Jeg har egentlig analyseret denne hånd igennem grundigt med PokerStove og det hele, så er rimelig tilfreds med hvordan jeg spiller alle streets. Jeg ved dog at der vil være nogen der vil sige: "LOOOOOOOOOOL KÆMPE NIT! DU KAN DA IKKE FOLDE EN BOAT I HU!". Derfor poster jeg den alligevel, og så må vi se om I kan overraske mig med et eller andet jeg ikke havde tænkt på i min analyse :) .
Villain er reg. 3better 25% og caller 32% fra BB, så han er rimelig løs. cbetter 86% i 3bettede pots.
Kan ikke huske mine præcise stats fra sessionen, men vil tro at de er omkring følgende:
Raise fra BTN 90-100% (altid med min-raise), fold to 3bet 45-55%. Tror ikke at jeg 4bettede ham særlig meget i sessionen.
Generelt om postflop. Han spiller solidt og aggressivt uden at være maniac. Jeg har også spillet solidt men lidt mindre aggressivt end ham så vidt jeg kan huske. Ingen af os er blevet fanget i at være out of line. Vores store pots har været meget standard spillet fra begge sider. Vi er begge blevet lidt mere forsigtige efter vi er blevet dybe. Han har ikke overbettet før.
BB: $577.90
Hero (BTN/SB): $443.60
Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 9♦ 8♦
Hero raises to $4, BB raises to $15, Hero calls $11
Flop: ($30.00) T♦ 8♣ 9♥ (2 players)
BB bets $22.00, Hero calls $22
Turn: ($74.00) Q♦ (2 players)
BB checks, Hero checks
River: ($74.00) 9♣ (2 players)
BB checks, Hero bets $55.50, BB raises to $407, Hero folds
NL200 HU Ja jeg folder et hus
Jeg raiser på floppet anyday.
Jeg caller river som spillet, uden et eller andet syret read, men jeg kunne da godt tænke mig at høre en analyse :)
Jeg kunne godt tænke mig at høre argumentet for at folde FH på river på et board med 4 kort til en str8 mod en spiller der 3-better 25% og iøvrigt er aggro.
Jeg er med på LuckerAndy vognen. for mig er det lidt sort at du ikke raiser flop. River kalder jeg også any day med 4 kort til straight på bordet, han kan snildt sidde med KJ og spille den på samme måde imo.
Det er muligvis fordi jeg stinker HU, men jeg fatter hat af det fold.
Du folder på baggrund af en vildt stram range, imod en aggro gut, 4 kort straight på bordet, NL200 HU etc...
I dont see it. Please enlighten me
PS: HOV, så opdager jeg lige stacksizes, det ændrer selvfølgelig en del.
Det gør i hvert fald beslutningen mere tight om ikke andet
enig i at han kan gå efter c/r med KJ på turn, men jeg er meget uenig i at han c/shover river med den.
Synes det er et godt laydown. Kan ikke se ham gøre det med KJ. Bluff eller hus imo.
Bet/fold river her? Meh, dont like. Hans linje giver ingen mening, og din linje er super weak = call i min bog.
Jeg er ret usikker på denne hånd, ville han umiddelbart checke turn med KJ her?
Hvor ofte har han check-raised dig OOP? Og har du så callet? Hvad havde han haft?
Jeg syntes den er svær at finde ud af den her hånd, det er svært at vurdere hvad han gør det her med, jeg tror at man i den her situation skal stole på sit instinkt.
Selv ville jeg aldrig folde, givet boardet og håndens forløb.
@kabasn
ville han umiddelbart checke turn med KJ her?
Han vil nok oftest bette, men det ville også give mening at c/r.
Jeg er også helt pas, du har så lidt comboer af hænder der flatter flop, checker bag turn og river en båd, det gør han altså med dårligere her, plus du sjældent kan calle et CR. Ligner sku et skidt fold imo.
Holy cow, det er sgu godt nok et underligt fold. Hvor ofte mener du selv dú er bagud her?
