NL200, kedeligt set
Full table. Jeg har spillet ret tight - det samme har villain.
Jeg sidder i MP, et par limbere inden mig, og jeg limber med, med 5♣4♣, en limber mere, og villain siger 10 fra CO. Vi har begge 200.
Jeg har villain på en meget stærk hånd med sådan et raise, så jeg caller med - vi er to mand til floppet.
Flop: Q♠5♠5♥. Pot: 28.
Jeg checker, villain better 14, og jeg CRer til 65. Han caller.
Turn: K♠. Aaaaaadddrrr. Potten er nu 158, og jeg har 125 bag mig. What now??
- AB
flod preflop... (?)
:D
No way!
Jeg har 190 dollinger (reverse) implied på ham hér - I"m in!
- AB
mja, men sætter du ham på en stærk hånd (AA, KK, QQ, JJ) eller lign vil du med et sådant flop konstant skulle frygte fuldt hus fra hans side, hvis du bare møder et enkelt overkort.... og da han næppe kan sætte dig på 5,4s, vil han ikke vise svaghed overfor et sådant flop med f.eks. KK - ergo aner du ikk hvor du har ham....
sætter du ham derimod ikke på KK eller QQ jamen så har du pt nødderne...
btw. når du har et kort på hånden og to på bordet til dine tre ens, er det vel trips og ikke set?
:D - flueknepperi...
Fold preflop er ingen mulighed :)
Hvorfor better du ikke ud i ham, hvis du mistænker ham for at have en meget stærk hånd preflop? Jeg kan ikke se noget negativt i at lede floppet. Du får alligevel ikke meget action af JJ/TT på dette board. AKs ta"r ikke et kort af og AA/KK raiser 95% af tiden.
Som du har spillet den, checker jeg turn. Hvis han er så tight, som du siger, slår vi kun AQ (som han sikkert ikke slipper på floppet) og AA. Flushen er jeg ikke så bange for (kun AJs er en mulighed), men vi kan sagtens trække dødt her.
Skubber han turn, laver jeg formentlig et frækt call. Jeg vil formode, at de fleste spillere på nl200 giver et gratis river kort med KK eller QQ her. Jeg er mere nervøs for styrken af min hånd, hvis han checker turn bag mig.
EDIT:
Ved nærmere eftertanke er mit eventuelle turn kald nok lidt løst.
Jeg leader også floppet. Du definerer din hånd for tydeligt IMO, medmindre det er noget du gør regelmæssigt.
Det kan godt være, det er weak, men jeg check/folder turn.
Jeg kan simpelthen ikke se en svagere hånd betale et push, og hvis du har ham på en stærk hånd preflop, slår du kun AQ og AA her.
Tak for kommentarerne.
Jeg græmmede mig også lidt, efter jeg checkede floppet til ham. Mit standard ville også være at leade. Der var dog to ting, der talte for, at et CR var fornuftigt hér.
1. Stacks passer helt perfekt til et CR, for så at skubbe turn.
2. Folk er generelt temmeligt passive, og hvis jeg leadede, ville jeg blive ret træt af et call, for derefter se ham bette 12 ud i 65 på turn, hvis jeg checkede til ham på turn. Det kan ganske enkelt ikke gå stærkt nok med at få pengene ind, og committe ham til en stor pot, og der gælder det ofte om at bette stort - selv.
Hvad siger I umiddelbart til det?
Omkring turn, så medtæller jeg følgende faktorer:
De her passive fjolser undlader -meget- ofte at bette QQ hér, hvorfor jeg nedsætter %-delen af de gange, han har dét. Det bliver derfor et coinflip mellem AA og KK. AK/JJ er udryddet - dem tror jeg simpelthen ikke, han kan calle med fra floppet.
Hvis jeg checker, vil jeg altså give freecards til A♠A, A♠Q, hvilket jeg ikke synes er specielt rart.
Hvad siger I om de tanker?
- AB
Hvis de er passive, er det imo endnu en grund til at bette ind i dem. Jeg vil helst ikke risikere fx 2♠ på turn, hvis han har AKs og ta"r et kort af.
"De her passive fjolser undlader -meget- ofte at bette QQ hér" - Det gjorde han da netop? Et svagt bet, men alligevel :)
Hehe, jeg skubbede da og han callede med AA - uden ♠ ;-)
Jeg overvejede bare lige, om det var en særligt fed idé. Åbenbart ikke ;-)
Forresten ville jeg forvente et bet fra ALLE andre hænder end QQ hér ;-)