NL200 HU - stort tyrecall

#1| 0

Hey :)

Villain spiller 77/36/2 over 350 hænder. Han er rimelig aggro på flop, hvor han c-better 100%, ellers han passiv på turn og river. Fold to 3bet 18%

Seat 8: Hero ( $206.40 USD )
Seat 3: Air777 ( $216.20 USD )
Air777 posts small blind [$1.00 USD].
Hero posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero J A
Air777 raises [$5.00 USD]
Hero raises [$18.00 USD]
Air777 calls [$14.00 USD]
** Dealing Flop ** 5, 4, 3 ]
Hero bets [$24.00 USD]
Air777 calls [$24.00 USD]
** Dealing Turn ** Q
Hero bets [$50.00 USD]
Air777 calls [$50.00 USD]
** Dealing River ** 6
Hero 49 checks
Air777 bets [$70.00 USD]
Hero calls [$70.00 USD]

Jeg mener river er et godt call ud fra følgende reads jeg har noteret på ham:

1. Han valuebetter aldrig, har set ham tjekke 2 par bag, set og alverdens stærke hænder, så snart flush eller straight completer. Så derfor mener jeg kun han valuebetter 7x og flush i dette spot

2. Han kalder any suited card preflop tror jeg, da jeg har set ham call et 3-bet med J2s, dvs han har rimelig mange busted FDs her.

3. Har aldrig set ham lave det mindste SD value om til bluff, selv bundpar og A høj har han checket bag i "semi" store pots.

4. Har set ham bluffe omkring 2-3 gange i matchen, men det var dog i single raised pots, så ved ikke hvor meget dette kan bruges, men viser i hvert fald han er i stand til at bluffe.

5. Har fundet omkring 52 Combos af 7x og flushes han kan komme til river med. Gav lidt ekstra, for at være sikker, som han valuebetter, og jeg har fundet 15 combos af FDs som misser, som jeg er pænt sikker på han bluffer en stor del af tiden. Det vil sige at hvis han bluffer sine busted FDs hver gang, vinder vi 28.8% og kun VB'er 7x, og Flush. Vi skal bruge 21% før played er breakeven. Men trækker en del fra, da han sikkert ik altid bluffer, og måske få gange VB'er 2x, så derfor trækker jeg 5% fra = 23.8%

6. Timingtell, han bettede forholdsvis hurtigt, efter like 4-5 sec, og dette gjorde han os de andre gange han havde bluffet

Er dette kæmpe spew river call, eller fint nok ud fra følgende reads jeg har på manden?

22-05-2010 13:10 #2| 0

Call er fint, obv aldrig fedt at calle river m AJ unimproved, men du har ok merrit her. Jeg ville dog nok give ham kredit for fl el 7odeRode noter du har gjort dig, men husk at opdele vpip fra sb og bb.

22-05-2010 17:41 #3| 0
OP

Havde en lang diskussion med Sailor her fra PN på msn omkring hånden. Han mente ikke det var muligt at få de reads jeg havde på ham i ovenstående, efter 350 hænder. Vi havde været til showdown omkring 75 gange, og jeg havde noteret hver gang. Mener i at dette ikke kan lade sig gøre?

22-05-2010 18:18 #5| 0

lol 350 er rigelig hænder at få reads i

22-05-2010 18:18 #4| 0

Det skal hvert fald tages med et gran salt da sample er så lille, og de spots formentlig ikke har været de samme som dem/det du er ude for hvor du bruger dine reads. Synes godt det kan bruges som en guideline, men ikke som et direkte argument som "han better fuld pot efter 2 sec, og mit read siger han gør det med luft" også kalde.

22-05-2010 19:28 #6| 0

Hvad er det du mener han skal dobbelt calle som du slår i en 3bettet? Fair nok han ikke valuebetter, men han er altså retarded nok til at bette K3 på river, bare fordi han ikke ved hvad han laver. Så ekstremt lille margen du leder efter at se ham vise ATo op eller sådan noget, og ingen andre hænder slår du.

Når du sætter 6 fantastiske facts op som er skræddersyet til at ville calle, så er det svært at give dig noget hjælp. Alt du siger jo bare call, jeg tror bare næppe på du har så gode reads på så utilregnelige spillere til at vi kan tillade os at gøre det profitabelt, især når spillere som dem her giver os nok med muligheder for at tage penge.

22-05-2010 19:56 #7| 0
OP

@joonas

Det vi slår, er missed FDs som jeg tydeligt nævner. Og da han kalder any suited cards har han del Combos af missed FDs. Når han så kun valuebetter 7x, bagdørsflush og meget sjældent 2x mener jeg det er et profitabelt call. Vi skal kun vinde 21% af gangene på river.

