Villain spiller 28/19, og er generelt ikke voldsomt aggressiv på nogle streets, vi har ingen stor historik eller noget. Igen ved jeg ikke om jeg skal bet folde flop, turn eller ingen af delene, og kan vi nogensinde bet-calle turn som spillet? Mit 4 bet pre kunne måske godt have været lidt større.
** Game ID 1021198265 starting - 2008-07-24 15:40:11
** ianonabeach [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- HERO sitting in seat 1 with $319.84
- zbyte sitting in seat 3 with $200.00 [Sitting out]
- Bj__aP sitting in seat 4 with $378.40
- Hr_Tugen sitting in seat 5 with $83.28 [Dealer]
HERO posted the small blind - $1.00
Bj__aP posted the big blind - $2.00
** Dealing card to HERO: K♠, K♦
Hr_Tugen folded
HERO raised - $7.00
Bj__aP raised - $31.00
HERO raised - $78.00
Bj__aP called - $78.00
** Dealing the flop: 9♣ J♠ Q♦
HERO checked
Bj__aP checked
** Dealing the turn: 7♦
HERO bet - $80.00
Bj__aP went all-in - $302.40
HERO?
NL200 KK 4 bettet pre 150bb dyb
Slet dit nick på turn :)
ellers, C-better flop, og smider til reraise, som jeg gør nu på turn. Det er sgu for grimt. Har svært ved at se ham tage denne linie med noget vi slår. Ellers ok, 4 bet pre kan være lidt større, men en smagssag.
Kan ikke lide dit bet på 80, det er weak og det gør du stiller dig selv i en svær situation når han skubber over dig. Hvis du better mere har du et nemt call hvis han skubber og hvis du ikke er parat til at spille for stacken så check.
Det eneste vi kan være foran er AK og vil derfor foretrække at checke den ned... Villian kunne sidde med AA,KK,QQ,JJ,AK så som spillet checker jeg altså ned.
Jeg 4-better ikke så tit, men når det nu gøres skal du bette langt mere.
For det første er dit 4 bet sådan set jo ret stort. Kan fint lide den størelse med de stacks - måske endda gøre det lidt mindre for at strømline med dine bluffs. Størelsen på et 4 bet skal jo være sådan at modstanderen ikke har odds til at tage et flop af med sin dominerede hånd, og så du samtidig kan komme væk fra din hånd hvis du er i skæg. Det er et problem når man 4 better for højt at modstanderen tydeligt kan se at du har en eller anden primahånd, som gør det for nemt for modstanderen at komme væk fra sin AQ TT agtige hænder.
Så det er imo helt sort som PowerMichael skriver, at man skal 4-bette højere. Det bygger på en eller anden frygt fra den gang man bettede lavt og blev suget ud af en fisk der ikke kunne smide sin underhånd preflop. Man kan sagtens spille firkantet betonpoker hvor man hele tiden har nogen meget 'nemme' beslutninger postflop, men det er der bare ikke særlig meget value i ;)
Jeg ser det som ret usandsynligt at han sidder med AA da næsten alle vil skubbe i det spot preflop. QQ og JJ er sandsynlige reraisinghænder men bliver lige en tand mindre sandsynlige da der falder en Q og en J på flop, men giver god mening at spille den sådan.
TT er ikke vildt sandsynlig mener jeg, da raiset på turn simpelt hen er for kamikaze.
Jeg synes tit jeg ser folk (især fra folk på det her niveau) calle hænder som KQs AQs eller AKs, nok fordi de simpelthen er for flotte og man er for dyb.
Du har vist meget svaghed på floppet, og dit bet på turn lugter ret meget af svaghed, og kan nok ikke undgå at induce nogen bluffs. På turn synes jeg ikke du kan bette den uden at ville calle all in, især med alt den svaghed du har vist i hånden, og i modsætningen til hvad PowerMichael skriver så skal du klart bette et bet der inducer flest bluffs og samtidig være så stort så du har et omkring potsized push på river, og selvfølgelig heller ikke giver for gode odds til et draw. Altså man mister jo ikke flere skillinger hvis du better lavt og skal calle et stort push, i forhold til hvis du better stort og caller et mindre push. Hvis du alligevel har tænkt dig at komme til midten, skal du selvf have så mange bluffs fra ham som muligt.
Personligt er jeg lidt 50/50 med at bette flop eller ej. Men turn bet/caller jeg helt sikkert - synes derudover din betstørelse er fin.
Synes, det lugter af JJ/QQ hos villain, der slowplayer flop for derefter lidt panisk at gardere sig mod eller blot hive penge ud af et AKd-combodraw. Så... 6 outs til til at kalde 220 i en 560$ pot må blive et fold.
Ja det er der noget om, spørgsmålet er bare om han ofte checker QQ/JJ/AA efter på flop, men det kan jeg ikke helt vurdere. Tror betcall må være den bedste løsning her, er check igen på turn helt blæst væk?
Jeg kan godt lide raise-størrelsen på dit 4-bet. Jeg raiser dog ikke mindre med disse stacks, som nogen har anbefalet.
Jeg checker både flop og turn. HVIS vi better turn er det for at bet/calle.