Jeg har netop spillet denne hånd, hvor jeg ender med at opgive på turn...
Villain er TAG og har ikke åbnet fra early eller MP ret meget i denne session så han range må IMO være AA-TT (måske lavere PPs?), AKs, AK og muligvis AQs.
Seat 1: MP ($47 in chips)
Seat 2: CO ($131.60 in chips)
Seat 4: BTN ($197 in chips)
Seat 5: SB ($198 in chips)
Seat 6: HERO ($294.65 in chips)
Seat 7: UTG ($108.50 in chips)
Seat 8: UTG+1 ($191.80 in chips)
Seat 9: MP ($187.15 in chips)
Seat 10: Villain ($201.15 in chips)
ANTES/BLINDS
XXXXa posts blind ($1), HERO posts blind ($2).
DEALT TO HERO: K♠ T ♠
PRE-FLOP
FXX folds, PfXX folds, eXXX folds, Villain bets $8, all folds to HERO calls $6.
FLOP [board cards: J ♦ Q♣,7♠ ]
HERO checks, Villian bets $13, HERO calls $13.
TURN [board cards: 3♣ ]
HERO checks, Villain bets $30
HERO?
Hvis jeg antager at han enten har AA/KK eller floppet et set, er det så +EV at lægge et call i her? I situationen ender jeg med at folde, da jeg ikke synes jeg får odds til at lave det call. Men er i tvivl om det er korrekt... :(
NL200: KTs i BB fanger oesd...
(Smid potsizes på hvert street, det gør det lettere at kommentere - især når det drejer sig om potodds)
"Villain er TAG og har ikke åbnet fra early eller MP ret meget i denne session så han range må IMO være AA-TT (måske lavere PPs?), AKs, AK og muligvis AQs."
Hvorfor filan caller du så preflop med KTs OOP 200bbs dyb, når hans range crusher dig?
Du har ikke odds til at calle.
@Razga
Smider potsizes næste gang...
Tak for input. Jeg tænkte nok ikke så dybt som jeg burde ha' gjort før jeg callede preflop. Det var først på floppet jeg begyndte at tænke over hånden.. :-/ Men som spillet, så folder vi turn?
Glem det med 200 bbs dyb.. Glemte at det ikke var NL100 :) Og du er kun 100 bbs dyb :)
Sidder jeg ikke med 294$? Og blinds på 1/2 må det da være tæt på 150 bbs men det defineres måske anderledes?
Villain er derimod kun 100 bbs dyb
@Razga
"Hvorfor filan caller du så preflop med KTs OOP 200bbs dyb, når hans range crusher dig?" (100bbs)
Det er netop derfor det er et _fint_ call preflop, når stacks er dybe vil vi gerne spille mere spekulative hænder der kan ende med at stacke vildand. Når stacks blivere dybere, bliver forskellen mellem de forskellige startinghands styrke mere udjævnet.
Til hånden.. så spiller jeg den aggro, jeg repopper hans flop bet og leader turn med et 3/4 pot bet. Du skal være klar på at semibluffe det her draw i bund IMO
nu er det jo selvfølig full ring, men jeg tager sku den aggro linje så længe man ikke har et read på vildand der siger: "Super-nit, har altid varene"