Spillet er Bossen NL200, 5-handed. Jeg sidder paa button og villain i SB. Vi har ikke den store historie men villain har for to haender siden tabt 40 BB's i en pot til en anden villain. Han har ikke tidligere 3-bettet mig.
Effektive stacks er $200 da villain har reloadet igen.
Alle folder til mig som aabner til $7.00 med JJ.
Villain reraiser til $27.00, BB folder, jeg caller.
Flop 2♦3♦8♥ Pot $56.00.
Villain better $40.
Jeg?
NL200 JJ mod tilt(?) villain
Effektive stacks? din position? går ud fra han sidder i sb? pt stats?
anyway, siger noget der ligner 120-160 alt efter effektive stacks
@ Mancini
Den dag det lykkedes mig at poste en haand som inkluderer alt det den skal vinder jeg en praemie. Ja, han har reloadet.
@ DSR
Boss'en har ikke pokertracker, men han har vaeret passiv PF og jeg har ikke bemaerket noget vildt post-flop udover overnaevnte haand.
Ok eff. stacks er 200.
Jeg kan virkelige ikke li' at gå broke med JJ i en rr pot uden jeg kender villains spil godt. Selvom han har tabt en 40bb's pot, synes jeg ikke du kan konkludere særlig meget ud fra det.
Jeg kunne finde på at clickraise her, med planer om at folde til et all in - hvad siger PN til det?
Jeg kan i hvert fald ikke bare folde her. Så skal villain godt nok være en overtight bandit.
Jeg caller som oftest og folder til action på turn.
Hvis han er passiv som du siger og han skyder videre på turn, mener jeg vi SKAL se os slået.
Ved godt boardet bliver lidt vammelt hvis der falder en ruder mere på turn, men det samme kan villain tænke og vi kan derfor måske(!) komme billigt til showdown. Desuden synes jeg ikke ruderen skræmmer os her.
Mod en ikke passiv villain skal man måske vælge noget andet.
Men altså jeg caller og folder turn til action.
@Loki
Kan egentlig godt lide ideen om at klikke for info. Men er vi enige om du kun vil gøre det, fordi du ikke ved om vi kan komme væk hvis turn er blank og vi kun har callet?
Mener vi får info nok ud af et call og så se hvad han gør på turn, når han nu er en passiv spiller.
@DSR
Vil du stadig gerne rr på floppet når du ved han er passiv pre?
Når du har sagt 120 og altså har 147 inde, vil du så folde til rest fra villain for 53 mere?
At clicke for info er virkeligt skidt. Jeg caller bare hans bet og så finder jeg ud af hvad jeg gør på turn, afhængigt af hvad der falder.
Netop derfor jeg ikke gider spille bossen - her ville PT være rigtig rar som hjælpemiddel!
Well, her er som jeg ser det. Han har tabt en pot lidt tidligere, men reloadet, derfor kan vi ikke konkludere, at han er tiltet.
Endvidere raiser vi first in fra knappen, og da villain reloader til fuld stack efter tabt pot, så går jeg som regel ud fra, at han _ikke_ er totalt dum. Med andre ord, at raise fra knappen sker ret ofte, derfor kan han nemt repoppe med en bredere range.
Loki har fat i noget af det rigtige, at vi ikke kan lide at gå broke med JJ her, (hvis jeg kender OPs spil bare nogenlunde, du er TAG, ikke?) men JJ er for stor en hånd at smide, da vi må forvente han cbetter ret ofte her. Hedder floppet KQx, AKx, AQx, Kxx, etc, så må det blive et folde uden reads.
Jeg kan dog ikke lide Lokis plan med, at vi skal clicke og folde til push, da et click ikke ligger i Heros spil til daglig. Endvidere skal vi, hvis vi også block-click, clicke med monster hænder, da vi ellers bliver for nemme at læse. Jeg kan ikke lide at clicke med monstre for value, da jeg mener at vi ved at misse et større raise, mister meget value.
Desuden må vi kunne forvente at få på nakken ret ofte, hvis vi clicker. For det første ved vi ikke hvordan han spiller TP, overpar som vi slår (99/TT), og så skubber han sandsynligvis overs + FD, hvor vi også er (marginalt) foran. 8x ♦ skubber også.
Caller vi, vil vi sætte en stopper for tempoet, og han i øvrigt vil næppe fyre en 2nd barrel i en rr pot mod en unknown, med ren air. Ergo, jeg caller og ser hvad der sker på turn.
@Loki
Skulle jeg spille denne hånd en gang og aldrig spille igen synes jeg clickraise er en fin option.
