NL200, KK trouble

#1| 0

NL200, 5 handed.

SB har 280, BB har 160, jeg dækker.
UTG samler jeg KK UTG, og raiser til 7, kun blinds caller.

Flop: 345. Pot: 21.

Checket til mig, der better 21. SB caller, og BB clickraiser til 42. Jeg??

Jeg har umiddelbart kun set BB clickraise to gange. Den ene gang sad han med nuts, den anden gang tog modstanderen den hjem med TPshitK.

- Asger

18-12-2005 12:23 #2| 0

Han tror da sikkert at du prøver at købe potten. Enten Reraise eller ryk allin. Det havde jeg gjort i hvert fald :)

18-12-2005 12:26 #3| 0

Er jeg meget weak, hvis jeg siger fold? Tror ofte du er oppe imod et set eller made str8 fra BB. Derfor tør jeg ikke raise. Og hvis du caller, hvad gør du så når der bliver skudt på turn igen?
Derudover lugter SB af et draw, der får fine odds hvis du bare caller. SB kan i nogle tilfælde også sidde med en flot handske, hvis han regner med et fold fra BB, dette sker dog kun sjældent.

18-12-2005 12:42 #4| 0

Tror oftere man er oppe mod et overpair til boardet end et set/made straight.

Som jeg ser det er du nødt til at raise her:

1) For at give SB dårlige odds til et træk
2) For at finde ud af om du er foran eller bagud.

Jeg raiser til $80.

Hvis SB caller eller raiser der så er jeg færdig med hånden, hvis BB skubber har du et nemt call fordi du får like 4:1 på et call.

Den her situation stinker, jeg kan ikke rigtig beslutte mig til om det er bedst bare at folde, men det virker ekstremt weak..

Hvad gjorde du?

18-12-2005 13:50 #5| 0
OP

@Xizor:
Hvordan harmonerer
"2) For at finde ud af om du er foran eller bagud."
med
"hvis BB skubber har du et nemt call"...?

- Asger

18-12-2005 14:12 #6| 0

Call og afvent Villains turn reaktion.

18-12-2005 14:15 #7| 0
OP

Hvad så med SB, Friis?

18-12-2005 14:19 #8| 0

Jeg snakkede om SB, det koster dig din stack at finde ud af om du er foran eller bagud i forhold til BB - og det mener jeg så at du er nødt til at betale.

Du kan ikke folde fordi du vil være foran mere end du vil være bagud, samtidig kan du ikke calle pga. SB og så er der kun raise tilbage.
Raise>Fold>Call imo

Men jeg er MEGET interesseret i en bedre linje for ingen af mulighederne virker særlig sjove.
Har du nogle PT stats på SB og BB?

18-12-2005 14:26 #9| 0
OP

"Men jeg er MEGET interesseret i en bedre linje for ingen af mulighederne virker særlig sjove."
..hvilket netop er grunden til, jeg poster hånden ;-)

"Har du nogle PT stats på SB og BB"
Nej. Bossmedia understøtter ikke PT (desværre).

- Asger

18-12-2005 14:41 #10| 0

Sorry havde ikke læst den her ordentligt!

Den er sgu grim, men jeg tror jeg følger samme linie som først skrevet.
Et raise kan vel dårligt laves uden at blive comitted, og et fold er for weak, da prisen for at se hans turn reaktion er for lille.
For mig står den altså mellem all in og call, og et all in ser ikke indbydende ud med det meget underlige play af BB.

Sb har sandsynligvis et draw. BB sætter jeg ikke på to par eller set, da han ville spille dem hårdere. Enten er han typen der overspiller sine marginal hænder (mellempar måske toppar med straight draw) eller også sidder han med straight eller en meget stærk draw.

Hvis sb skubber folder jeg hurtigt.

Friis

18-12-2005 18:02 #11| 0

Call. Fuck det at SB får bedre odds på draw....

Man har jo den dejlige fordel at sidde i position = godlike.

Så kan man altid se hvad der sker på turn.
Gaybet igen = raise.
Check = raise.
Potbet = fold.
½potbet = laptop ud af vinduet

18-12-2005 18:13 #12| 0
OP

½potbet = håb på disconnect protection?

18-12-2005 20:15 #13| 0

Call, og evaluer turn. SB er sandsynligvis på et draw, BB måske draw + par eller to par - med SB"s call virker hans click-raise ikke som et set.
Du folder nok turn, men med en kæmpe pot og mod 2 modstandere, skal BB være rimelig kold for at fyre et bluff af med et busted draw hvis der falder en brick.
Hvis der falder et scare card og der kommer aggression, vil du nok også folde alligevel.
Du vil altså folde i mange tilfælde på turn, men jeg mener at de 10BB er godt givet ud for at se turn, da du har position.

18-12-2005 21:05 #14| 0
OP

Hmm, tak for de mange gode kommentarer.

1 - Bliver jeg, i tilfælde af et call, et nemt offer for et squeeze play af SB på turn?

2 - Hvad siger I eventuelt til et click-raise?

18-12-2005 21:24 #15| 0

1) Det vil jeg ikke mene. Han skal have et massivt draw for at pushe her - flush draw og OESD nok. Men du har stadig position, så du kan se BB"s move.

2) Hmm, jeg overvejer aldrig et click-raise, men lige her tror jeg faktisk godt jeg kan lide det. Du får sandsynligvis SB ud hvis han ikke har et massivt træk, og er nok ret sikkert bagud hvis du får et push i hovedet. Problemet er BB"s stack - du får massive pot odds hvis han skubber. Hvis han havde fuld stack synes jeg måske det var en mulighed. I situationen tror jeg stadig jeg foretrækker et call.

18-12-2005 22:21 #16| 0
OP

@Rooger: Hvis jeg click-raiser til 63, har villain ca. 95 tilbage, og potten er ikke andet end 150.

18-12-2005 22:29 #17| 0

Og ved et push får du altså over 2.5:1 - det synes jeg er svært at komme væk fra med et overpar.
Det er stadig sikkert bedst med et fold, men muligheden for A x som både har flush draw og gutshot er der stadig, hvilket gør folded sværere.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar