NL200 hu - Standard spot

#1| 0

Yo

Jeg har ikke meget på Villain, da vi har spillet omkring 30 hænder, men han virker som solid halvaggro spiller so far, og tror han ser mig som det samme. vi har lidt pre dynamik, hvor vi begge har 3-bettet hinanden en del, hvilket er årsagen til jeg synes call af hans 3-bet er ok.

Seat 8 is the button
Seat 3: Villain ( $208.00 USD )
Seat 8: Hero ( $213.50 USD )
Hero posts small blind [$1.00 USD].
Villain posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J Q ]
Hero raises [$5.00 USD]
Villain raises [$17.00 USD]
Hero calls [$12.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, Q, 8 ] Pot: 34
Villain bets [$23.00 USD]
Hero?

Jeg kan se fordele i at både call og raise, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker om, hvad i synes er bedst i dette spot?

Min egen tanker:

Call:

Vi holder hans range bred, og giver ham mulighed for at barrel videre med air, da han sandsynligvis nok regner med vi floater dette flop en del. Folk i HU bluffer generelt også overraskende meget, og det er vel nok også standard bare at flatte her.

Raise til like 50:

Da han virker som en tænkende spiller, kan han godt se vi ikke repper ret meget andet end 8x(Og dem har vi ikke specielt mange combos af) Og han må gå ud fra vi for det meste flatter Qx. Så i hans øjne repper vi mest draws og air, og det giver ham muligheden for at bluff/semi-bluff shove light over vores 3-bet. Jeg kan dog kun set merit i at raise, hvis manden kan tænke lidt i ranges, så mod en halvdårlig handreader er det imo skidt. Det giver også andre fordele senere i matchen i 3-bettet pot, hvis vi stacker ham, da han ikke kan udelukke vi raiser TPish hænder på flops, og derfor kan vi bluff raise og reppe en bred range på mange boards.

Jeg ved også godt at det afhænger rigtig meget af dynamik, men da vi ikke har den store postflop dynamik, hvad mener folk så er det optimale play?

07-08-2010 22:33 #2| 0

Ja basicly går det vel ud på at få ham til at bluffe mest muligt. Alt han better for value er du bagud til. Så spørgsmålet er om han gør det mest mod et call eller et raise.

Jeg synes du selv kommer ind på alt det relevante her, og det må være dig selv der bedst selv kan vurdere i situationen hvad der er bedst. Jeg vil umiddelbart mene at de er meget tæt på hinanden i EV, men hvis du kan fornemme et eller andet i situationen kan det være det der tipper det til den ene eller anden side.

07-08-2010 23:54 #3| 0

Hvis matchen er aggro, raiser jeg her...

09-08-2010 01:27 #4| 0

Jeg er ikke sikker, fordi den slags kommentarer er altid sådan lidt bombastiske i det, og der kan selvfølgelig være undtagelser, fordi spilleren er over nem at floate, barreller med en sygeligt høj og hovedløs frekvens or what evah.

Men som regel tror jeg det gælder, at for du profitabelt kan flatte et raise med en så relativt svag handske 100bb deep som QJo pre, så skal du kunne raise-calle boards som disse temmelig profitabelt.
Hvis han er tyr tordner han ofte noget AK med en klør, FDs eller 99'ere ind, fordi du repper super tyndt.

Men jeg er ret sikker på, at både flat og raise-call er fint i spottet. Men jeg tror bare, at jeg hælder til at få lortet ind.

09-08-2010 19:31 #5| 0

@Yarx

Alt han better for value er du bagud til.

Jeg tror din definition af et v-bet i HU, er lige stram nok. Hvis jeg ser dette flop med fx 99, går jeg efter min 2 streets value, mod en god del modstandere. Men vi får absolut value, fra en bred range vi slår... Ser mange pp, draws og Ax der skubber det flop, til et raise

09-08-2010 19:48 #6| 0

Jeg tror du har ret mht at jeg er for stram i HU. Er også fortrinsvis 6-max spiller. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du får 2 streets value med 99 i villains sko og på hvilke turns og rivers. Mener du 2 streets value som i at vi better 2 gange for value eller at vi better 1 gang for value og bluff-catcher 1 street?

09-08-2010 20:41 #7| 0

Det er forskelligt efter villain. Nogle floater Ax her, som regel kun 1 street dog. Andre folder aldrig deres 44, af gud ved hvilke årsager. Når en spiller kun caller tp og raiser draws og 8x, så bet-shipper vi, og forsøger at holde potten nede ellers... Det er alt efter hvad vores modspiller gør

10-08-2010 02:35 #9| 0

Løpenthin er temmelig spot on (as usual)

"Alt han better for value er du bagud til."

Sludder. Dårligere damer, PPs og AK kan han snildt bette i den tro om, at han er foran. Han veksler formentlig.

10-08-2010 02:35 #8| 0

Løpenthin er temmelig spot on (as usual)

"Alt han better for value er du bagud til."

Sludder. Dårligere damer, PPs og AK kan han snildt bette i den tro om, at han er foran. Han veksler formentlig.

10-08-2010 02:56 #10| 0

Du er selv inde på de grove træk ved hhv betaling og nakke.

Det, der taler for et call, er, at du styrker din floating range. Potten vil i så fald være 80 på turn med eff stacks på 168.

Det, der taler for et raise, er, at du herved styrker din raising range, men den formoder villains ofte er stærk. Umiddelbart synes jeg ikke dette board er super godt at bluffe på, og for at du kan lave et value raise, er det vigtigt, villain også kan se dig bluffe i spottet. Dette kan selvfølgelig leveles.

Når du vælger at raise QJo, er det ganske standard at betale villains 3-bet.
Afslutningsvis er du inde på, hvor meget dette afhænger af dynamik.

10-08-2010 03:42 #11| 0

Synes bedst om at flatte.

Flatter vi i vores bluff spots ikke dette flop oftere end vi raiser?
Synes altså ikke det er et oplagt bluff spot fra hero's side, og ser mere value i et call, for, som tinamus også nævner, også at styrke vores floating range.

10-08-2010 15:11 #12| 0

Grunden til jeg er så pjattet med et flopraise er, at folk ofte leveller sig selv ud i de syge ting pga netop dette flops tekstur. De forventer oftest man dukker op med aller højest et FD, de tænker slet ikke over trips og slet ikke Qx.

Jeg er ikke overrasket hvis villain shover sit par 55 her, eller det der er værre. Det giver i øvrigt også villain chancen for at 3bette ethvert FD AI.

Derved ikke sagt der er nogle gode argumenter for call, for det er der bestemt også.

10-08-2010 15:47 #13| 0
Pre:

Meget standard call. I en aggro reg match hvor villain har 3b på +20% kan jeg se mig selv calle med Q8o, 98o og 55....men afhænger slf af mere end 3b%.

Flop:

Både call og raise er slf +ev...og jeg mikser det lidt op...ikke helt sikker på, hvad der er bedst her...

Jeg vil nok hellere raise et board som J24...jeg føler nemmere villain kan sætte os på en legitim hånd på et Q88ss board...og samtidigt er villains equity også højere på et Q88ss board, dog har vi J, hvilket trækker imod raise, da vi har bedre equity imod villains draw range.

Edit:

Irriterer mig lidt, at vi ikke har noget postflop 3b pot dynamik med villain...tænker at de fleste vil spille tight imod første raise....så hælder sku nok mest imod call her.
Vil sige, at det er noget optimistisk at sige villain vil shove 55 her uden historie....
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar