NL200@ongame
Jeg har spillet halvanden hundrede hænder ved bordet uden at gøre det store væsen af mig. Kortene har været lidt ringe så stats er blevet til 19/16/6.3
Udover de to donks (se preflop action) så er der en reg i hånden
BoerstyBoy2 har spillet 23/19/3.5, 3bet på 5% over 1650 hænder og jeg har følgende noter på ham:
- 4better til $66 og cbet/folder K63r flop
- Set 3bette på knap vs UTG med QTs
Ikke de store reads ellers.
Seat 1: JimmyJordan ($317.55)
Seat 3: BoerstyBoy2 ($200)
Seat 4: ybuffi ($216.50)
Seat 5: atomie1 ($214.40)
Seat 6: Razga4 ($218.75)
JimmyJordan posts small blind ($1)
BoerstyBoy2 posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Razga4: [K♦, J♥]
ybuffi calls $2 - DONK! 38/14/1.3 over 500 hænder
atomie1 folds
Razga4 raises $10 to $10
JimmyJordan calls $9 - DONK! 51/16/4.5 over 70 hænder
BoerstyBoy2 calls $8
ybuffi calls $8
--- Dealing flop [9♦, 8♦, Q♦] - Pot = $40
JimmyJordan checks
BoerstyBoy2 bets $30
ybuffi calls $30
Razga4 ??
Jeg er i tvivl her fordi vi aldrig kan turne nuts (udover A♦ self.) og derfor aldrig rigtigt kan føle os sikre på om vi er foran. Samtidigt har vi også kun $10 investeret.
Call/fold/raise?
NL200: KJo i position 4-way
Kommer lidt an på hvilken type af donks det her, men umiddelbart hælder jeg til at raise og få lortet ind, da selv de fleste donks med de her linjer ikke nødvendigvis er helt syge for at få A9 til midten.
Call er ikke horribelt i position, men jeg ser os bare folde en masse turns til et eller andet 30% pot bet.
Meh ...
Fold > call >>> raise
Mod donks, der alligevel ikke kan slippe, ser jeg ingen grund til ville få stakken til midten, hvor vi oftest er 50/50ish at best/oftere WB end WiF.
Jeg kan som Flodslag heller ikke se nogen grund til at raise her. Nuvel, vi har et relativt godt kombodraw, men vi må antage at være bagud på dette flop med forudgående action, og jeg mener ikke, der er meget FE at komme efter ved at raise.
Jeg hælder nok også umiddelbart mest til, at fold må være det bedste spil. Som du selv er inde på, har vi ingen sikre outs, men tværtimod uhyggelige reverse implied odds, fordi det kan være svært at komme væk fra vores hånd mod disse donks, hvis vi rammer.
I øvrigt er det vel underordnet, hvad vi har investeret...?
Ja det er helt ligegyldigt hvad vi har 'investeret'.
Jeg ser BoerstyBoy2 leade her med A♦8x, A♦9x, any flush, 88, 99, 89, JT, måske QxJ♦, QxT♦. A♦x♦ tror jeg oftest han CR med. Dvs. vi har et klart fold. I praksis ville jeg dog have svært herved (især i forhold til potodds), og calle oftest....
Sick, jeg ser sku ikke de der dommedags worst case hand range scenarios i ser :D