Edit: Og du siger han sagtens kan bette K3 fordi han ikke fatter hvad han laver. Igennem hele matchen har han aldrig lavet SD value om til bluff, så hvorfor skulle han lige pludselig gør det?

22-05-2010 20:56 #8| 0

Fatter slet ikke hvad du har gang i... meant to lose a lot of money hvis du spiller som du gør i den hånd... 350 hænder er ingenting ! :)

22-05-2010 21:03 #9| 0
OP

@Moday89

Gider du lade være med at skrive i mine tråde. Synes dine kommentarer er så ligegyldige og irriterende. Desuden virker du heller ikke for skarp

edit: fint at du ikke synes det er godt, men det virker som om at du selv mener du ALTID har ret. Kom med nogle argumenter for hvorfor du synes det er forkert spillet, i stedet for at lyde som om du er en kæmpe chef der har ret. Kan jo ikke rigtigt bruge de kommentarer: " Hvad fanden har du gang i " Det er anden gang du kommer med så ubrugeligt kritik i en af mine tråde

22-05-2010 22:27 #10| 0

Så han dobbeltfloater noget, der ikke kan slå es høj?

22-05-2010 22:54 #11| 0
OP

@AB

Ja, en masse FDs vel? Self ikke dem med 7x i. Og da han normalt ikke laver det mindste SD value om til bluff, checker han nok de FDs der har par bag..

22-05-2010 23:28 #12| 0

For det første er den en ret specielt spillet FD, såfremt han har den (både på flop og turn).

Endelig, så slår du ikke en FD med 2, 5, 6, 7, Q samt AK, og [AJ splitter du med. Det er altså en super stram range du har ham på, og tilmed kan se 5 hjertere som han ikke må have.

22-05-2010 23:34 #13| 0

@Joonas
+100

22-05-2010 23:49 #14| 0

@Nico

Hvor mange af dine reads havde du udfra 3 bettede pots?

22-05-2010 23:58 #15| 0
OP

@Jensen

Det er vel en meget standard linje for callish loose spiller, at spille draws passivt? med hensyn til missed draws, har jeg talt forkert. Han kan have 13 combos vi vinder over, og 1 vi splitter med. AT - A9 - A8 - KJ - KT - K9 - K8 - JT - J9 -J8 - T9 - T8 - 98 og AJ Splitter vi med. Når han så valuebetter så tyndt, så mener jeg i hvert fald at de 13 comboer af missed FDs er 21% af hans riverbet range, hvis han kun valuebetter 7x og evt completed flushes. Samtidigt mener jeg at vi kan discounte en del 7x pga timingtell.

23-05-2010 00:33 #16| 0

@n1co18 (og alle andre end binbs, den HU haj)

350 hænder er MERE end nok at få reads på en spiller til... Jeg plejer at have mine første reads allerede efter 10-20 hænder i HU

Og call er i et vacuum, spew, men reads og gutfeeling går i min verden over matematik

23-05-2010 01:09 #17| 0

@ n1co18

Umiddelbart har jeg stor sympati for din tankegang, og jeg synes det er meget positivt at du tænker over at lave et call her. Det er rigtig godt du tænker så meget over hans range som du gør her.
350 hænder er obv rigeligt til at få de reads du har, specielt når du har noteret på ham 75 gange? (really?)

Nogle ting du skal overveje:
1) Hvad har hans betsize været når han bluffede? Bluffede han 1/4 pot som her?
2) Han vil ofte floate floppet med Ax og 7x fordi han har en gutter og hvis han checker sine Ax bag på river vil han ikke have så mange missede draws i sin range udover missede FD.
3) Dine pot odds, du skal være god 21% af tiden her for at breake even.

Hvis du er ret sikker på han ikke kan valuebette light kan jeg måske godt lave et call her, men dine reads skal være ret stærke. Du skal være god 21% af tiden her og det er kun dig selv der kan vurdere hvor stærke dine reads er. Men ud fra det du har skrevet har jeg ikke specielt meget imod et call her.

23-05-2010 01:48 #18| 0

@ n1co18

Du kan starte med at hive alle dine AX-hænder ud af hans range jævnfør dit eget argument:
3. Har aldrig set ham lave det mindste SD value om til bluff, selv bundpar og A høj har han checket bag i "semi" store pots.

Derudover fatter jeg krans af, hvorfor du mener han ikke kan valuebette en 2'er her. Havde han smækket slangen helt ind ($114ish så vidt jeg lige kan regne med frem til), så er vi enige om at vi kan discounte nogle af hans 2'ere, da han nok ikke smider det hele ind hver gang med en 2'er. Men et 1/4 del potbet tror jeg sådan set ret ofte du vil se ham smide ind med en 2'er - og meget andet i hans valuerange. Jeg ser det i hvert fald ofte i HU SnGs, hvor ret mange modstandere passer på beskrivelsen af Villain, og de lige tror de kan malke dit overpar eller whatevz med et lille, kaldeinducerende bet.

