Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (6 handed)
Jeg har lige sat mig. Ingen reads.
CO (Villain) ($282.39)
Hero ($200)
Preflop: Hero is Button with Q♣, Q♠. SB posts a blind of $1.
UTG calls $2, 1 fold, CO (Villain) raises to $9, Hero raises to $25, 2 folds, UTG folds, CO (Villain) calls $16.
Flop: ($55) 2♠, 8♣, 3♠(2 players)
Villain checks, Hero bets $40, Villain calls $40.
Turn: ($135) 7♣ (2 players)
Villain bets $80, Hero?
Push eller fold?
Hvorfor?
NL200 - Kedelig overpair hånd
Tror jeg skubber. Han caller vel næppe dit reraise med hverken 22 eller 33. 88 er også usansynligt. Tilbage er der aa og kk at være bange for.
Jeg sætter ham på ak i spar
Jeg tror bare jeg sætter noget gaffa for munden og smutter videre
Enig med Toonarmy, lugter meget af træk som gerne vil undgå at du potbetter og derfor selv leder et minibet ud.
Jeg havde skubbet her..
Øh, lugter af et træk der leder et minibet ud? 2/3 pot er i min bog IKKE et minibet.
Jeg kunne forestille mig han sidder med en 99-JJ, måske KK hånd som han vil vide hvor han er henne med.
Mickey
@Mickey, tja han sparer 50$ ved det move forudsat at hero potbetter.
Nej så kald det et probebet. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke laver det bet på floppet i stedet for. Hvorfor vente til turn? Virker ulogisk på mig og derfor sætter jeg ham på træk.
Men du har da ret i at 99-JJ er at overveje.
Ville I ikke selv reraise preflop med KK her?
Problemet er at villain kun hvis han er abekat laver en fejl mod dig her.
Altså de færreste der går broke med 99-JJ her, hader den her slags hænder. Måske man bare skal stoppe med at reraise QQ preflop.
Bør man afgjort overveje.
Er man oppe mod AA/KK, er det surt, men raiser man markant med dukkerne, og får et reraise i hovedet betyder det næsten altid AA/KK/AK. Enkelte gange JJ.
Tror derfor ikke det er smart i længden at reraise. Call og evaluer på floppet. Grunden til det er at en AK mister to muligheder til at ramme sine overkort, medmindre man underspiller på floppet(forudsat han ikke har ramt) eller han overspiller den.
Desuden vil jeg mene at følgende mønster i langt de fleste tilfælde vil gøre man er slået:
Preflop: Raise, får et reraise i hovedet, man kalder. Relativt blankt flop. Man flopbetter. Får et raise i hovedet.
Meget meget sjældent jeg har kaldt den og oplevet jeg ikke var kilometer bagud.
Kunne vel i teorien også sidde med et AK/AQ i spar.. Ville umiddelbart give den gas her.
Tror villian har set.
Han checkcaller flop, og better ud der pludselig åbnes op for en dobbelt flushdraw.
Kunne have AA/KK, men mon ikke han havde skudt et bet afsted postflop så?
Jeg haelder til et fold, selvom det er taet.
AA/KK vil ofte blive CRet all-in her, og JJ-99 virker ogsaa usandsynligt, idet villain committer sig selv med sit turnbet.
Alt i alt lader det til, at villain proever at faa det maksimale ud af et set eller en lidt specielt spillet AA/KK, selvom du nu nok ogsaa er foran mange gange.
Uden reads folder jeg, men mod aggressive spillere kan jeg sagtens skubbe her.
Tror sq jeg folder denne her. Kan ikke lige se hvad det er du slår. Specielt mod en ukendt Villian er det nedtur. Fold, og tag ham senere!
Tak for kommentarer.
Den var close, så jeg flippede en mønt og skubbede. Villain valgte så at insta-calle med AK uden farvetræk.
Go figure...
En pointe mht. villains handrange: Vil man ikke langt oftest se et set checkraise turn all-in på NL200?
Jeg folder den næste gang og føler mig weak. :)