Villain er på dette tidspunkt unknown - dog ikke meget der tyder på han er reg, købte ind for weird beløb, og har set en del flops (heraf hans limpen), da vores hånd opstår - jeg kan altså intet sige om hans niveau postflop.
Seat 1: kungfot ($190.00 in chips)
Seat 3: scoobywolf ($230.75 in chips)
Seat 6: Ezekiel26 ($194.00 in chips) DEALER
Seat 10: Hero ($266.15 in chips)
Hero: Post SB $1.00
kungfot: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero K ♣ J ♣
scoobywolf: Call $2.00
Ezekiel26: Fold
Hero: Raise (NF) $9.00
kungfot: Fold
scoobywolf: Call $7.00
*** FLOP *** T ♥ 7 ♥ J ♠ (20)
Hero: Bet $16.00
scoobywolf: Call $16.00
*** TURN *** 7 ♦ (52)
Hero: Bet $38.00
scoobywolf: Call $38.00
*** RIVER *** 4 ♣ (128)
Nogen som har en genial plan til riverspillet? c/c, c/f, b/f? Openfold og push ser jeg ikke rigtig som nogen god plan.
EDIT: Potsize
NL200 KJs på river
Jeg lader ham skyde et bluff af.
Vores hånd har fin showdownvalue, men tvivler på der er så meget der caller et VB som vi har i sækken.
Rigtig mange (især donk/non-regulars) bliver fristet af chancen til at jamme river med busted FD, og vi har en perfekt situation imo.
C/C. Better forresten et par bbs mere på hvert street pånær preflop.
Synes c/c virker som den bedste løsning imo, da der er nok draws der misser river ( ♥s + KQ + K9 ) og typisk kun JQ der betaler valuebet på river.
GA
Edit...Too late ;)
Mod den her type villain spiller jeg for stacks. I modsætning til jer andre, mener jeg villain caller med en hel masse løst på river som han bare checker bagved ellers. Tror meget meget sjældent i får den her type villain til at bluffe. Push er klart at foretrække synes jeg.
Jeg better også altid her mod denne villain. Tror du misser for meget value ved ikke at gøre det.
Preflop, jeg completer bare mit SB, eftersom hele hånden kommer til at blive spillet OOP, hvad siger i til det ?
Jeg smider et lavere vbet på en $85 stykker, og regner med et calle fra alt vi slår, folder til et raise eftersom donks aldrig raiser river med air.
Jeg vil altså til valuetown her.. Ser ingen grund til at lade villain checke alt sit lort bag ved..
Skyder 65-70 og kalder skub obv.
Jeg er i tjek call mode her, jeg kan vitterligt ikke se hvilke hænder vi skulle misse value fra? Tror vi villain caller et 3/4 -> psb med andet end muligvis QJ?
Der er godt med draws der misser, så tjek for at induce, og obv. snapfistpumpblabla call.
Jer der valuebetter/pusher:
Hvad er det for noget skrald i tror han betaler af med, som vi har slået?
Imo er C/C klart den bedste løsning.
@Mancini
Betaler med glæde rest her. Tror ofte du vil se skrald hos villain, med den linje han vælger.
"^^ Betaler vi et rest?"
Imo hele ideen med at spille hånden som du gør. Det er da klart lettere at kalde et 40ish donk bet, men jeg snapper den her anyday. Hvis villain har os slået, og sætter os på et draw, hvorfor så bette hele butikken? Der tror jeg vi skal et par levels op imo..
Vender han 44 er det en cooler, eller hvad folk plejer at sige for at dække deres røv mod dårlige beslutninger ;)
GA
Okay, jeg behøver egentlig ikke flere kommentarer, da folk er enige om c/c og obv kalder vi any bet. Her er mine tanker.
PF - 110 % std fra min side, det er en ret god handske 4way, og så giver jeg ham ingen credit for at limpe, det skal straffes både PF og postflop, og mine postflop skills er rigtig gode ift villaintendenser PF, at han _nok_ næppe er super skarp postflop - heraf altså mit hejs OOP PF.
Super std frem til riveren, her bliver det lidt mere interessant. I situationer som disse, hvor villain har donktendenser (limpen, caller en del), så spiller jeg ret aggro. Faktum er, at jeg vurdere, at jeg ville få value fra en langt bredere range, end folk har sat op. Jeg synes, at typer som disse dukker op med alt mulig skrammel her - J8, J9, QJ, AT, KT, QT, T9 og T8. Selvfølgelig er der en del draws i hans range også, men jeg oplever i højere grad, at folk betaler mig af oftere, end de better de bustede draws. Hele den range jeg har opsat har SDV, og jeg er 99 % sikker på han checker bag med dem ALLE! Derfor vurdere jeg, at det EV mæssigt var bedre at bette her.
Egentlig c/c jeg ikke river - jeg b/f!
hero: Bet $68.00
scoobywolf: Raise (NF) $167.75
Hero: Fold
Jeg får temmelig gode odds, men jeg nægter simpelthen at tro på han skubber luft ind her! Og jeg synes det er meget forkert at konkludere, at bare fordi vi får stakken i hovedet, så er det forkert at VB river. Bare sickness han siger stakken - men jeg synes rent faktisk den er temmelig marginal, om man skal bette eller c/c river.
Kommentare til mine tanker er selvfølgelig velkomne.
Som spillet tror jeg også godt du kan drysse. Jeg kan langt bedre lide at skubbe mod de her spillere, så bliver der timebanket og betalt med mellempar og en gutterball. Der kan måske argumenteres for at vi kan check calle mod en unknown, men der sidder også andre på bordet der gerne må se jeg kan sende stakken ind semi tyndt.
Alternativt kan du checke turn.
Hvad gør du hvis han checkraiser AI på turn?
Som spillet er det et vanskeligt spot på river, er umiddelbart mest tilhænger af et c/c, men b/c, b/f og c/f kan der vel også findes argumenter for.
Turn check er meget ulækkert. hvad med f/b, f/c c/b, ingen argumenter for dem?
flaskehals/bøfsandwich, frituregryde/carlingcuppen(hvem går egentlig op i det lort?), og cisterne/blækpatron, sir.
lol joonas-retarden.
@"manse"
Den er spillet perfekt imo. Altså hvis man opstiller en range for:
1) hvad han kalder et riverbet med, som du slår
2) hvilke hænder han checkker bag, som du slår
3) hænder der har dig slået og enten kalder eller skubber (så folder vi obv)
tror jeg hans range er mega skewed mod 1, så et vb vil helt sikkert være min default linje. NL200 vs en limp/caling retard der sikkert aldrig slipper AT osv her, valuebet ffs.