Ellers er jeg også enig med joonas.
Jeg er en stor fortaler for at lave herocalls, når omstændighederne er til det. Men her virker det som om alle de listede argumenter passer lidt for godt.

Edit: Beklager hvis det virker usammenhængende. Den her fucking mobil er umulig at skrive fra :S

23-05-2010 03:03 #19| 0
OP

Det kan godt være at det måske er et tyndt call, men jeg havde virkelig på fornemmelsen ud fra alle de reads jeg havde på ham, timingtells og alt det der. Så synes jeg matematik kan være lidt lige meget, som pow9199 skriver, hvis ens gutfeeling skriger at vi er gode. Villain viser J8 og jeg shipper potten hjem. Tror os i ville have haft et andet syn på hånden, hvis i havde spillet mod Villain.

23-05-2010 12:57 #20| 0

Jamen no shit sherlock at du vinder hånden =)

Det lugter jo tykt af at du lavede et halv tiltet tyrecall, og har designet dine reads bagefter, præcis det jeg skriver jo. Men nice nok, vigtigste er jo at shippe nogle dollars.

23-05-2010 13:06 #21| 0

Jeg skubber og tager den hjem hver gang.

23-05-2010 13:19 #22| 0

Bad Beats, blær og sjove hænde imo.

23-05-2010 13:35 #23| 0

Djowgern +1

23-05-2010 16:23 #24| 0
OP

-1 joonas

Ah, jeg er ikke typen der laver tilt calls, men okay :-) Caller kun hvis jeg fornemmer jeg er god. Hvorfor skulle jeg opdigte alle mulige falske reads efter jeg laver et hero calls der lykkedes? Så glad er jeg vidst heller ikke for mig selv. Jeg ville ALDRIG kunne drømme om bare at overveje et call her uden disse stærke reads jeg havde på manden. Virker til du er bitter over jeg vinder hånden, fordi du bryder dig så lidt om called :)

-1 djowgern

Synes ikke lige frem det er blær, i hvert fald ikke hensigten med jeg postede hånden. Sailor fra PN opfordrede mig til at poste den, fordi han synes det var årets ringeste call han havde set. Det er std nok at tage en masse A high calls på river hjem i HU, og K high calls for den den sags skyld

23-05-2010 16:55 #25| 0

shit du ligner mig for meget :D

first off, folk bliver jo nød til at fortælle dig at du ikke slår hans range, når i så har nået enighed om dette, så kan du godt få en eller anden gut feeling, kalde og være god engang i mellem, men derfor er det ikke altid super smart.

Vil anbefale dig at være sådan semi ligeglad med alt folk skriver der ikke har noget med hånden at gøre, jeg har gjort det meget herinde, altså postet hænder og sat mig selv i et meget specifikt "ringhjørne" altså talt meget stærkt for den ikke altid helt traditionelle løsning. Der kommer som regel relativt gode debatter ud af det, specielt hvis det er meget kontroversielt, men det kræver altså at man kan tage lidt hits på sin person, fordi folk altid antager at man som du desværre her, har fundet en hånd hvor du er god denne ene gang, så miks den del lidt op i alt fald

hvis man bare poster samme hånd helt neutralt vil den ofte ikke have nogen større debat om sig, og derfor være stort set uden formål...

dog kan det blive for specifikt, og folk kan simpelthen ikke svare på om det er godt/skidt spillet, fordi man selv skal have spillet villain for feelingen, og selv der er det borderline måske....

sry for lidt offtopic, synes river er et klart fold her..

23-05-2010 17:03 #26| 0
OP

@say

Jeg er enig i meget af det du skriver. Jeg ville også umiddelbart mene river var et fold, hvis jeg ikke selv havde spillet hånden, og set tråden. Men som du siger, er det svært at svare på, når folk ikke har spillet imod villain og haft samme feeling for hans tendenser

23-05-2010 18:58 #27| 0
Jeg ville også umiddelbart mene river var et fold, hvis jeg ikke selv havde spillet hånden, og set tråden.

Hvorfor HELVEDE poster du så hånden uden nogle andre former for hænder vi kan sammenligne dynamik med? Du siger jo selv at du aldrig selv ville calle hvis du bare så tråden. Tror du vi har some kind of magic vision?
23-05-2010 19:46 #28| 0
OP

@Razga

Gider du at styre dig lidt monkey boy? Sailor opfordrede mig til at poste tråden, prøv dog at læs :)

24-05-2010 01:14 #29| 0

@n1co18

Det ser ud til, at du er usædvanligt godt medicineret med det rivercall - Det er da dejligt!

Mvh Simon

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar