spille os ud af hånden.
- Kripke
Nemlig Kripke.
@Kripke
Jeg kan sagtens følge din argumentation omkring way in front / slightly behind.
Men jeg tror det er de færreste modstandere på 200NL der pusher med AK her, hvis de bliver hejset. Ihvertfald ud fra de erfaringer jeg har gjort på 200NL.
Og hvis der falder en ruder på turn, tror jeg ikke du får mange flere penge ud af ham, hvis man bare har callet hans flopbet.
Mit raise på floppet koster det samme som at betale et udstik fra ham på floppet og et udstik på turn. Men jeg tror mere på at man får hele hans stak med min strategi.
Men så meget NL spiller jeg nu heller ikke ;o)
Under alle omstændigheder en spændende hånd!
@Gene,
Måske, det er svært at sige. Selvom, flop: villain bet, hero raise, villain call - turn: blank, check/check, river: diamond, villain check, hero bet - også lugter lige lovlig meget.
@Gene: Hvis du var villain i den her hånd, og blev raiset på floppet af en tricky modstander - hvad ville du så gøre med AK? Mit normale udgangspunkt er at calle og leade turn til en blank, og hvis villain skubber hér, well, så lægger jeg mig.
Jeg forstår godt din deception-taktik, men der er bare så kedelige downsides - specielt hvis Villain er en sucker (gayraise preflop?), at han overspiller TPTK - og du derfor ikke har noget FE.
- Asger
Han havde AQ.
Tror stadig at det var bedst at kalde flop og give ham en chance for at overspille KK og ned eller at underbette turn hvis han har et stort A. Synes tit jeg ser folk underbette på NL200 og ned.