NL200 HU camtasia session

#1| 0

Nu er jeg usikker på kategorien, men jeg vil mene det er her.
Jeg har valgt at lave en lave en optagelse af HU mod en relativt frisk mand, da jeg er dårlig til HU generelt. Mest optager jeg for min egen skyld, men ville sætte stor pris på hvis nogle havde lyst til at se den igennem, og have mulighed for at diskutere mit spil i tråden. Der er en del interesseante pots i den, samt en masse forskellige gearskift fra min side. Den er 30 minutter lang, og fylder 150MB på det link der. Der er rigtig mange ting der kunne være sjove at få feedback på, så giv lyd hvis nogle har lyst til at se den igennem.

-------
Til dem der overvejer det;

Villain spiller normalt på 6-max bordene sammen med mig, men valgte at udfordre mig til HU. Han er umådeligt frisk, og hopper stakes helt op til 5/10. Han spiller 44/33 fra 6-max bordet, med både turn og river aggression på 3. 19% 3 better han, og 21% af gangene folder han selv til 3 bet. Dog over en relativt lille sample på 200 hænder. Altså, en mand der ikke er i det store fold humør. Vi har kørt lidt på hinanden i chatten før vi startede her, derfor den hjernetomme snak.

Min egen indgang til matchen, var at prøve at holde mig fra de helt store høj varians spots. Det lignede hurtigt at han ville give action lige meget hvor stramt jeg spillede. Ville prøve at spille ham fornuftigt, og trække tempoet lidt ud af ham for at frustrere ham en smule.

-------

Til dem der så er overbevist og våde i trussen efter at se den;
Thanks! Glæder mig til noget respons, og uddybning af mine egne tanker (Hvis der er nogen...)

URL:
http://www.megafileupload.com/en/file/82455/husession-avi.html

=)

12-02-2009 07:53 #2| 0

Okay joonas, jeg har set den igennem og ser umiddelbart fint ud selvom der ser ud til at være en del fancyplay syndrome.

Til at starte med - wtf @ donk-show i chatten :)?

KQ på Q high flop - Jeg jammer butikken. Hvis han air, så er det yderst sjældent han jammer turn anyways.

22 - Meh? Bryder mig slet ikke om det, boardet kan nærmest ikke blive klammere og du nævner i din OP, at du vil undgå marginale spots. Det her er alt for marignalt efter min mening.

A4o - Du 4better lige efter du har tabt en semi-stor pot, hvor han jammer over dit 2nd barrel på turn med bundpar. Don't like.

J3ss - Igen lidt meh, du limpcaller pre, hvilket jeg ikke har noget imod - intet i vejen med at bluffe floppet, men bryder mig ikke specielt meget om turnbet, da du samler et draw op. Kombineret med, at denne type modstander sikkert ikke b/c flop for at c/f turn.

JJ - Semi-stort 4bet IP, synes det virker for comittende, og synes i stedet du burde give ham lidt mere rum til at miste hovedet. Du siger vel heller ikke 78 som bluff?

KTss - mjah, hader virkelig dit call preflop. Altså du spiller mod en superloose modstander, som ikke er glad for at folde og vælger at tage endnu et monster marginalt spot med et super loose call. Jam eller fold.

Det var umiddelbart lige det jeg havde af kommentarer - Dnu om du kan bruge det til noget.

-Chris

12-02-2009 08:56 #3| 0
OP

22 hænger sammen med at jeg har meget svært ved at se en hånd i hans range han checker floppet med og raiser turn. Det er da rigtig nok det er klamt, oftest er det et klamt board at cbette for ham, hvorefter han så opfatter det er endnu klammere for mig hvis han raiser turn. I situation synes jeg faktisk det virkede lige til, og han aldrig har en hånd her, specielt sådan en aggro modstander.

KT især ved jeg sku ikke helt hvad der skete for, han virkede til at være på ballade, og jeg valgte sådan en helt voldsomt utraditionel linje. Det virkede, men jeg aner ikke rigtig hvad jeg foretager mig i den, og sidder selv og prøver at finde ud af præcis hvad der gør det virker.

JJ 4 bettet er stort, men passer til stacksizes.

KQ er jeg med på man kan jamme, jeg tænkte også over det (derfor tænkepausen), måske induce nogle flere light calls. Men det er trods alt HU, og han tro jeg peeler light på flop, og alligevel beslutte sig for at jamme turn. Det er lidt feel afhængigt, men hvad skal han betale med flop? Der er heller ingen draws.

J3 .. draw og draw, det er måske så meget sagt :) Det er ikke min equity, men min forventing om jeg kan skyde ham af, og højst sandsynligt på river, da jeg ikke har 3 barrelled på nogen tidspunkter, og han virker svag. Jeg synes faktisk spottet er godt, da han skal have et gigant hero call frem hans range.

Ved ikke om det er specielt fancy play syndrome noget af det, måske liiiiiiiige min KT hjerneblødning :D

Tak for respons, det er brugbart og godt med noget at tænke over.

12-02-2009 15:01 #4| 0

Altså det er jo også lidt svært at argumentere, når dit shit sidder lige i skabet i den her session :)

Med hensyn til JJ, ja du har ret det passer til stacksizes, men jeg synes stadig du bør tænke lidt mere over hvad der foregår inde i hovedet på din modstander, når du siger 78. Altså jeg tror aldrig nogensinde han ser dette som et bluff, men selvfølgelig en small sample og jeg kan tage fejl.

KQ - True, men de hænder han jammer turn med, dem caller han højst sandsynligt også et jam på flop med.

J3 - Meget marginalt draw, enig. Jeg tror også sagtens han kan calle både flop og light, men du er bare meget polarized. Har ikke sagt det var dårligt, bare lidt meh :D

KT - Der kommer altid hjerneblødninger i en HU match, men havde stadig foretrukket et jam eller fold, hvilket det også virker til du er enig i.

