En af de rigtig sjove hænder, hvor villain ikke anede hvad som ramte ham før det var for sent. Og så blev han godt og grundigt sur, gik pænt amok i chatten.
Hånden havner i analysekategorien pga. et interessant turn kort.
Denne pot er multiway med 3 fisk. Stakkels villain spiller 29/14/1,6.
Jeg vælger at give den et skud på flop, min eneste chance for at tage potten ned.
Jeg mener at jeg bagefter laver en fejl på turn, da jeg vælger at skyde igen efter jeg øger min equity med mit draw.
Imidlertid er det bare et kort, som forbedrer mange af villains hænder, herunder J9, JT, QJ.
Er vi enige om at denne turn skal checkes bag?
Fiskens raise siger alt om hans styrke, men odds er heldigvis i mit favør.
- sparta321 sitting in seat 1 with 402.30
- Villain sitting in seat 2 with 234.80
- Mystik717 sitting in seat 3 with 172.60
- Hero sitting in seat 4 with 476.00 [Dealer]
- JOKERMASTER sitting in seat 5 with 203.80
- bologna77 sitting in seat 6 with 225.40
JOKERMASTER posted the small blind - 1.00
bologna77 posted the big blind - 2.00
** Dealing card to Hero: 10♠, 8♣
sparta321 folded
Villain raised - 7.00
Mystik717 called - 7.00
Hero called - 7.00
JOKERMASTER folded
bologna77 called - 7.00
** Dealing the flop: 5♦, J♥, K♠ pot $29
bologna77 checked
Villain checked
Mystik717 checked
Hero bet - 18.00
bologna77 folded
Vilain called - 18.00
Mystik717 folded
** Dealing the turn: 9♣ pot $65
Villain checked
Hero bet - 34.00
Villain raised - 78.00
Hero called - 78.00
** Dealing the river: 7♦ pot $221
Villain went all-in - 131.80
Hero called - 131.80
Villain shows: K of d, K of c
Hero shows: 10 of s, 8 of c
Hero wins 481.60 from the main pot
EDIT: Overskrift ændret efter gode input:)
NL200, Hero har nuts, tror han:)
Ja hvis jeg skyder flop, skyder jeg også turn. Jeg skyder dog kun flop, hvis jeg hader penge, 4vejs vs fish= gg gl
Enig med pow. Check flop og spike turn :)
EDIT: Kunne være jeg skulle læse HH ordentligt næste gang. Troede du havde et GS på flop og ramte det GS på turn og at du var IR på pre.
Fold preflop må blive best advice.
Jeg har absolut ingen ide om hvad du laver hverken preflop, på flop eller turn.
Hånden er totalt misplayed på alle streets hvor du har en beslutning at tage.
Enig med kid.. Den hånd skal du aldrig ind i??? Du må tabe en god slat $ hvis du spiller saadan altid ;)
Run better imo.
@alle
Der er 3 ting som generelt gør det fordelagtigt at spille fiskene, i nævnte rækkefølge.
-skill advantage (langt vigtigere end de to andre)
-position
-cardvalue
De to første er i allerhøjeste grad tilstede. Derudover er stacksizes relevante og den generelle dynamik. Jeg vil meget gerne spille disse fisk på den baggrund.
Ja, min hånd er marginal, men stadig +EV.
Ja, mit bet på flop er også -EV, ligesom jeg selv påpeger turn i højere grad er det.
@Kid og Jannik
I mener altså jeg ikke har odds til at calle villains raise. At calle 44 ind i 177 med $131 yderligere bag, det er helt ok. Villain cbetter normalt 88%, men når han pludselig ikke better og min-chk-raiser turn, så ved jeg godt at resten kommer ind på river. Alle mine outs er live og jeg frygter ikke QT specielt meget, denne vi han oftest byde på flop.
@Jannik
Ja, man kan godt blive lidt grebet af stemingen, når der er hentet 8 BI det seneste døgn:)
"Der er 3 ting som generelt gør det fordelagtigt at spille fiskene, i nævnte rækkefølge.
-position
-cardvalue"
True, men her er der udelukkende tale on klonke advantage.
"Villain cbetter normalt 88%, men når han pludselig ikke better og min-chk-raiser turn, så ved jeg godt at resten kommer ind på river. Alle mine outs er live og jeg frygter ikke QT specielt meget, denne vi han oftest byde på flop."
...og sikke en gang sick søgt vrøvl. Hvorfor ikke bare indrømme, at du spillede hånden elendigt, men er sygt varm?
@ sakii
Det er vel kun på en heater at man føler man kan spille T8o profitabelt i en multiway pot mod en EP åbner. Er den suited så ok men offsuit er det burning money.
Dit flop bet har næsten ingen FE. Du er mod 3 spillere hvoraf to af dem er fisk = ingen FE.
Turn skal selvfølgelig checkes bag her men når du better og bliver raiset overser du nogle ting: 4 af dine outs er en Q. Det betyder der bliver lavet en 4str8 på river og dine implied odds er nærmest forsvundet.
Resten af dine 4 outs er til det du mirakuløst rammer. Heller ikke her kan du være totalt sikker på han aldrig har QT. Du kan måske discounte det somewhat men at bruge ordet aldrig som antagelser om en modstanders spillestil du ikke kender særlig meget til er temmelig farligt.
På turn får du odds 1:4 ca. Der er 8/46 kort du vil se. Heraf kan du være totalt død og dine implied odds er reelt kun til stede på 4 af dine 8 outs. Jeg gider ikke regne på det men dit call er helt sikkert ikke +EV.
Du har taget -EV beslutninger på hver eneste street indtil river og alligevel bliver du belønnet for det. Sådan kan poker være så upædagogisk - men husk på denne hånd når du tager gode beslutninger og ikke får direkte betaling eller når din heater engang vender.
Jeg ved godt jeg lyder som en sur gammel DF'er, men det er ment som a friendly piece of advice.
@ SS
Hehe. Måske er der en pointe i at spille tæt på 100% VPIP på en heater? :)
+1 kid
"Der er 3 ting som generelt gør det fordelagtigt at spille fiskene, i nævnte rækkefølge.
-position
-cardvalue"
Skill advantage, yeah sure.. men uanset hvor god du så end er, kan du umuligt spille T8o profitalt multiways, da Villain åbner 14% af alle hænder. Det vil sige du har 30% vs den range.. samtidigt med at der er en anden villain der har callet og nogle bag dig, som også vil call en ok frekvens. Så du er sygt crushed af deres range, samtidigt du har lidt reversed odds. Position nytter heller ikke rigtig noget, når der minimum er 3-vejs med sådan en forholdsvis "trash" hånd. Cardvalue? Så det vil sige du mener T8o er en stærk hånd multiway?
Du kan jo i teorien lige så godt spille alle hænder i position, da du så har skill advantage og position.
@ Op
Kid said it again! :)
"klonke advantage" ♥♥♥
Kid +1
Og så vil jeg tilføje at jeg faktisk ikke giver dig lidt nok kredit, for hvor dårligt du spiller hånden. Preflop er ikke det værste, flop og turn er simpelthen så fisket at det er helt vildt... Og hvad end odds du får på turn, er simpelthen overvurderet, da Q fryser al action fra villains side.
Det kan være lidt hårdt, men ud fra denne hånd, har du ikke det der ligner skill advantage mod 'fisk' på nl200. Jeg kan dog være lidt interesseret i at vide hvad du betegner som fisk...
Iø, jeg ved godt det ikke lige er pakket så pænt ind det her, jeg laver satme også nogle brølere selv, men jeg håber du tager det til efterretning og kigger lidt på dit spil.
Fair nok, gutter.
Ingen grund til at pakke det ind og jeg har da også brugt den hjernedøde tid under græsslåningen med at tænke hånden igennem. Der er nok alligevel nogle paralleler imellem hånden og græsslåningen.
Jeg har bestemt en skill advantage mod 29/14 spilleren og også 31/4 calleren på NL200. Som den blev spillet her, kan jeg godt forstå at nogle måske stiller spørgsmål ved det:)
Jeg vil dog stå ved mit preflop spil og for den sags skyld også call på turn. Jeg forstår turn kan diskuteres set udefra og uden kendskab til historik eller stats. Men 2nd. nutdraw og i nærheden af expressed odds og yderligere 65BB bag, så mener jeg stadig den er i orden. Mod god villain, never, mod donk, ja.
Manden får stemlet fisk når jeg ser sådan noget her mod god sane TAG. Samme villain som i den diskuterede hånd nogle orbits forinden:
- sparta321 sitting in seat 1 with 212.25
- Villain sitting in seat 2 with 243.30 [Dealer]
- Mystik717 sitting in seat 3 with 198.55
- xxx sitting in seat 4 with 209.00
- jammyjenny sitting in seat 5 with 761.80
- Dexter2008 sitting in seat 6 with 303.15
Mystik717 posted the small blind - 1.00
xxx posted the big blind - 2.00
** Dealing card to xxx: 7 of s, 2 of c
jammyjenny folded
Dexter2008 folded
sparta321 raised - 6.00
Villain called - 6.00
Mystik717 folded
xxx folded
** Dealing the flop: Q of d, 3 of h, 3 of c
sparta321 bet - 8.00
Villain called - 8.00
** Dealing the turn: 10 of h
sparta321 bet - 20.00
Villain called - 20.00
** Dealing the river: 2 of h
sparta321 bet - 44.00
Villain called - 44.00
sparta321 shows: K of h, Q of s
Villain mucks: 4 of h, 4 of d
sparta321 wins 156.00 from the main pot
lol jeg skal da vist til at opfordre flere til at læse Easy Game hvis det får dem til at kalde med T8o PF!
@djow
Til din info så spiller Baluga op til 50% af hænderne i pos. mod fisk. Det vil du måske ikke gøre når du ser fisken kalde 3barrels med 44 på Q33T2?
@drejer
Det er korrekt.
@OP
Så skal du jo hellere spille hænder med bedre SD value, så du kan floppe tp og bette 3 streets for value. Jeg er dog enig i, at for at calle T8o pre profitabelt, skal der bluffes meget ofte
@sakii
Okay det var bare fordi at overskriften, godt kunne lyde som om at du havde nuts. Hvilket du jo så ikke havde.. Men går ud fra, at Villian heller ikke havde 10-Q pga overskriften :)
@ Drejer89
Men går ud fra, at Villian heller ikke havde 10-Q pga overskriften :)
Og showdown velsagtens?
Havde ikke set showdown stod i tråden.. Mener jeg ikke at den gjorde første gang jeg læste den... :) Men ski med det
@sakii:
En ting er at isoraise en fisk med T8o (hvor jeg btw heller vil have fx K4s) - en anden ting er at kalde for at spille en multiway pot...
"Til din info så spiller Baluga op til 50% af hænderne i pos. mod fisk. Det vil du måske ikke gøre når du ser fisken kalde 3barrels med 44 på Q33T2?"
Jeg tror, du skal passe på ikke at få storhedsvanvid, selvom du lige pt er sicko varm.