Fatter virkeligt ingenting af det fold. Han er aggro og 3better 25%, jeg skal virkeligt have et solidt read for at folde river der.
LOOOOOOOOOOL KÆMPE NIT! DU KAN DA IKKE FOLDE EN BOAT I HU!
;)
Derudover så tænker jeg på, hvad vores/din calling range er i det spot.
Er vi ude i TT+?
Jeg rammer sgu betalingsknappen, mens jeg mod enkelte folk er lidt mere forbeholden, og den går ala: "OMFG, hvor er det sygt! - Nå, betalt"
@ yarx
hvorfor skulle jeg ikke bette turn med Jx?
for at balancere i forhold til de gange hvor du har en svag et-par-hånd og/eller for at induce et bluff fra ham på river - er især en god idé mod en aggro villain.
@Tinamus
hehe, nej Q9+ ;)
@besen
hvorfor skulle jeg ikke bette turn med Jx?
for at balancere i forhold til de gange hvor du har en svag et-par-hånd og/eller for at induce et bluff fra ham på river - er især en god idé mod en aggro villain.
Det kan jeg virkelig ikke se hvorfor er en god ide. Hvis vi mener at et check bag på turn inducerer et bluff fra hans side kan vi jo bare kalde med vores svage hænder. I øvrigt er der value at hente fra sets, par+draw eller whatever han nu synes han vil kalde ned med.
ok, lad os nu lige slå fast at villain ikke laver dette move for value med dårligere hænder. Det giver ingen mening at gøre det med KJ. Altså er vores hånd reduceret til en bluff catcher.
Spørgsmålet er derfor om villain bluffer ofte nok til at vi kan kalde. Han shover 406,6 udi 129,5. Hans bluff skal derfor virke 406,6 / (406,6 + 129,5) = 75,8% af gangene for at være profitabelt.
Hvad er jeres value bet range på river i Heros spot?
Villain kan se bred hero valuebet range, da villain virker svag, og han ved hero tror på bredt kald da hero selv virker enten svag eller meget stærk.
Bluff-induce efterfulgt af rebluff giver ikke mening med betsize.
Ser da heller ikke at KJ er helt udelukket, hvis den nogen gange er med hvad tæller så 88 / 98 for kaldet skal blive profitabelt, i stedet for han potkontrollede QQ på turn.
Næh, for hvis du altid better turn med en J, men checker bag med alt andet, kan villain v-bette tyndt på river, så helt så simpelt er det jo ikke.
"I øvrigt er der value at hente fra sets, par+draw eller whatever han nu synes han vil kalde ned med."
Det er klart, og det er selvfølgelig std. at bette ud de fleste gange, men du bliver pænt beregnelig hvis du gør det 100% af gangene.
Pointen er at dette CR-bluff move på river der parrer bordet imo er blevet ret std med dybe stacks på HU-midstakes, så hvis denne gut har set et par vids, eller har spillet lidt højere, er bluff bestemt en del af hans range på et bord som det der og med stacks der inviterer til det. Derfor kalder jeg, men er ikke overdrevet begejstret.
"Hans bluff skal derfor virke 406,6 / (406,6 + 129,5) = 75,8% af gangene for at være profitabelt."
Tja, hvis du folder et hus, virker det nok væsentligt oftere end 75 % af gangene :)
raise floppet..
som spillede havde jeg called. ( selvom det er et seriøst stort raise han laver på et 1/2 bord)
Ja, men forventer villain det?
Jeg synes det er wp som spillet.
Jeg vil helt klart bette turn - vi kan beskytte vores hånd mod den del af hans range der er one pair hands, og vi får muligheden for at bluffe river hvis vi får lyst til det. Derudover vil der opstå underlige riverspots de gange du checker turn bag, fordi din perceived range vil være ret capped (eftersom du nok better Jx turn) og derfor mener jeg han kan spille river langt bedre end dig, selv om han er OOP. Jeg vil også mene der er lidt merits for at bette i forhold til at beskytte de gange vi vil bette Jx på turn, hvis vi skal have noget non Jx i vores range, synes jeg det her er en fin hånd at mixe ind.