Da jeg for nyligt har jeg haft et par lange interessante højvarians matches, får I lige et par hænder at kommentere på.
SB er en meget vild, men tænkende. Han elsker spille hænder, og lave store calls og bluffs. Han lægger konstant pres på, hvis han fornemer svaghed og caller ligeledes ned uden at blinke. Kan godt finde ud af at justere.
Han lider rigtig meget af FPS, og nogle af de (gode) calls han har lavet, har været fuldstændig vanvittige på papiret, og selvom jeg har reppet troværdigt med linjer som gav mening med mange valuehænder, så har han ikke været bleg for at calle ned med K høj ect.
Stats:
ST: 90%
Defend: 74%
3B: 68%
F3B: 40%
4B: 15%
F4B: 50%
CB flop,turn,river: 49%,36%,43%
I 3BP: 62%,33%,25%
FCB (SRP): 49%
CR: 7%
Samplezise er stor, men på denne tidspunkt i matchen 3bettede han dog kun omkring 50%.
Hans stats er sindssyge, men hans solide aggressive spil holdt ham oven vande. Jeg har ham på to borde, og vi er ca even. Momentum er også ret neutralt, omend vi nok begge føler, at vi har godt styr på hinanden. Det skal siges at han bettede tæt på 100% af de flops som jeg checked i 3BPs. En rigtig pouncer!
Hero (BB): $557.52 (278.8 bb)
SB: $524.88 (262.4 bb)
Preflop: Hero is BB with K♥ K♠
SB raises to $6, Hero raises to $20, SB calls $14
Flop: ($40) 2♠ 8♠ 7♥ (2 players)
Hero checks, SB bets $22, Hero raises to $54, SB calls $32
Turn: ($148) 9♣ (2 players)
Hero checks, SB bets $88.50, Hero calls $88.50
River: ($325) 4♠ (2 players)
Hero checks, SB bets $250, Hero?
Modtager selvfølgelig altid gerne kommentarer til hele hånden.
NL200 HU - KK dybt riverspot
Tanker bag floppet? Det virker nok ikke som nogen god idé at bloate potten OOP uden grund med de her stacks. Flop check ser fint ud - hvis han er lidt monkey agtig, burde han tage en masse hænder i sin range og skyde 3 gange, når vi checker. Check/call 3 gange uanset board udfald (næsten) må være linjen herfra.
Som spillet, meh. I can't say. Jeg ved ikke engang hvad du repper med flop C/R 270 bb dyb og turn C/C :D. Du repper ihf noget der har en god portion showdown value - jeg tror det er et fold.
Altså det er jo noget rod det der;-)
Den berømte (tror det var mig der opfandte den?) 3bet -CR - C/? linie. Ad.
din 3bet sizing bryder jeg mig ikke om nu hvor I er blevet dybe. Det samme går for din CR sizing, 3-4x ville være mere passende.
Synes det er fint at du gerne vil udnytte villains forudsigelige aggroness men vil du nu også gerne det? Dyb, ude af position og nu også ude af initiativ? Måske det vill være bedre at indbygge nogle overbet linier og udnytte nogle andre dele af hans leak-arsenal?
Mht.riverbeslutning. - Tror jeg snapper fordi vi ligner nogen der maks har et herocall at gøre godt med hvilket jo SKAL gøre ham triggerhappy. Tror svaret må ligge i sizing - Hvad har han brugt tidligere for value? Når han tror du caller ned? når han gerne vil have et fold?
@PartTimeLovR
Stuck i det gamle behold-initiativ-bet/fold-eller-bet/call-mindset? :)
Vi skal jo ikke være bange for at sætte os selv i tough spots, det er nogle gange de mest profitable.
Turn er et ret scary card, og jeg ser os ikke få tre streets value mod ham her. En så vild maniac , der floater rigtig meget, vil uden tvivl også reppe turn, ja jeg forventer faktisk at han går berserk på turn. Der er også et element af pot control her - især dyb og mod denne type modstander.
Jeg har ikke noget sizing tell på ham.
sikke noget pladder. Det er da decideret tumpet, ligefrem at gå efter at give os selv problem spots. Gad vide hvad du mener?
sidst jeg kiggede på det, var det IKKE en god ide at checkraise drawheavy flops mod Maniacs som et middel til potcontrol;-)
Hvis du tror han er FOS er det vel en skøn turn at checkraise igen?
@Walth
Du kan ikke lide at c/r flop, men du synes det er godt at c/c tre streets?
Læser jeg din post rigtigt?
At c/c tre streets er selvfølgeligt også fint. Det er jeg enig i.
Jeg b/f turn i stedet for cc.
River er et kæmpe meeeh. Call, vel - bare sådan rangewise ifht os selv, hans mængde af check-backs med svage 2p hands, etc. etc., men det er obv. temmeligt ufedt.
Er enig i, at det er dumt at sætte dig selv i sådan en tricky situation. Det er meget bedre at selv leade flopet efter min mening. Du er total readless, når du spiller din hånd sådan der.
Derudover vil jeg også godt lige Hijacke tråden: Har planer om at starte en NL HU studiegruppe op. Spiller selv for det meste NL 100. Nogen der er interesset? Nu da dette er en NL HU tråd.
Cawbow skrev:
@Walth
Det er korrekt. Hvad er der galt i ikke at ville c/r flop, men gerne ville c/c 3 streets? Det er to forskellige ting, og det er to helt forskellige spots range-wise.
walth skrev:Cawbow skrev:
@Walth
Det er korrekt. Hvad er der galt i ikke at ville c/r flop, men gerne ville c/c 3 streets? Det er to forskellige ting, og det er to helt forskellige spots range-wise.
Det er der intet galt i! Skulle bare være sikker på, at jeg forstod dig :)
Asger_b skrev:
Jeg b/f turn i stedet for cc.
River er et kæmpe meeeh. Call, vel - bare sådan rangewise ifht os selv, hans mængde af check-backs med svage 2p hands, etc. etc., men det er obv. temmeligt ufedt.
Tak for kommentarer. Synes du at at c/c turn + river er en meget dårligere plan? Og hvis du gør, er det så fordi, at det gør hånden sværere at spille, eller fordi du mener, at der simpelthen er mere værdi i at bette kontra bluffcatche?
Givet turnkortet, så forsøger vi at få value fra en række par+OE hænder, og de har væsentligt større tilbøjelighed til at calle, end til at bette selv. Og af naturlige årsager - ikke den store lyst til at raise eller bette river, for den sags skyld.