Da jeg for nyligt har jeg haft et par lange interessante højvarians matches, får I lige et par hænder at kommentere på.
SB er en meget vild, men tænkende. Han elsker spille hænder, og lave store calls og bluffs. Han lægger konstant pres på, hvis han fornemer svaghed og caller ligeledes ned uden at blinke. Kan godt finde ud af at justere.
Han lider rigtig meget af FPS, og nogle af de (gode) calls han har lavet, har været fuldstændig vanvittige på papiret, og selvom jeg har reppet troværdigt med linjer som gav mening med mange valuehænder, så har han ikke været bleg for at calle ned med K høj ect.
Stats:
ST: 90%
Defend: 74%
3B: 68%
F3B: 40%
4B: 15%
F4B: 50%
CB flop,turn,river: 49%,36%,43%
I 3BP: 62%,33%,25%
FCB (SRP): 49%
CR: 7%
Samplezise er stor, men på denne tidspunkt i matchen 3bettede han dog kun omkring 50%.
Hans stats er sindssyge, men hans solide aggressive spil holdt ham oven vande. Jeg har ham på to borde, og vi er ca even. Momentum er også ret neutralt, omend vi nok begge føler, at vi har godt styr på hinanden.
Hero (BB): $613.95 (307 bb)
SB: $346.94 (173.5 bb)
Preflop: Hero is BB with J♠ 6♠
SB raises to $4.18, Hero raises to $16, SB calls $11.82
Flop: ($32) T♠ 2♥ 7♠ (2 players)
Hero bets $18, SB raises to $42, Hero calls $24
Turn: ($116) J♣ (2 players)
Hero checks, SB bets $70, Hero calls $70
River: ($256) 5♣ (2 players)
Hero checks, SB bets $218.94 and is all-in, Hero?
Modtager selvfølgelig altid gerne kommentarer til hele hånden.
NL200 HU - Riverspot med TPNK.
Jeg hader preflop. Vores hånd spiller langt bedre som et flat, især med hans open sizing. 173bb dyb OOP i en 3bettet pot med J6s, meh.
Anyways jeg tror jeg kalder, han burde stadig valuebette de gode Tx, og vi er meget tæt på toppen af vores range for at komme til river.
Jeg vidste den ville komme mht. J6s, og jeg forstår dig udemærket. Det var kun sjældent, at jeg smed sådan en hånd ind, men det er ren balance. Selvom han kun folder 40% til 3bets, så kan jeg ikke bare sidde og 3bette top 15-20%. Det er han for god til.
Tak for imput.
Forstå mig ret, vi kan sagtens have bluffs. Jeg synes bare J6s er et dårligt valg.
Hele idéen omkring balancering af 3bet-ranges er at tage hænder som ikke er stærke nok til at flatte og lave om til bluff. Jeg er enig med walth i, at J6s flatter acceptabelt, og pga. den type hænder vi får action fra i 3b pots, så er J6s ikke en del af en eventuel balancering af 3b-ranges, uanset om vi skulle spille mere polariseret.
Når det er sagt, så findes der selvfølgelig modstandere, som er så stramme og svage, at man kan 3b næsten any to, men går ikke ud fra villain folder 70%+ til 3bets. Ironisk nok er J6s ikke langt fra en eventuel mulig balance-range imod den rigtige modstander, men det handler om at vide hvorfor man 3better netop f.eks. J3s og ikke bare balancere, fordi hånden ikke er i ens flatting range preflop.
Jo flere hænder du tager ud af bunden af din flatting range preflop og 3-better, jo tightere bliver du, med mindre du ønsker en 3b-procent på over 30, fordi du inkluderer for meget junk.
Jeg ville meget hellere 3b-bluffe 74s, 76o, 53s osv. end J6o, fordi den type hænder ikke clasher i samme grad med villain flatting range af dine 3-bets.
Hvad angår hånden, så check-caller jeg river, som spillet. T9 shover ikke river, med mindre han har et specifikt read på dig. QT, KT og AT er alle sammen marginal shoves, specielt fordi du sagtens kan spille potkontrol med overpairs eller flatte dine sets på flop og spille den passivt.
Floppet indeholder reelt set kun én to par kombo i T7s og sammen med 77 og 22, så repper villain ikke ret meget andet value, da det er oplagt at 4b TT-AA preflop så dybt. 89 er en mulighed og villain repper legitimt denne hånd. Jeg er ikke sikker på villain raiser JT på flop, da hånden ikke er god nok til det så dybt. Der er en hel bunke flushdraws/air/overcards villain kan have her, mest fordi floppet ikke rammer din 3b-range særlig godt. Jeg synes det er lidt tricky, fordi din hånd har stadig for meget equity til at lave om til bluff. Hvis vi 3better villain lavt til, say 100, så står vi rigtig skidt overfor jams, fordi vi må formode der kan være en del højere FDs her i.
Umiddelbart virker flat af hans range til at være rigtig og planen kunne være at CRAI blanke turns (2-5, 7, 8, evt. 9 - tror heller ikke T9 raiser flop) som burde folde en frisk Tx ud. Hvis villain raiser flop med FD og better turn, bliver han nødt til at folde til et stort jam, med mindre han har 89s.
Nu rammer vi vores krog, og taber næsten kun til 22, 77, T7s og 89. Check-call synes jeg ikke er til debat og river næsten det samme. Selvfølgelig er det meget afhængig af modstander, hvorvidt vores linje er den bedste, men det er svært at se hvad vi taber til udover de nævnte hænder.
Jeg synes preflop er fint, selvom jeg er enig i argumentet om at den ikke spiller så lækkert mod hans calling range. Det er i hvert fald på ingen måde helt væk.
Flop er standard. Turn er standard.
River tror jeg desværre ikke han bluffer særlig meget, da vi virkelig ligner en bluffcatcher og han ved at hans image er helt væk. De eneste draws som misser er spar, som vi blocker og random turned gutshots som han skyder igen. Han valuebetter j10,107,77,22 og især 89.
Da hans fold til 3b er så lav har han 89 off suit og 107 off suit i hans range hvilket gør den så meget mere sandsynlig end de spar comboer han caller med preflop
Jeg synes derfor river er et fold.
Når det så er sagt kan jeg i kampens hede sjældent folde her mod sådan en villian :)