Villain virker nittish, 13,7/11,4/2 med en 3bet på 4,4 og folder til 3bets 87,5 %. Jeg spiller noget TAG, hvis han lægger mærke til det, ikke out of line og har siddet stille.
Seat 1: Hero ($221.65 in chips)
Seat 3: frankpark0 ($271.20 in chips)
Seat 5: gorkas ($56.80 in chips)
Seat 6: MagicSkills ($201.00 in chips)
Seat 8: RapeladoR ($223.30 in chips)
Seat 10: Wendy22 ($108.00 in chips) DEALER
Hero: Post SB $1.00
frankpark0: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero K ♠ Q ♦
gorkas: Fold
MagicSkills: Fold
RapeladoR: Raise (NF) $7.00
Wendy22: Fold
Hero: Raise (NF) $25.00
frankpark0: Fold
RapeladoR: Call $18.00
*** FLOP *** 5 ♠ T ♠ J ♠ (52)
Hero: Bet $32.00
RapeladoR: Call $32.00
*** TURN *** [T ♥ (116)
Jeg aner hat af hvad jeg skal gøre her. Hans flopcall er virkelig underligt?
NL200 KQ rr turnaction
Mmn! Bryder mig hellere ikke om spottet.
Hans range kunne være TT+ eller AQ+.. Med et A♠
Rart sikker på at Villian har ramte dette board ret godt.
13/11 gut der caller et 3bet og caller c-bet på floppet sidder i min bog med en rigtig fin handske..
Jeg finder en skam i at check Turn og evt folde til hans bet..
Men måske er det for weak
har du ikke ca 20 outs på den der jeg havde skudt igen, 15 af dem giver dig en monster medmindre han fedtspiller JT, du er vel rimeligt dækket af din K♠
Jeg tror han raiser de fleste made hands på flop pga. farveladefare - hans AF er trods alt 2.
Det betyder at han overvejende nok har A♠X - jeg skyder turn igen for commitment og går broke puking standard til A♠-flushe og fulde huse...
Jeg better mere på floppet så det bedre passer med at jamme turn. Jeg better nok til at commit mig her anyday.
Jeg hader dit 3-bet PF.
Jeg siger 88 på turn og caller obv et skub. alternativt c/f til et anstændigt bet.
kan ik li' preflop
nu da du har 3bettet så synes jeg du skal cbette højere, hvilket havde gjort, at du meget nemmere ("og mere naturligt") kunne komme AI på turn.
fx hvis du cbetter 40 er potten 130 og du har 156 igen
i stedet har du 164 igen og med pot på "kun" 116, hvilket gør det en del sværere at bet kalde profitabelt
tror faktisk at du kan cf turn imod denne villain uden at være så ked af det
@ Loki
PF er imo ret så std jf min beskrivelse af mig selv og villain,
Enig med Loki i forhold til PF. Du er generelt bagud til den range du faar action fra med dit 3-bet - at han er god at stjaele fra er en anden sag, find blot en anden haand at g0re det med.
Modsat Loki mener jeg dog turn er et oplagt bet. Den range du er bagud til er blevet reduceret til A♠Ax og JJ og han caller nok floppet med baade en del KQ haender og A♠K/Q.
jeg bet caller turn. Du kan også chekke og håbe på frikort hvilket heller ik er dårligt
Hvorfor er folk så resultatorienteret? At Hero 3 better i position med KQ og får et call gør det da ikke til en dårlig option?
At vi kun får action hos visse Villains når vi er bagud er ikke endegyldigt sandt af åbenlyse årsager. Hvis Hero har bare gennemsnitlige postflop evner kan vi udnytte at Villains ofte setminer for at folde floppet eller endnu bedre; peeler en eller to streets på K/Q højt flop med mellempar.
Derudover kan vi udnytte et forbedret image, da jeg antager vi er bedre end de fleste Villains på vores bord. Dertil kommer at vi ofte tager den ned pre.
Jeg better også turn, btw.
@ analpirat
Det handler ikke om at vaere resultatorienteret at mene det er skidt at 3-bette KQ imod den her fyr. Villain aabner 11% af sine haender og folder 89% af disse til 3-bets - alt i alt betyder det han giver action til 3-bets til 1.2% af sin range - svarende til noget der ligner AA/KK/QQ. Selv hvis vi laegger lidt flere haender til saasom JJ/AK er vi langt bagud til villains range naar vi 3-better.
Jeg argumenterer ikke for at man ikke skal 3-bette med KQ, blot at man skal vaere selektiv imod hvem man g0r det.
Ikke særligt ekspert agtigt råd men snare et spørgsmål.
Skal en der folder 87% af hans range til 3 bets ikke 3 bettes hver eneste gang ?
87% af gangene vinder man 10 dollars
13% taber man 25
efter 100 gange har man vundet 870 - 325 profit 555 dollars.
@uffeh
Hvis villain folder 87,5% til 3-bets tjener vi jo penge på at 3-bette ham og eftersom det er tvivlsomt om vi kan tjene på at flatte KQo oop og det vanskeligt at tjene på at folde, synes jeg du isoleret set tager fejl.
Men begynder vi at 3-bette ham for løst adjuster han nok.
Jeg går ud fra dit alternativ til 3-bet er fold?
Tak for svar.
Aktuelt moste jeg på turn og trak stendødt til villains turned hus.
Jeg kan som de fleste andre slet ikke lide pre.
Havde du haft position, havde det været fint.
@ L0benthin
Ja, jeg folder imod den her fyr med KQo - hans raising range er saa smal at vi, naar vi faar action paa et K eller Q h0jt board enten er outkicked eller at best split pot.
Mht at 3-bette er jeg enigt i at det er profitabelt at 3-bette langt st0rstdelen af vores haender, de eneste jeg nok ikke ville g0re det med er KQ/KJ/QJ/QT/AJ/AT (AQ kan nok ogsaa tages med her, men der saetter jeg graensen ;)). Disse haender er svaere at smide hvis vi rammer top par og vi er stort set altid bagud naar vi faar action. Saa hellere 95s med en check/fold strategy medmindre vi rammer haardt.
Folder preflop pga hans stats.
Flop skyder jeg like 47 så jeg kan jamme turn.
Som spillet bet-call.