Det var så lidt :)

12-02-2009 18:11 #5| 0

1. Det er altid godt med en video, burde vi gøre noget mere

2. Din plan er formentlig fornuftig mod denne type modstander: "Min egen indgang til matchen, var at prøve at holde mig fra de helt store høj varians spots. Det lignede hurtigt at han ville give action lige meget hvor stramt jeg spillede. Ville prøve at spille ham fornuftigt, og trække tempoet lidt ud af ham for at frustrere ham en smule." Problemet er bare, at du ikke følger planen overhovedet. I stedet roder du dig netop ud i en masse marginale spots, fx dit 4bet med 63o og dit play med J3s.

3. Du vælger nogle underlige hænder og spots til især CR-bluffs, fx QTo på Kxxtt flop, mens du misser bedre hænder og spots.

4. NÅR du så CR flop, skal du vide, hvad du har tænkt dig på turn og evt. river givet diverse turn-river-kort. Fx ender din A8h på 557tt med at blive noget roderi, hvor du kalder hans bet på river for deler i en pot, du formentlig havde taget ned med et bet på turn.

4. ChrisJ har udpeget de fleste af de problematiske hænder, især KTd er skidt og jeg er også enig i, at KQ skal 4bettes på 24Q i 3bettet pot mod ham her.

5. Du leader på intet tidspunkt flop. Det er skidt ikke at have floplead som en del af din HU-værktøjskasse.

6. Du ender oppe et BI ca., men du er også running hot her. To floppede nutstraights, A64rb i 4bettet med AK, JT7rb i 3bettet med J9 i pos og flere endnu. Din indledende plan var fin, men du følger den ikke, og jeg synes ikke det ser fint ud.

13-02-2009 02:13 #6| 0
OP

@ Edizon

Rigtig gode pointer, og jeg har selv lige set den igen og giver dig i meget store træk ret. Man kan dog sige, at de to største pots jeg vinder er mine bluffs. Jeg runner absolut super godt her, og jeg følte egentlig jeg spillede godt, men ikke nær noget så gennemtænkt og perfekt som jeg burde, også derfor jeg mente den var sjov at poste.

"3. Du vælger nogle underlige hænder og spots til især CR-bluffs, fx QTo på Kxxtt flop, mens du misser bedre hænder og spots."

Noget jeg tænkte alt for lidt over under selve sessionen, og tog den for meget på feel.

"4. NÅR du så CR flop, skal du vide, hvad du har tænkt dig på turn og evt. river givet diverse turn-river-kort. Fx ender din A8h på 557tt med at blive noget roderi, hvor du kalder hans bet på river for deler i en pot, du formentlig havde taget ned med et bet på turn."

Igen et problematisk spot ja, den udspiller sig som den gør og jeg ender med at lave et fint call river synes jeg. Det er rigtigt jeg tage den ned på turn - her. Jeg vidste så heller ikke at han betcaller A9o på det før vi har spillet den hånd, derefter justerer man.

Ang min originale plan har du til dels ret, jeg føler jeg samtidig at hvis jeg sidder for stille dropper han at lave de helt store spewy calls som jeg vil have ham til. Trækker du KT hånden fra, synes jeg overall det er ganske fint. Absolut bliver J3 en hårdt kæmpet pot, men det er jo vigtigt at have tingene i sit arsenal også.

Lead bruger jeg sjovt nok meget i 6-max, men ikke her. I hvilke situationer føler du det havde været bedre?

Og mange tak for respons, det er cool med folk der gider kritisere ens spil her. Helt enig i folk skal poste dem noget mere :)

13-02-2009 09:57 #7| 0

Jeg har også lige set videoenigennem, og jeg har også et par comments:

- 23o Raiser du preflop, og caller et potbet med på turn, hvor du har ramt buttompair. Man kan selvfølgeligt godt raise alle knapper, men det virker bare ikke til at være en del af din gameplan, jvr.: "Det lignede hurtigt at han ville give action lige meget hvor stramt jeg spillede."

Du c/r et K-high flop med Q10, og ideén med at c/r et par flops, som kun har et højt kort (og derfor unlikely til at være ramt) er rigtig god. Som en tommelfinderregl kan jeg meget bedre lide at gøre det med f.eks KQ på et J- high flop, idet du pludselug giver dig selv 6 outs. Det kan også være med f.eks A2 på et 35K flop. Pointen kan ses i relation til det spot, hvor du ikke moser floppet med KQ. Lets say du har QJ i hånden, og turn er K. Man har helvedes svært ved at sætte ham på et K, og derfor bliver man nød til at betale mindst et turnbet af.

Ellers er det et par rigtig gode floatspil, som virker specielt godt mod denne typemodstander.

13-02-2009 10:57 #8| 0
OP

@ Kunz

Nu er det jo HU, og når jeg checker flop skyder han hele sin range på turn vil jeg mene. Selvfølgelig forsøger jeg at holde mig til min plan, men det er nu fint at starte ud med at raise en masse buttons synes jeg.

Helt enig med den måde du vil CR flops på, men det kræver også spots kommer. Det er altid bedst at gøre det med equity, og QT på K højt er ikke en del af det, det er helt rigtigt. Det er en ting jeg skal være bedre til fremover :)

16-04-2009 15:37 #9| 0

Hej.

Kan ikke se videoen - får fejl om manglende codec...

Anyone who can help with a such?

/Skygge

16-04-2009 15:48 #10| 0

skyggeman, brug vlc som afspiller ;)

16-04-2009 16:41 #11| 0

Hej.

@ Mio
Takker for guide

Ingen lyd på fil?

/Skygge

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar