NL200 KK - Villian skubber river

#1| 0

Hejsa,

Ingen reads på villian da jeg spiller flere borde og er ikke på min computer med PO, så hr ingen stats på ham.

PokerStars Game #13396938910: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2007/11/22 - 10:52:56 (ET)
Table 'Galt' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: Schelter ($261.25 in chips)
Seat 2: HERO ($267.25 in chips)
Seat 3: fesar ($188 in chips)
Seat 4: Trippple_A ($114.85 in chips)
Seat 5: BenOnFire ($460.05 in chips)
Seat 6: VILLIAN ($248.40 in chips)

BenOnFire: posts small blind $1
lovinellen: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K K

Schelter: folds
HERO: raises $6 to $8
fesar: folds
Trippple_A: calls $8
BenOnFire: folds
VILLIAN: calls $6

*** FLOP *** J 5 5

VILLIAN: bets $10
HERO: raises $15 to $25
Trippple_A: folds
VILLIAN: raises $15 to $40
HERO: calls $15

*** TURN *** J 5 5 9

VILLIAN: bets $32
HERO: calls $32 <---- Skal nok raise, men var sikker på han ville skyde igen med en J på hånden.

*** RIVER *** J 5 5 9 4

VILLIAN: bets $168.40 and is all-in <---- Forvirre mig
VILLIAN said, "set"
VILLIAN said, "call"
VILLIAN said, "please"

HERO: ????

Easy call ???

22-11-2007 17:20 #2| 0

Fint spillet og jeg folder river.

22-11-2007 17:21 #3| 0

Du er på ingen måde bange for hans donk lead+clickreraise? jeg mucker senest river.

Mickey

22-11-2007 17:39 #4| 0

Hvis jeg har talt rigtigt, er potten hhv. $104 inden turn og $168 inden river. Hans bet på $32 på turn er i givet fald vel en smule for lavt.

Kunne man mistænke ham for bevist at bette under standard, for så præcist at fyre et pot-size bet af på river? Og vil betsize påvirke vores beslutning?
Bare en tanke jeg lige fik...

Har svært ved at se en hånd der passer med hans linie udover A9 eller 99. Kan vel udelukke A5 helt?

Beklager mit hijack

22-11-2007 17:51 #5| 0
OP

De hænder jeg mest overvejede på river var:

AJ, JJ, QQ, A9, 99 og måske A5

Er det for snævert

22-11-2007 18:00 #6| 0

@billesan

"Udelukke A5 helt". How you figure?

Synes ikke man kan udelukke ret mange hænder her...jo 44 :-)

Både JJ, XJ, X5, AIR er i spil fra bb her imo.At det måske ikke er et super kald fra bb med f.eks 45,65,35,A5 er noget andet, men derfor kan det ikke udelukkes.

@Op

Easy riverfold og fint du ikke raiser turn imo.Med den flopaction er han en af 3 ting; AJ,X5,JJ air der floater er helt unlikely.

Du bygger en kæmpe pot ved at raise turn, committer dig selv og får måske den eneste hånd du slår ( AJ ) til at mucke.

GA

22-11-2007 18:08 #9| 0

Synes du spiller den halvskidt.

Preflop: Fint

Flop: Raise da ordenligt istedet for det lort der, sig til 50ish$.

Adr clickraise tilbage i hovedet lugter helt vildt fælt. Hva jeg gør kommer lidt an på villian men det lugter da af en 5er.

Klam situation, hvor jeg sku nok enten skubber eller folder.

Som spillet easy call turn og easy fold river.

22-11-2007 18:08 #8| 0

Well, selv om villain er i big blind vil han vel næppe kalde et 4BB bet med kun A5 når der er tre mand i alt i potten?

Og hans kommentarer til sidst får mig bare til at tro endnu mindre på at han (kun) har et set.

*edit* @Go Around - det var det med et skidt kald jeg hentød til. Ok, udelukke er måske for stærkt et ord :)

22-11-2007 18:08 #7| 0

Raiser forresten lidt større på floppet

22-11-2007 18:21 #10| 0

er der ikke noget med at et 3 bet på et paired board altid er bluff?:) ej han skriger jo styrke her, så meget at det næsten lugter lidt af bluff imo...mener hvis han virkelig har j,j hvorfor så spille den så hårdt? Ville nok folde her uden read, imod en meget tricky villain kunne jeg sgu godt finde et call frem her...

22-11-2007 19:05 #11| 0

fint. fold river. hans chat gør det endnu mere til et fold.

22-11-2007 19:48 #12| 0

@nau

50 er nok i overkanten på et så ufarligt board i pos

22-11-2007 20:05 #13| 0

Pot flop er 24$. Villian better 10, ja ok jeg ville sige til 35-40 tror jeg.

Bare fordi villian better under halv pot skal jo ikke gøre potten/mine bets mindre.

22-11-2007 21:08 #14| 0

"Bare fordi villian better under halv pot skal jo ikke gøre potten/mine bets mindre."

Hvorfor ikke? Hvad er logikken i at sige 50 her ? Boardet er jo ufarligt, vi har ikke noget imod billige/gratis kort hvis det maksimerer vores EV.

Mickey

22-11-2007 21:19 #15| 0

50$ var en fejl, troede de var 4 til floppet.

Som skrevet siger jeg 35-40$ her.

Giver da ingen mening at skulle bette mindre end normalt bare fordi villian underbetter.... og ja jeg kan godt se at floppet er ufarligt.

Så hvis villian sagde 4$ ville du sige 12-16 or so?

22-11-2007 22:23 #16| 0
OP

Tak for svarende !

Virker som om den største konsensus er at man skal folde river.

Well here er mine tanker i det min or so jeg havde ialt med timebank...

1. Tror ikke på han sidder med en 5'er, da han ikke slog mig som så donked, men igen havde ikke det vilde read.... var bare ingen 5er som gav mennning.

2. De hænder jeg mest hældte til var AJ, JJ eller QQ

3. Mens jeg tænkte så tvivlede jeg på nogen ville spille JJ sådan, gav ingen mening - hvilket jeg generelt ikke syntes hans linie gjorde.

Så min konklusion ved bordet var at jeg troede mest på at han satte mig til en stærk J prolly AJ og han havde slowspillet QQ.... Alternativt at han selv sad med AJ og troede jeg var weak fordi jeg havde underspillet min hånd. Derudover hans kommentar i chatten afgjorde faktisk mit call, da jeg oftere oplever folk lyver i chatten fremfor siger sandheden og eneste set som gav mening var JJ.

Endte med jeg callede og han viser AJ op - og jeg nupper potten.

@Alle
Med hensyn til flop raised så er det nok lige i underkanten, den skal nok op til 30$.

Mit turn spil holder jeg fast i, tror ikke der er value i at skubbe/raise der, vil gerne holde potten nede på det tidspunkt.

Men kan se de fleste ville folde, er måske også der rigtig - har jeg stadig svært ved at vurdere, syntes bare ikke hans linie på nogen måde gav menning til noget som havde mig slået.

Hilsen

Sugeren

22-11-2007 22:48 #17| 0

Lad lige tråden kører lidt længere tid en anden god gang. Der var jo fint gang i den og der var noget at tage fat på IMO.

Irriterende man ikke kan kommenterer nu i fare for at blive for resultatorienteret.

"1. Tror ikke på han sidder med en 5'er, da han ikke slog mig som så donked, men igen havde ikke det vilde read.... var bare ingen 5er som gav mennning."

Du siger du slet ikke har nogle reads på ham? Ud fra dette kan jeg slet ikke se hvordan du ikke kan sætte ham på en 5'er så.

"2. De hænder jeg mest hældte til var AJ, JJ eller QQ"

Som unknow villain må vi formode at JJ og QQ bliver re-raiset pre-flop. Dem kan jeg ikke se ham have.

Anyways, og meget kort, så synes jeg villains flop-spil skriger af styrke. Stikke så lavt ud, hvorfor han click-reraiser dig. Jeg caller flop-clicket og ser turn an. Viser han tegn på yderligere action ryger hånden i makulatoren. River er selvfølgelig også et fold. Jeg tror most-likely vi ser noget A5s, 56s,57s eller lign. i disse situationer.

22-11-2007 23:18 #18| 0

det sjove er at villain ville have dig til at calle.

22-11-2007 23:28 #19| 0

godt call synes jeg, og helt enig i at hans linje ikke giver meget mening, men kræver sgu balls at calle den så respekt for det...

Men mener nu den linje du sætter op er lidt skæv, enten har villain imo the nuts der eller også så er han ude i rent luft, du har spillet din hånd face up så tror ikke på at han tror han har den bedste hånd her...

23-11-2007 00:19 #20| 0

100% enig med Andjohs, tror du vil se en 5er langt største delen af gangene.

QQ renakker preflop, tilbage står JJ, 5x eller AJ/KJ.

KJ ryger nok ikke AI river. Tilbage er AJ, JJ og 5x synes jeg. Vi slår kun den ene....

Anyway nice call din muppet =)

Allan

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar