Villain har jeg set fra en tidligere session og han virker sane, men har ikke voldsomt mange hænder på ham. Vi spiller 3 handed pga 3. manden som er über fisket, og ved fra table chat på et andet bord han synes jeg er god. Hans linje skriger Ax, Hvad er hans river check call range? Hvis vi better shover vi eller mindre? Den er måske lidt langsøgt den her post, men jeg er ret tæt på at checke river, om det er godt skal stå i det uvisse.
***** Betfair Poker Hand History for Game 525620738 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Saturday, May 23, 00:50:44 GMT 2009
Table Oxygen 116 6-max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of active players : 3
Seat 2: HERO ( $246.40 )
Seat 4: BlindNSee ( $169.80 )
Seat 5: Cvitanich ( $198 )
BlindNSee posts small blind [$1]
Cvitanich posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♣ K♦ ]
HERO raises to [$7]
BlindNSee folds
Cvitanich raises to [$24]
HERO calls [$17]
** Dealing Flop ** [ A♣ K♠ A♥ ]
Cvitanich checks
HERO bets [$34]
Cvitanich calls [$34]
** Dealing Turn ** [ 2♠ ]
Cvitanich checks
HERO checks
** Dealing River ** [ Q♥ ]
Cvitanich checks
HERO?
NL200: KK i 3bet
Nu jeg selv ser den er det et klart bet på river, han checker sku nok sjældent et fuldt hus til os her, da vi ca aldrig kan formodes at bluffe. Tak for hjælpen drenge! (Han havde A2 og check callede mit river shove, hvilket nok er den ringeste linje jeg længe har set)
@SuperChok
Syntes at et call er meget preflop er bedre end 4-bette...
Få value ud af Ax og qq-jj her. Helt klart et bet
Ikke enig - hvis manden er überdonk og ikke kan slippe preflop, så lad os da få så meget som muligt i potten preflop - selv den største donk kan smide på et blankt flop (hvilket det obv. vil være de fleste gange), så så få så meget som muligt ind preflop. I princippet skal floppet jo nærmest slå både A og K før Hero får betaling...
@SC
Manden er ikke donk. Det er den anden der er det.
Jeg better turn her.
Hvorfor better i turn?
Preflop føler jeg ikke rigtig er spændende, jeg gør lidt whatever afhængig hvad jeg føler for, men mon ikke call er fint :)
Better osse turn, da han obv. kalder med any A.
Er enig i at hans linje stinker, og det er vel bare en cooler.
Jeg spørger "hvorfor du ikke better turn" ? :D
Det er disse spots vi skal bette hele vejen, så vi sætter villian på en prøve med AX spots. Check turn og all in over hans river lead viser jo enorm styrke og en god villian kan let slippe sin hånd.
+ at pot controlle turn for så at bette river polariserer ikke vores range, men sætter den hellere op som Monster (slowplayer turn) eller pot controlling med A10-AJ
Jeg better 56 $ på turn og kalder obv all in ellers rester jeg river
Til din linje, så siger jeg 82 $ på river. I teorien kunne jeg måske folde river til c/r all in fra villian, men stoler ikke helt på det, til de pot odds jeg får. Om du spiller FH i et 3 handed så weak, at du tænker at checke der, så syntes jeg du skulle få lidt mere aggression over dit spil hehe :D
AJ,A10,QQ betaler jo, mens AQ,AK, som jo er færre combos end AJ,A10 og QQ mover ind, så om du ved villian er sane kunne b/f være til at foretrække, men da jeg ikke ville stole på villian ikke overspiller AJ, QQ, og måske en enkelt gang hovedløst bluff, så betaler jeg af :(
Jeg var sgu træt i går, så har ikke lige set at det ikke var donken du var oppe mod...spiller den dog stadigt hårdere preflop alligevel.
Jeg tror mit spil er fint aggressivt. Jeg synes ikke bet turn giver super meget mening andet end vi kommer ind mod setups vi kommer ind mod alligevel, så svær er Ax rangen jo heller ikke at spille mod. På river skal vi obv valuebette, men som sagt er hans linje ret suspekt. QQ check caller obv ikke flop, og jeg ville tro at FH hænder oftest spiller anderledes (obv ikke). Postede den fordi min mave fornemmelse virkelig ikke følte for riverbettet, men set igen kan jeg ikke slippe afsted med ikke at bette.
Jeg potcontroller obv ikke turn, og jeg synes ikke nødvendigvis det er et af de spots hvor du skal bette hele vejen.
better hele vejen.....og går bust 10/10
@joonas
Hvad er argumentationen for ikke at bette turn? Han kalder vel stadig med alle ax hænder?
Problemet at du så godt som aldrig får stakken ind med turn check mod Ax vs en sane villain. I et 3 handed game kan vi altså ikke bekymre os om et bedre FH i en rr imo.
synes pf, flop turn kan være fint, men et river check ville være MEGET skidt imo
Jeg flatter så relativt light i pos, at jeg bliver nødt til at at have en callfrekvens med KK på 30-ish, så det synes jeg er fint.
Jeg synes også turn kan være ok af en række balancerings/strømliningsmæssige årsager, men std-linjen er altså bet for at få det ind mod ax.
Du risikerer, at du ikke kommer ind mod Ax ved ikke at bette turn.
At undlade at valuebette FH på river for 100bb i en 3-bettet virker dog ikke specielt oplagt!
3 handed tror jeg nu man kommer ind mod Ax alligevel oftest, men jeg er med på standarden er bet bet. Og jeg skal obv bette river, jeg havde et soulread lige pludselig som fik mig til at tænke på jeg måske var crushed, og så havde jeg ret og ville poste hånden, men fuck the soulreads, kan aldrig nogensinde justify ikke at bette :)