Hvis ikke skal man altså have det implementeret som en naturlig del af ens bettingpattern, for at jeg kan lide det. Jeg mener ikke 1/2-gamet er af en karakter, hvor clickraises kan anbfales. Du behøver ikke have dette noget løjerlige instrument i dit repotoire, da alle de ganske fornuftige grunde som klaphat argumenterer for i sin artikel i det seneste MPN, forudsætter en dynamik som ikke er på dette level.
Du rammer et drømmflop og da du i en poitionskamp, ikke må formodes at have helt så gunstige implide odds kan jeg ikke lide et preflopcall for setvalue. Jeg kaster op og sender stacken til midten.
Derudover vil jeg altså mene du har et easy 4-bet preflop, således at du bevarer initiativet og får flere 4-betshænder ind. Derudover har jeg spillet med dig og du åbner liberalt. Det må dine modspillere bemærke og det gør blot 4-bettet endnu mere oplagt.
@Mancini
Caller du ikke kun floppet med hænder som du mener har showdownvalue, men som du ikke har lyst til at gå til bunds med?
Joeh, det gør jeg vel. Men må indrømme, at det efterhånden er lidt lang tid siden, at jeg har spillet en hånd magen til, hvor jeg er helt readless, hvis du forstår... :)
Readless er det et acceptabelt play at calle floppet, fordi mange passive donks spille AA/KK lige sådan, og det kan få villain til at sætte tempoet ned, hvis han har os slået, og vi får dermed samme info via et call som hvis vi raiser. Altså billig info.
Men som standard er det altså skævt at calle i dette spot. Du spiller dine hånd face up.
Jeg vil gerne uddybe lidt.
Jeg har ikke clicket meget i situationer som disse, men jeg har gjort det nogle gange (er som sådan ikke en del af mit spil, men noget jeg har eksperimenteret med) - men det har primært været imod villains som 3better meget i blinds.
Eks. jeg åbner og villain 3-better igen fra blinds. Jeg kalder. Flop fx noget ala 24T. Villain cbetter, jeg clicker.
Men som sagt har jeg ikke gjort det særlig tit, kun nogle gange med succes.
Ved ikke om man kan sige det er for info, men også value, hvis det giver mening.
Løpenthin: "Skulle jeg spille denne hånd en gang og aldrig spille igen synes jeg clickraise er en fin option."
På NL200 er dette tit sådan det fungerer, da spillerbasen er så stor, men jeg forstår godt hvad du mener med.
btw Løp, du er en tyr, alt bliver sku smidt til midten af dig ;)
Mod en unknown, som her, felter jeg ikke.
@Loki
Netop fordi jeg er en tyr kan jeg sende stacken til midten i spots som disse og gøre det for value....
Jeg har spillet mod Uffe, og han er altså ikke just stram. Derfor skriver jeg som jeg gør.
Jeg er er i øvrigt ikke enig med dig. Spiller du med nogle i et par timer, fucker det dine villains game op, hvis du har nogle standardlinjer, som de ikke kan gennemskue betydningen af.
Ved lige pludselig at clicke er der et eller andet mystisk ved din hånd, og det er du bestemt ikke interesseret i.
LØP
"Readless er det et acceptabelt play at calle floppet, fordi mange passive donks spille AA/KK lige sådan, "
Hvordan spiller folk så AA/KK hvis de ikke er passive donks? Synes da de fleste spillere spiller den med rr pre og et c bet der ligner dette.
Sry. Måske kunne det jeg skriver misforståes.
Der er mange, der i HEROs pos spiller AA/KK således. Derfor kan et flopcall få villian til at skrue ned for tempoet. Readless.
Jeps misforståelse var det så. Jamen når hånden så er readkess er vi så enige om et call er i orden?
Du vil sende stacken til midten, fordi floppet er under J mod en passiv villain der har rr dig preflop? Hvis han virkerlig er passiv, ser vi så ik kun AK og måske AQs som vi slår?
Hvis villain er passiv pre er det vel ligemeget om Hero åbner mange holdings pre, da en passiv villain kun ville calle en masse gange og ikke rr.
Kan virkelig ikke lide at skubbe her.
My bad, er lidt væk her. Ved sgu ikke lige hvorfor jeg ikke synes det var et read.
Ok, så du kan lide at calle readless.
Hvad siger du så når vi har det read at han er passiv pre?
@Løp
At kalde 20 preflop for setværdi når effektive stacks er 200 må da være
-EV da det kræver du får hele hans stack næsten hver gang du rammer settet.
Jeg har ikke læst hele tråden, men ville et call ikke være fint her? Et push får kun kalds af hænder der slår os.