Boss 5handed, jeg har en villain som en decent spiller, som ikke har lavet noget specielt mærkeligt jeg har lagt mærke til. Jeg kan efterfølgende se i PT han spiller noget 23/20/2.5. Han 3better en del.
Tidligere har vi spillet følgende hånd:
Seat 1: lucky134 ($183.49)
Seat 2: Saparua ($247.65)
Seat 3: Messaa ($200.00)
Seat 4: Elo_Janusz ($528.02)
lucky134 posts the big blind of $2.00
Elo_Janusz is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Messaa [T♦ T♠]
Saparua folds
Messaa raises $8.00
Elo_Janusz raises $36.00
lucky134 folds
Messaa calls $36.00
*** FLOP *** [3♣ 8♣ 2♥]
Messaa checks
Elo_Janusz bets $68.00
Messaa goes all-in with $164.00
Elo_Janusz calls $164.00
*** TURN *** [3♣ 8♣ 2♥] [7♦]
*** RIVER *** [3♣ 8♣ 2♥ 7♦] [T♥]
*** SUMMARY ***
Total pot $399.00 | Rake $3.00
Board: [3c 8c 2h 7d Th]
Elo_Janusz won ($0.00), mucks
lucky134 won ($0.00), mucks
Saparua won ($0.00), mucks
Messaa won ($399.00), showed [T♦ T♠]
Hånden:
Seat 1: lucky134 ($85.31)
Seat 2: Saparua ($250.82)
Seat 3: Messaa ($669.30)
Seat 4: Elo_Janusz ($334.62)
Seat 5: tuocci ($162.65)
Elo_Janusz posts the big blind of $2.00
Messaa posts the small blind of $1.00
Saparua is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Messaa [K♥ K♦]
tuocci folds
lucky134 raises $10.00
Saparua folds
Messaa raises $28.00
Elo_Janusz raises $78.00
lucky134 folds
Hvad gør vi så for 165BB? Repop eller call?
Messaa calls $78.00
*** FLOP *** [4♠ T♠ J♣] pot: 166
Messaa checks
Elo_Janusz bets $84.00
Halvt-klamt flop, hvad gør vi?
NL200 KK semideep
Skub. Selvom jeg oftes skubber pre.
Jeg er næsten 100% sikker på han er AA, vel derfor du poster?
Jeg foretrækker et push preflop. Jeres dynamik taget i betragtning er du sandsynligvis langt foran både hans 4-bet og calling range, og din calling range af hans 4-bet er vel alligevel ikke meget bredere end QQ+, plus et par TT-JJ, så du viser alligevel styrke ved at calle.
På floppet - hmm, det er godt nok klamt. Checker han ikke QQ bag her? Hvis han ikke regner med at du caller andet end QQ+, og et par TT-JJ comboer, checker han vel oftest bag her med QQ, hvorfor hans bet range her i høj grad er TT-JJ, KK+ og A♠K♠.
Jeg ville sikkert ikke kunne lægge den ned, men jeg tror det er korrekt.
Prøv at tænke over hvilken range villain sætter dig på når du caller preflop? Vi har næsten altid AA/KK med vores call der.Jeg tror sådan cirka altid villain, der i øvrigt er en ganske god, stram NIT, der sjældent kommer outta line, har os slået her. Jeg føler mig ret overbevist om, at han folder AK preflop + checker QQ bag på flop.
I øvrigt, så skubber jeg preflop. EDIT: For vi kan ik udelukke at han 4-better AK/JJ/TT preflop, selvom jeg ikke tror på den pågældende villain gør det.
bump
@Fitty (og SørenM:D)
Elo_J er ikke en nit - han multitabler fint, men er lidt loose/weak til tider. Han caller fx. gerne PF raises med hænder som KJo OOP. Udover det raiser han også ok light, så TT-JJ er mulige hænder selv i et 3bet... Hans VB postflop er dog 'svage' og han benytter gerne halv-pot VBs på senere streets...
Jeg skubber (ligesom andre) PF imod ham og forventer calls af AA-TT samt AK.
Som spillet blir det flop nasty, men da han trykker halv pot af med ca. 170 bagved er du kun godt ude imod QQ - og taber altså til TT,JJ,AA - Splitter imod KK og flipper imod AsKs + Randoms som SC hvis han mixer sit game op med dem engang imellem... => Fold flop imo.
damster
EDIT: Tror godt du kan regne at du var bagud i den 1. hånd indtil river... :)
@ damster
Ok, så meget har jeg heller ikke spillet med villain, men mit indtryk af ham var bare rimelig nittish.
Jeg folder dog stadig flop.
@Fitty
Well, jeg har spillet en 6-8 sessions med ham. Fik skrevet det lidt knudret ovenfor. Han spiller ok, men er imo lidt for LAG/Semityr PF, og lidt for weak postflop.
@ damster
Jeg har villain som 23/12/1.07 over 350 hænder - ikke nogen stor sample, I know.
Har lige tjekket nogle hænder i PT mod ham, og der kan jeg faktisk godt tilslutte mig dit read. Han callede bla. et UTG raise i blinds med KQo, c/c K high flop og checker ned.
Jeg kan godt li skub preflop. Som spillet, hmm... det er vel næsten hip-som-hap.
Nå men det endte med jeg skubbede og villain caller med nuts, JJ. Og så fik skrivebordet endnu et slag der ville kunne sende Kessler i gulvet.