NL200, K9o flopper to par

#1| 0

SB har været en anelse loose, men ikke alt for meget out of line. Jeg har ikke gjort mig synderligt bemærket, men har dog været lidt aggressiv.

Party Poker No-Limit Hold"em, $ Hero (6 max, 5 handed) converter

Button ($106.89)
SB ($165.15)
Hero ($260.65)
UTG ($85.25)
MP ($245.20)

Preflop:/ Hero is BB with 9, K. SB posts a blind of $1.
2 folds//, Button calls $2, SB (poster) completes, Hero checks.

Flop:/ ($6) T, K, 9 (3 players)/
SB checks, Hero bets $5/, Button calls $5, SB raises to $20/, Hero calls $15, Button folds.

Turn:/ ($51) A (2 players)/
SB checks, Hero checks.

River:/ ($51) K (2 players)/
SB bets $45 (efterlader $100) og jeg skubber.

På floppet har jeg ham på straight eller to par, måske en konge. Et set havde han sandsynligvis bettet.

Turn kan i princippet betyde hvad som helst. Er det fint at checke bagved for at holde potten lille?

Jeg formoder, han caller med alle ovennævnte hænder, når jeg skubber - er jeg oftere foran eller bagud?

12-02-2006 06:52 #3| 0

"På floppet har jeg ham på straight eller to par, måske en konge. Et set havde han sandsynligvis bettet."

Fint read, men hvorfor caller du hvis du har ham på en hånd hvor du er drawing dead til 4 outs?

Mickey

12-02-2006 13:28 #4| 0

KT? :)

Hvorfor holde potten lille på turn(Jeg er et fjols til NL...)

Og hvorfor ikke reraise floppet?

På riveren er der vel ikke så meget at rafle om - der er en million hænder han call"er med som du har slået.

12-02-2006 14:07 #5| 0

NH, jeg spiller den på samme måde.

@Skovsende: Boardet er alt for farligt til, at vi skal reraise her. Jeg folder turn, hvis han better igen.

14-02-2006 19:10 #6| 0

Ja, et beat i forklædning, svumpuklen viste KT.

Jeg postede hånden, fordi jeg sommetider befinder mig i en situation som denne:

- jeg ved præcis, hvad Villain viser mig, og han har mig slået
- jeg synes alligevel, at jeg er nødt til at calle/raise, da jeg eller bliver for weak/passiv.

Jeg vil lige indskyde, at jeg meget sjældent laver "store laydowns" baseret på super-reads, men enkelte gange er jeg stort set sikker på, hvad han har - som i denne situation.

Jeg er ikke synsk og beskriver ikke en sjette sans, nærmere en konklusion om hans hånd baseret på mange faktorer, som jeg er mere eller mindre ubevidst om - table image, reaktionstid, om han vil tage et standpunkt mod mig m.m - dog føler jeg i visse tilfælde, at jeg er meget sikker på hans hånd, og jeg rammer oftest rigtigt.

Der er naturligvis ingen tvivl om, at jeg skal calle her uanset hvad, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om I i ganske få, isolerede tilfælde undlader at raise. (Jeg skubber i øvrigt med glæde og uden at tøve her langt de fleste gange)

Er det acceptabelt en sjælden gang kun at calle her baseret på et "read", eller skal skillingerne bare til midten hver gang?

14-02-2006 21:18 #7| 0

@ Skovsende

"Og hvorfor ikke reraise floppet?"

Hero har to par, K9, derfor! jeg mener, Hero taber til KT, 99, TT, KK, QJ! (Jeg snakker ud fra floppet nu.) Hvilket hænder CR som Hero slår?

14-02-2006 21:20 #8| 0

@ Phearlezz

Jeg folder! Hader virkelig at få en CR i nakken med sådan en hånd som du har. Nu kender jeg så resultatet, men har prøvet at være ud for lignende situationer!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar