NL200 live, deep

#1| 0

Spillet er 1/2 live, og er 5handed.

Villain er forholdsvis nitty, men er bestemt i stand til at lave moves, og hans tilgang til spillet er egentligt i bund og grund fornuftig. Men i spots hvor han helt åbenlyst har den bedste hånd, valuebetter han sjældent, fordi hans argument er, at han ikke kan se, hvad Villain skal kalde med. Det kunne eksempelvis være AK på A,3,6,T,3 flop eller noget lign. mod en station.

Jeg har været ret aktiv, men har spillet ret solidt.

Effektive stacks er 600ish fra håndens begyndelse.

UTG limper for 2 kroner, CO folder og jeg raiser til 13 fra knappen med QT. SB gør det til 29, hvilket er mærkværdigt, da han normalt raiser "ordentligt". UTG folder og jeg betaler.

Flop: 6,9,J - pot: 62
Villain byder 25, jeg kalder.
Turn: A - pot: 112
Villain byder 54, jeg kalder.
River: A - pot: 220
Villain byder 110, HERO ???
Vi har begge cirka 400 tilbage på river - jeg husker det hvert fald som om, at jeg effektivt kan shove for cirka 300 yderligere.

Kommentarer til samtlige streets, tak :)

Villain er i øvrigt minimum 30 sekunder om at finde sin bettingsize på river, og får sagt noget lign: "Har du et set? Nej. Har du AK? Hmm..." og så byder han de 110.

Det er obviously super svært for jer at komme med noget konstruktivt, da vi har historie sammen. Men jeg kan fortælle, at jeg ikke forventer at han spiller KK sådan - selv hvis han checker turn, tror jeg ikke han valuebetter river. Det samme med en hånd som A5. Ved godt det lyder mærkeligt, men sådan er mit "read" eller hvad man skal kalde det.
Derudover er han klart tænkende, da jeg på et tidspunkt, for flere måneder siden, sidder på samme bord som ham og får talt en anden ind i et call mod mig, hvor jeg sidder og snakker meget. Der siger han så: "Du snakker godt nok meget, når du har noget." Da jeg så forsøger at bluffe ham senere, sidder jeg musestille og siger ingenting. Dette er obv mit forsøg på at outlevelle ham, men han har tænkt et skridt længere end mig og laver et meget marginalt call med 3rd pair, og tilføjer inden han kalder, at han troede at jeg ville snakke igen, hvis jeg havde en god hånd, netop fordi han var kommet med den kommentar tidligere.

Anyways - hvad gør folk på river givet vores historie og de informationer jeg har givet?

30-09-2009 18:45 #2| 0

Folder...

Et godt live-tell er at folk ofte nævner hænder de slår.

Jørn

30-09-2009 20:22 #3| 0

synes os det lyder mega niffy at han sidder og siger sådan noget.
ved ihvertfald jeg kunne finde på det samme hvis jeg sad og nærmest vidste jeg havde den bedste hånd :D
han sad med huset ikke?: )

30-09-2009 20:49 #4| 0

HAr du holdt homegame uden mig, Hau? :(

01-10-2009 02:20 #5| 0
OP

@ Thyssen

Er generelt enig mod nybegyndere/semi-rutinerede folk.
Men har masser af eksempler på det stik modsatte fra dygtigere folk.

Det er ikke bare en standard Villain.
Eksempelvis vil jeg tro, han er typen der double-tjekker sine holecards, hvis han har ramt en flush med eksempelvis 68 på et flop med tre . Det er generelt også et godt live-tell, at folk der double-tjekker sine holecards sjældent har flushen.

@ ManCini

Nope. Var hjemme ved de gamle og tog en tur i Viborg pokerklub blot for at donke mig ud med AA mod JQs efter en halv times tid. Men skal klart have arrangeret noget snart. Smid evt dit nummer til mig, så skal jeg nok smide en SMS, når det er.

Jeg synes det er en interessant hånd, da jeg ikke kunne forestille mig, at han reraiser AQ/AK/66/99/JJ/A6/A9/AJ/AA så lavt preflop. Og så tynd mener jeg i virkeligheden at hans valuerange er, når han byder river. Muligvis spiller han AQ/AJ/(AT) sådan, "for at se hvor han står preflop" så han kan folde til et 4-bet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar