NL200 Ongame
Jeg vil bare gerne lige have et hurtigt linjetjek her. Villain er 100% unknown da jeg kun har spillet én orbit mod ham hvor hverken han eller jeg har lavet noget.
Seat 2: Deadmau51974 ($309.90 in chips)
Seat 4: Gifler ($310.55 in chips)
Seat 6: Razga4 [ Q♦,A♠ ] ($198 in chips)
Seat 7: rpics ($264.25 in chips)
Seat 9: StoneRonk ($307 in chips)
ANTES/BLINDS
StoneRonk posts small blind ($1), Deadmau51974 posts big blind ($2)
PRE-FLOP
Gifler folds, Razga4 raises to $7, rpics calls $7, StoneRonk folds, Deadmau51974 calls $7.
FLOP [board cards: 6♣,A♥,A♦ ] - Pot: $22
Deadmau51974 checks, Razga4 bets $14, rpics calls $14, Deadmau51974 folds.
TURN [board cards: 6♣,A♥,A♦,J♥ ] - Pot: $50
Razga4 bets $35, rpics raises to $70, Razga4 calls $70.
RIVER [board cards: 6♣,A♥,A♦,J♥,5♠ ] - Pot: $190
Razga4 checks, rpics bets $173.25 and is all-in, Razga4 calls $107 and is all-in.
Std? Spew?
\Razga
NL200: Hurtigt linjetjek med trips
WP. Villain tager jo "jeg er spastiker med nuts"-linjen, men i en spastikers linje er any A nuts. Jeg kommer ALDRIG væk.
Jeg kommer sgu heller aldrig væk. Clicket på turn er som SS skriver den typiske donk-nuts-linje. Bare ærgeligt, hvis han har AJ..
Std. mod unknown.
Vi frygter 66/AJ, men som sagt har en random vel any A i sin range.
Da du "kun" har 107$ tilbage, kan jeg godt være tilbøjelig til at sætte ham AI på turn readless, i stedet for at call - med mindre du selv better AI på river.
Har han dårligere A caller han alligevel river - og vi vil ikke se ham checke bag med AT fx, hvor han ville kalde vores AI.
Da du kan være 100% sikker på han skyder resten ind på river hvis han har dig slået, og med stor sandsynlighed kan finde på at checke dårligere bag, så foretrækker jeg skubbet på river da han meget sjældent er på luft her.
Det er temmelig standard at komme til midten her, men da du er first to act bør du sætte ham all in på turn. Du mister value fra svagere hænder ved den linje du vælger.
Havde du haft pos. havde jeg spillet den præcis som dig.
@Acparma
Jeg er decideret uenig med det du siger.. Ved at tage denne linie og blot kalde turn, får vi stadig value villains bluff range, og derfor kan han stadig få lov at spasse ud på river.. Ved at sætte ham allin på turn, så vil han ofte folde hans 62o og så får vi ikke et evt river shove smidt i hovedet, hvor vi kan tjene ekstra 107$ :)
@Perbaad
Jeg er så uenig i det du siger.
Ser villians bluff-freq. som meget lav her - jf. action: Idet vi skyder flop og turn - og kalder turnraise med 107$ bag - hvor likely er det så, at villian skyder air på river?
Hvad repper vi?
Mener ikke, at vi mod en unknown per automatik bør putte en aggro-spew-label på ham
For mig at se handler det om at få value fra mindre trips - hvorfor vi enten vil ind på turn - eller selv skubbe ind på river. Det er simpelthen for dyrt, hvor V checker bag.
Han har den 99% af gangene. Flat et AA6 rb, klik turn - han har nok ikke lige 88 her.
det er nok en større potentiel fejl at folde, end det ville være at kalde.
@Flodslag
Self. skal vi heller ikke putte en aggro-spew-label på ham som du så pænt formulere det :)
Men jeg synes bare det handler om at spille hånden mest optimal og vi giver bare ikke villain muligheden for bluffe hvis vi skubber turn.. Men ud fra den måde villain spiller flop og turn på, så siger min erfaring mig at villain nok skal bette river, hvis vi checker bag..
Desuden virker villain jo også total ligeglad med at der ligger 2. stk AA derude og barreller videre, hvilket desværre ligner noget AJ, 66 værk.. Vi skal dog ikke være resultorienteret her, men vælge den bedste linie...
Og jeg kan bare godt lide, at give villain muligheden for at spasse ud..
Dertil vil jeg tro villain vil vælge en anden linie med Ax x=(2,3,4,7,8,9,10).. Denne linie vil være mere præget af en call call call..
Villain har trips+ næsten altid, men vi har trods alt god kicker.
Umiddelbart er vi favorit på river hvis alle aces er mulige:
Board: 6c Ah Ad Jh 5s
Dead:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 59.000% 56.00% 03.00% 28 1.50 { AsQd }
Hand 1: 41.000% 38.00% 03.00% 19 1.50 { AA, JJ, 66, A2s+, A2o+ }
Vi er svag underdog 43-57 hvis vi fjerner de dårlige offsuit aces, men pot odds er nok til at kalde.
Jeg jammer i øvrigt turn når vi kun har 1/2 pot bet tilbage.
Jørn
@Perbaad
For det første bareller han ikke videre. Han caller flop og clickraiser så turn.
Call flop og clickraise turn er ud fra mine erfaringer næsten aldrig bluff.
Der er desuden stortset ingen muligheder på det board for semibluff i form af stærke draws, hvorfor villian næsten altid vil have en eller anden form for showdown value. Derfor er det langt mere sandsynligt, at villain chekker en dårligere hånd ned på river end han bluffer river.
Som jeg også skrev til Razga, så er det helt afgørende positionen ifht. at jamme turn.
Jeg mener, at vi mister meget value ved ikke at jamme turn.
@Acparma
Det med barreling er os en fejl.. Mig der læser forkert.. :)
Tror jeg shover turn her readless. Linjen er vildt donket og vil næsten altid være trips+, med enkelte retardbluffs blandet i. Og når villain har donkede tendenser kan han vel også finde på at gøre dette med Ax..
Så argumentet er som Thyssen, bortset fra at AA ikk kan være i villains Range.
De spiller vist med 5 esser inde på party, og det er jo der Thyssen holder til.