NL200, hårdt spillet

#1| 0

Hej.

Længe siden jeg har postet her, så jeg tænkte jeg lige ville smide denne nemme hånd op..
Jeg har lige sat mig på et $0.5/1 No limit bord med ante på Full Tilt Poker, max buyin altså 200$. Villain har foldet de tre første hænder, jeg har vundet en enkelt med et continuebet på floppet. Så sker dette:

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) -

BB ($150)
UTG ($200.90)
MP ($100.75)
Button ($85.15)
Hero (SB) ($214.55)

Preflop: Hero is SB with Q, Q
[color=#CC3333]UTG bets $2, MP calls $2, [color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero raises to $13.50, [color=#666666]1 fold, UTG calls $11.50, MP calls $11.50

Flop: ($42.50) 3, 5, 9 [color=#009B00](3 players)
[color=#CC3333]Hero bets $42.50, [color=#CC3333]UTG raises to $170, 1 fold

Auto-rest, crying call eller good fold?

Jeg tænker at flush, set og måske AA-TT er det eneste der giver mening, eftersom han caller mit 'store' reraise preflop. Jeg potter den på flop og telegraferer vel derved nærmest min hånd, så jeg kan heller ikke sætte ham på luft, især ikke da han insta-raiser med en spiller imellem os.

Alle kommentarer er meget velkomne, tak!

Dark

09-03-2010 16:03 #2| 0

*forsøgte at redigere så det blev lidt pænere, men jeg kan ikke 'type' i den redigeringsboks der kommer frem. Jeg kan godt markere og jeg kan også slette, men jeg kan ikke tilføje nye bogstaver, mystisk :)

Anyway, tak for svar!

09-03-2010 16:08 #3| 0

Bet mindre flop, noget a la 28. Nu når du better pot, og bliver auto restet, kan jeg ikke se andet end at folde, da du viser så meget styrke og alligevel bliver jammet.

Men det er lidt gahh da du ved dit flop lead allerede har lagt en hel masse penge i potten (giver dig selv gode odds til at kalde).

Bedst har du et flip mod Ax, ellers er du tungt domineret af sets og flushes.

09-03-2010 16:11 #5| 0

Det er højest sandsynligt fordi du bruger Chrome du ikke kan skrive i din redigering.

09-03-2010 16:11 #4| 0

Easy Fold! det er MAX 50/50

09-03-2010 16:13 #6| 0

Jeg folder readless her.

Skyder mindre på floppet (28 dollars), da jeg ved jeg folder til et raise.

09-03-2010 16:14 #7| 0

Nu min. better UTG jo.. kunne han være en donk?

På de mindre stakes (NL50) ser jeg tit det move hvor de har en høj klør.

Tror dog alt for tit han har set her, til at det giver mening at kalde.

09-03-2010 16:22 #8| 0

tak kentkay, det er lige hvad jeg gør!

Lar den lige stå en times tid mere, tak for svar indtil videre. Kan dog godt røbe at jeg er lidt overrasket over hvor let I synes det er at folde, men måske det bare er mig.

Flere bud på range og action er meget velkomme

09-03-2010 23:39 #9| 0

Hero bets $42.50, UTG raises to $170, 1 fold

.............

Hero raises to $201, UTG calls $17.50

Hero shows Q Q for an overpair

UTG shows 6 7 for a double bellybuster

Turn and river blanks, Hero wins

Til I der folder, jeg går ud fra at I så også folder konger og esser uden klør i dette spot? Jeg havde dem med i min range i min originale post, men kan man ikke næsten med sikkerhed udelukke de to store par?
Som PokerHolmes fremhæver, han clicker den kun til $2 fra UTG og så caller mit raise til $13.50, de fleste 'tænkende' spillere ville hverken clicke eller kalde i det spot når vi er så dybe. En donkey med AQ eller måske til nøds AK, men ikke KK eller AA efter min mening.

Det er i øvrigt netop fordi vi er så dybe at jeg better fuld pot på floppet. Det der med 28$ og så fold til any raise er alt for svagt med QQ efter min mening - især når jeg næsten kan udelukke overpar. Men det er rigtigt at gir mig selv for gode odds til at folde, så de gange der er set/flush betaler jeg af.

Hvis du folder her, betaler du så med f.eks. Q Q ?

Tak for svarene, hav en god dag!

Dark

09-03-2010 23:51 #10| 0

...at du rammer ind i de 5% af hans range, hvor du er foran ændrer ikke ved, at det er ret skidt spillet I M H O!! :o)

Det kræver ret stort read på vildanden at felte små 200 BB på det board...har du Q i hulen er det en lidt anden sag, men jeg vil stadigvæk søge lidt potkontrol...

09-03-2010 23:54 #11| 0

Ville lige sige at aa og kk er ikk det samme i det her spot de counterf. jo høje flush træks der har a eller k høj.

Til selve hånden:
Normal tænkede regs kommer ikke over toppen med en double gutter i det spot imo. Ville umiddelbart sætte ham på floppet set med den action preflop eller en slags suited con. der har ramt flush og str8 træk på floppet.

Selvom du flipper imod imod A x eller K x er disse hænder ikke særlig oplagte med den action.

Ville aldrig nogensinde byde så meget ud på floppet. Ville byde 3/5 af potten. Hvis jeg sad med Q Q ville jeg nok ikk ligge mig på floppet da jeg enten er foran eller har retræk formentlig.

10-03-2010 00:05 #12| 0

foldcontrol altså?

Det er standard for mig. På disse lave limits vil de fleste der flopper en flush 3-vejs (fejlagtigt) føle sig berretigede til at slowplaye. Som nævnt er A x også sandsynligt, dog er det langt fra et flip hvis jeg vinder 56% og potodds dikterer at jeg skal vinde ~38% for at få pengene godt ind .o)

5% synes jeg er langt, langt under det realistiske, men lad mig spørge på en anden måde, folder du to røde esser uden at blinke i det spot?

En anden pointe som ikke blev nævnt:
Grunden til at jeg gir den så meget gas preflop er fordi jeg er SB. Ude af position kan jeg godt lide at raise igennem når jeg vil raise de høje par, ikke kun for at hjælpe mig med at definere min modstanders range, men også for at sætte mig selv i scene til et stort bet på floppet!
De der standard plays med 3X villains raise preflop og 75% på floppet er netop dét: standard. Og det virker ikke særlig godt ude af position med dybe stacks, imho.
På NL200 spiller folk generelt 'standardpoker', det vil sige at hvis man ikke varierer sit spil eller satser på at rende ind i de stive amerikanere så er ens edge seriøst begrænset.

Flere penge ind med the goods :)

10-03-2010 00:17 #13| 0

Det er nødvendigt med stats på villians for at komme med et godt svar.
Mod den rigtige kan et kald godt komme på tale.

Mvh Simon

10-03-2010 00:27 #14| 0

Jeg synes ikke at du behøver at bette fuld pot på flop.
Hvis du sagde 3/4 pot eller måske lidt mindre ville du få samme info.
Som spillet caller jeg pga.Pottens størrelse og vores overpair.

Mvh Simon

10-03-2010 01:00 #15| 0

Der er også det med dit PF raise på knap 7BB og så dit efterfølgende fuld pot bet på flop at vi kommer i en stack-to-pot-ratios at vi bør calle da vi er commitet.

10-03-2010 12:29 #16| 0

@-ST-: ligefrem nødvendigt med stats? gad vide hvad folk gjorde for at tage kvalificerede beslutninger før Pokertracker? :)

Jeg er helt uenig i at jeg ville få samme info med det lille bet på floppet. Chancen for at jeg bliver callet af et draw, eller at en af dem floater mig, er meget større hvis jeg underbetter, og det gør det svært for mig at vide hvor jeg står på turn. Og hvad mener du med "samme info" - at jeg stadig får at vide at jeg er langt foran? .o)

BB er i øvrigt $1 så mit raise til $13.5 er noget større end syv af dem, helt nøjagtigt 6.5 gange større end UTG's openclick, jvf min pointe om at gi den ekstra gas når man er ude af position (se eventuelt David Sklansky & Ed Miller). Men du har ret i at jeg er committed, i hvert fald mod én spiller; hvis villains store raise bliver re-jammet af Player3 (MP), har jeg naturligvis verdens letteste fold, og i så fald har mine store bets hjulpet mig til at få den nødvendige information, ude af position.

Men tak for svar, al feedback er super!

Dark

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar