Villain er std ongame donk, der ganske helt enkelt er HELT væk.. Nogle folk værdisætter åbenbart ikke penge særlig højt længere..
Nå men han spiller 77/16/2 over 200 hænder og er bare donk = valuetown..
Er hånden som spillet std ?
Seat 8: NOPECE ($288.60)
Seat 3: x tretre33 ($235.20)
Seat 4: vas1967 ($142)
Seat 5: Hero ($216.45)
Donk posts small blind ($1)
x tretre33 posts big blind ($2)
Hero: [K♣, K♠]
vas1967 folds
_Perbaad_ raises $6 to $6
Donk calls $5
x tretre33 calls $4
--- Dealing flop [2♣, 5♣, 8♦] - 18
Donk checks
x tretre33 checks
Hero bets $14
Donk calls $14
x tretre33 folds
--- Dealing turn [T♦] - 46
Donk checks
Hero bets $35
Donk raises $90 to $90
Hero raises $161.45 to $196.45 [all in]
NL200 KK mod Donk
Turn bør foldes imo.
Kan ikk se mange hænder han raiser (og specielt så lavt) som vi er foran
Standard imod 77/16/2 vil jeg mene.
Kan se rigtig mange hænder han raiser som vi er foran...
Alene alle T♣X♣ kombierne gør det profitabelt hot-n-cold imo.
damster
Damster said it, som udgangs punkt spiller jeg altså for stacken her især mod denne villian.
At han raiser lavt kan igen igen være villans leak i hans value bet .
"Alene alle T♣X♣ kombierne gør det profitabelt hot-n-cold imo."
tror du virkelig han raiser dem ?
Udover T♣8♣ ser jeg det som meget usansynligt, men kan være jeg tager fejl
Jeg spiller den nok på samme måde, men det kommer lidt an på villain og hans tendenser. Spørg dig selv om du har set ham være ude i rod, raiset på mærkelige tidspunkter, eller set ham stacke light af. Hvis du kan svare ja til et af spørgsmålene, så er det et shove IMO, men jeg er også spewy.
Hvis han derimod har seminittet den på de foregående 200 hænder folder jeg nok.
Hvordan ser han dig? Har du skudt utallige 2nd barrels og taget den ned, eller er det dit første?
"Hvordan ser han dig? Har du skudt utallige 2nd barrels og taget den ned, eller er det dit første?"
Dette er ikke så vigtigt imo, af to grunde.
1: Villain er like aldrig ude i bluff med den raisesize
2: Denne type villain observerer ikke sådan noget
VPIP 77% indeholder alle hænder pånær
95o
T4o-54o
J3o-43o
J2o-32o
Dvs. alene kombierne vi slår som han sandsynligvis spiller er
T♣3♣
T♣4♣
T♣6♣
T♣7♣
T♣9♣
T♣J♣
T♣Q♣
T♣A♣
etc.
@damster
Er godt klar over at han spiller de hænder, tvivler bare ret meget på at han raiser dem på turn. Havde han T♣X♣ og ville raise tror jeg langt oftere han ville skubbe, men tror som sagt ikke han raiser de hænder ret ofte.
Mod den givne spiller er det nok fint at stacke af med et pænt OP, selvom det ikke er med hænderne i vejret grundet den styrke, villain trods alt repper.
@xschultz92 kl. 16.46: "At han raiser lavt kan igen igen være villans leak i hans value bet."
Care to elaborate? Jeg forstår nemlig ikke, hvad du mener.
@Ketelsen.
Jeg er meget uenig. Da jeg selv startede med at spille bluffede jeg selv i nogle syge spots og cbet og lignende havde jeg aldrig hørt om, så min AF var sikkert også omkring 2, og hans reelle AF kan sagtens være 3, da vi kun har en sample på 200 hænder.
Villain spiller muligvis kun et bord, og sidder og koncentrerer sig 2tm om sine sidste skillinger. Sådan gjorde jeg i hvert fald dengang. Var meget mere obs på mine modstandere. Dels fordi jeg ikke multitablede og dels fordi jeg ikke var på auto-pilot.
Stof til eftertanke ^.
@Acecobar
Jeg har ikke skudt ret mange 2nd barrels såvidt jeg husker, da jeg ved villain kalder light og er sådan en type der ikke forstår, når man checker med no hand og better med made hands...
Dertil ved jeg at han kalder rigtig light og grunden til at jeg også sidder ved bordet..
Hvem folder i praksis her? Ingen. 2 er agg. factor nok til at vi stacker af hver eneste gang imod en donk.
@msm89dk
Hva mener du helt præcist? At blot fordi han er donk behøver vi ikke stacke af her hver gang ?
Jeg caller bare turn oftest istedet for at give ham rum til blødninger. Så længe du ikke folder noget sted er det wp.
Vil sku mene de folk der på nogen måder kan komme frem til det her er et nasty spot osv, ja nogle vil næsten folde, er ude at skide. Vi skal ikke folde KK til 77/16 mennesker hvis vi vil vinde i Texaspoker, med mindre der kommer en brevdue med screenshot af en bedre hånd. (Sker ikke ofte, red)
@Perbaad
Nej, omvendt. Og jeg stacker af her imod næsten alle spiltyper. Der er ikke mange rocks tilbage i onlineverdenen, som jeg kan folde til her.
Det er hænder som denne, der er så pisseirriterende at spille mod donks... Det kommer bare meget an på hvilken type donk han er.
Nu har jeg ikke siddet til bords med ham, men han ligner altså IKKE typen der raiser draws. Hvis han ser 77% af alle hænder, og raiser sine draws, så kommer hans AF langt over 2 IMO.
Der er IMO egentlig kun 2 muligheder. Enten er du laaangt bagud, eller også har han mistet tålmodigheden og laver et donk-move på dig.
Derfor kan jeg egentlig ikke li at shove over toppen på ham, da det tager hans mulighed væk for at donke resten ind med skrald.
Men som flere også er inde på, så kommer stakken jo ind på autopilot på turn, da man har 4+ andreborde at tage sig af, så i praksis, så er det sådan den spilles og helt std.
MVH Skod
@ Joonas. Jeg overvejede også kort at kalde på turn og gør det også af og til, men der er bare sindssygt mange klamme riverkort vi helst ikke vil se på floden, og derfor er shove større EV. Enig? ♥
Well, det er lidt spiller afhængigt, og samtidig også lidt begrænset. Ok så der ligger et FD og turner et ekstra, men udover det er det sku ikke særlig drawy. Min beslutning om at raise turn bliver nok taget udelukkende ud fra villains tendenser til A) Bluffe oftere hvis scarecards falder (ved godt han ikke voldsomt ofte er ude i fancy bluffs her, but it happens), eller B) Er typen der f.eks lukker ned og check caller, måske endda check folder ATo hvis 9♣ falder. Isoleret set er det svært at sige, men jeg tror faktisk jeg hellere caller end raiser, dog med forbehold :)