NL200. Made hand--->bluff

#1| 0

Har spillet uden stats i denne session, så synes ikke jeg vil smide stats på manden. Han spiller ok aggro, og jeg har ham på min. 2 borde. Der bliver 3 og 4-bettet lystigt, og en enkelt gang endte jeg fra SB mod BB AIPF med AQo mod 88.
Jeg har selv været meget aktiv, men ikke voldsomt out of line.

Han kan snildt skyde 2nd. barrels med noget marginalt, og så vidt jeg har set C-better han tæt på 100%.
Grunden til jeg laver hånden om til bluff er, at jeg egentlig er ret sikker på han har en eller anden form for 1-pars kombination, som er bedre end min. og højst sandsynligt AJ, AA-QQ, og tror egentlig godt jeg kan få ham til at smide dem.
Jeg mener jeg kan reppe 87 97 T7 og A7d relativt troværdigt. Er det spew, eller er det måske mere troværdigt at bette et andet beløb. f.eks. 199 or something.
Hvad siger PN?

Texas Hold'em $2 NL (5 max) (real money), hand #P4-96116771-936
Table Gulf Port, 13 May 2009 11:03 PM

Seat 2: djoetsi Q,J ($887.65 in chips)
Seat 3: GRANDGOAT ($313.70 in chips)
Seat 8: Epic_FAAAAIL ($197 in chips)
Seat 9: joeldsilva ($58.05 in chips)
Seat 10: maclane62 ($67.45 in chips)
ANTES/BLINDS
maclane62 posts blind ($1), djoetsi posts blind ($2).

PRE-FLOP
GRANDGOAT bets $7, Epic_FAAAAIL folds, joeldsilva folds, maclane62 folds, djoetsi calls $5.

Pot:15$

FLOP [board cards J 7 6
djoetsi checks, GRANDGOAT bets $11, djoetsi calls $11.

Pot:37$

TURN [board cards J 7 6 10
djoetsi checks, GRANDGOAT bets $23, djoetsi calls $23.

Pot:83$

RIVER [board cards J 7 6 10 7
djoetsi checks, GRANDGOAT bets $50, djoetsi bets $846.65, and is all-in

14-05-2009 02:57 #2| 0

Altså jeg er jo donk:-)

...Men jeg synes det er et ok, men havde været KLART bedre, hvis river ikke havde været en 7'er imo, da du derved har langt flere 2-par-kombier i din range, som villain IKKE slår. Derudover er boardet relativt vådt fra turn af, så spørgsmålet er, hvor mange boats villain tillægger din range her? Du vil vel raise de fleste 2 par+ senest på turn? Det er for mig at se det største minus her.

Jeg folder sådan ca. AJ/KK/AA her like always i villains spot. Sååå I like , men det kræver obv., at villain fatter poker (hvilket du imo giver udtryk for, no?)

Summa summarum:

Fint play, omend boardet ikke er det fedeste til at gøre det på.

Edit: Ikke et super godt spot, som jeg først tænkte i starten af min post, men et ok spot.

14-05-2009 03:04 #3| 0
OP

@ SS
7'eren er faktisk grunden til jeg gør det. Synes det er den bedste river til movet faktisk. Grunden til det er som du selv siger, at jeg hejser set og 2 par SENEST på turn, og derfor er de ikke i min range, men synes egentlig jeg har ok mange 7'ere i den. + At hvis han mener han kan calle med en 1-par kombi, så kan han vel i teorien calle med en ringere hånd...

Jeg synes selv det største problem er, at turn giver en masse ekstra draws, som blanker fuldstændig på river, og derfor giver villain "håb" for jeg har air.

MVH Skod

14-05-2009 03:23 #4| 0

Gode tanker, men så kommer det vel i høj grad an på, hvor mange levels du tror, at villain tænker på? For det kan jo sådan set sagtens være, at han tænker, at du ved, at du ikke repper overdrevet meget her, hvorfor du nok har den like always?

Personligt synes jeg dog stadig, at en 3/8/K er bedre end en 7'er, omend jeg godt nu kan se, at du rent faktisk kan have en ok mængde 7'ere i din range efter din 2. post.

14-05-2009 03:36 #5| 0

Synes det ser rigtig spewy ud. Preflop synes jeg oftest er et klart fold, og hvis du har et game hvor du troværdigt kan reppe 97/T7 ved at flatcall i BB til UTG raises, tror jeg måske du skal kigge det igennem for at se om du ikke har leaks der.

Folder bare river, nogen gange turn, hvis jeg altså caller preflop.

14-05-2009 04:07 #6| 0
OP

@ Joonas

Når vi er semidybe, så mener jeg sagtens marginale hænder kan forsvares pre.
Det er mest turn og river jeg er interesseret i.

MVH Skod

14-05-2009 04:29 #7| 0

Njah, jeg tror du har rigtig svært ved at spille dem profitabelt, selv semi dybt.
Tror ikke T7s i BB er den store moneymaker tbh.

14-05-2009 05:49 #8| 0
OP

@Joonas

Jeg spiller gerne marginalt uprofitable(hvis det hedder det) hænder for at gøre mit spil mere tricky(Læs: for at gøre resten af mine hands MERE profitable, og lettere for mig at bluffe)

Hvis jeg kan tabe 0,05 BB/100 hands med T7s derfra, så er det fint med mig. Og jo. Villain burde vide den er i min range.

Men det var sådan set ikke det der er interessant. Det interessante er vel egentlig. Hvad folder du i villains spot mod en halv-tricky hero?

MVH Skod

14-05-2009 08:17 #9| 0

much preflop.

QJo OOP er IKKE profitabelt.

Udover det, så tror jeg aldrig at du spiller din valuehænder sådan der - hvis du gør, så er det i hvertfald skidt.

Synes ik du ligner noget, så giver ikke en regular credit for sådan noget der, specielt ikke når i er så dybe. Er du regular? For jeg synes det kunne ligne en donks ramte inside.

14-05-2009 14:04 #10| 0
OP

@Joanna47

ca. 40K hands/måned må vel betegnes som regular.
Det skal måske siges at jeg spiller 34/25/2 ish. Så 7'eren ER altså i min range, og det burde villain vide.
Du siger jeg ikke ligner noget. Noget må jeg jo ligne, og hvad ville du sætte mig på i villains spot?

MVH Skod

14-05-2009 14:18 #11| 0

Hvilken 7'er mener du er i din range? Du har ca. kun 87 som kan være i din range, alle andre folder du vel på turn, selvom du siger du spiller 34/25. Desuden er de stats jo preflop spil, og ikke postflop.

14-05-2009 15:52 #12| 0
OP

Jeg mener alle de 7'ere jeg nævner i øverste indlæg er i min range. Dvs. 87s 97s T7s A7d.
Dertil kommer jeg ikke har været out of line før. Burde måske i virkeligheden have postet den her som reverse. Havde sgu nok givet den Feedback, som jeg egentlig havde tænkt mig.

Hvad caller i med på river og hvad folder i på river. Givet at i IKKE har set min hånd.

@ alle der mener jeg ikke ligner noget

Caller i så med JT? TT? any pair? A høj?

MVH Skod

14-05-2009 17:18 #13| 0

@skod

Synes det her handler super meget om at være lidt realistisk over for sig selv, istedet for at hårdnakket forsvaret bluffet. Du mener simpelthen dit standard game har cold call UTG og check call to streets med bundpar og gutshot implementeret? Det tror jeg ganske enkelt ikke på, og hvis det har, så lyder det helt utroligt leaky.

Jeg vil tro min calling range her er AJ+, dog givet jeg kommer langt nok i min tankeprocess inden timebanken løber ud.

14-05-2009 19:27 #14| 0
OP

@ Joonas

Jeg holder ikke hårdnakket fast i mit bluff. Jeg forsøger bare at få PN til at svare på hvad deres calling range er i det her spot. Og jo. Lige præcis mod denne villain kunne jeg godt finde på at calle flop og turn med de nævnte hænder. Dvs. nej. det er ikke i mit standard game, men det kan godt være i mit game...
Jeg prøver så vidt muligt på IKKE at have noget der hedder standard-game, og af samme grund spiller jeg sjældent mere end 4 borde.

Du har stadig ikke svaret på hvad du så mener jeg selv repper, når det ikke kan være en 7'er... hvis det virkelig er ingenting, hvorfor er din calling-range så kun AJ+?

MVH Skod

14-05-2009 19:46 #15| 0

"hvis det virkelig er ingenting, hvorfor er din calling-range så kun AJ+?"

Du kan sjældent finde hænder dårligere end AJ, raiser pf, og skyder 3 tynder, jf boardets tekstur. Derfor er folks range AJ+.

Vil gætte på det er det folk mener.

Anyways .. Hvis du seriøst selv synes hænder som T7s og A7s er din range her, så har du imo et pænt stort leak. Jeg tror folk læser, ligesom jeg, at du er oppe mod en halvskrap semi-laggish regular. Jeg læser i øvrigt også, at fordi I er 150 bbs eff stacks, så bliver din range en del bredere - det forstår jeg så nada af?

Om villain caller med A høj - nej, obv ikke. Altså, så skal du doobelt floate OOP, for at CRAI på river - det er der ingen NL200 spillere er syge nok i skalden til. Du har ofte det du ligner, eller et misset draw.

Jf. din beskrivelse af villain, så tvivler jeg i den grad på, at på det board, han betfolder en 1-parskombination. Han har oftest AJ, QQ, KK eller AA (eller bedre), og det er dælme optimisk at prøve at blæse ham af den på river, med den linie du tager.

14-05-2009 22:56 #16| 0
OP

@Mancini

"Du har ofte det du ligner, eller et misset draw."

Hvad ligner jeg, som ikke er et misset draw? Du mener vel ikke seriøst jeg ligner QJ? AKd overspillet hos villain kan jo sagtens betale, hvis min range stort set kun er missede draws. Hvis jeg havde noget så stærkt som 87d, så havde jeg nok reraiset allerede på turn, og muligt jeg også skulle gøre det med QJ her i stedet, og så opgive ved yderligere modstand.

Lige præcis derfor er det vel ikke en selvfølge at man folder A høj på river, hvis ingen mener jeg kan reppe 7'eren, så har jeg vel air 10/10 gange... Eller hvad?

Ja min range bliver bredere jo dybere vi er, hvilket burde være en selvfølge, da implied odds bliver bedre. Dog bliver de negative implied odds naturligvis også bedre, hvorfor det er helt rigtigt som flere skriver, at QJo OOP måske ikke er verdens fedeste ide.

Grunden til jeg "holder fast" i mit bluff er ikke fordi jeg nødvendigvis mener det er rigtigt, men fordi jeg ikke mener jeg har fået det ud af tråden jeg gerne ville.... Nemlig etablere en nogenlunde calling-range hos Villain. Dette kunne jeg sandsynligvis lettere have gjort ved at poste den som reverse, hvilket jeg fortryder nu.
Men that's life.

MVH Skod

15-05-2009 00:08 #17| 0

Preflop er dårligt.
flop/turn er fint.
Riverbluffet er ballsy. Det virker lidt som om OP fokuserer meget på at han altså sagtens kan have en stærk hånd her, gerne en 7´er og en anden sløvspillet hånd. Det er fint, men det er mere interesandt hvad villain mener om din range på river.
Med den linje du tager vil jeg være nysgerrig på river, og betale med AJ+ (måske QQ+, da QQ slår JT) og forvente at se counterfeited JT / J9 / KQ og andre hænder der pludselig har en pisse stærk hånd på river.

15-05-2009 01:47 #18| 0

@skod

Hvis villain folder AJ-AA valueraiser du vel ikke 79 på river?

Raiser du ikke turn m T7?

I en optimal verden er det fint at have bluffs i sin range her, men tror de fleste caller for ofte til at det er en god ide set i vakuum med mindre du har noget specifikt på ham.

15-05-2009 02:04 #19| 0
OP

@ SteenV
Hvis mit read siger han har AJ-AA, jo så valueraiser jeg naturligvis 97. Også selvom jeg forventer han folder.

Ved ikke helt om jeg raiser turn med T7... Måske... det er i hvert fald den eneste 2-par kombi, som jeg muligvis ikke raiser.

MVH Skod

15-05-2009 10:52 #20| 0

150 bbs dyb caller du med hænder som A7s og T7s OOP mod hvilken som helst modstander?? Som jeg læser det, så kan du ikke møde en sværere form for modstander, end en semilaggish/laggish god regular - Det er altså et leak!
Jeg undrer mig over, at du ikke bare undgår disse situationer, og folder PF. Jeg vil hellere 3bette her, end flatte, selvom jeg heller ikke er vild med det. Men den hedder klart fold - raise - call.

"Lige præcis derfor er det vel ikke en selvfølge at man folder A høj på river, hvis ingen mener jeg kan reppe 7'eren, så har jeg vel air 10/10 gange... Eller hvad?"

Den har jeg kommenteret en gang før - medmindre villain ved du er syg stodder af dimensioner, der dobblet floater OOP for ene og alene at CRAI på riveren, med absolut LUFT, så er air bare ikke i din range. Så har du hænder som QJ, 88 og 99, som du laver om til luft - det vil til en hver tid give mere mening for villain, at du har disse hænder, end absolut intet - hvorfor han naturligvis ikke bet caller river med A høj. Og hvis du mener han har A høj, giver det jo ikke ret meget mening at raise river.

Du er ude på en level, der ikke hører NL200 spillere hjemme.

Du holder hårdnakket fast i dit bluff, men jeg gider altså ikke komme med flere argumenter nu - dem jeg, og andre har nævnt, burde være end rigeligt til at indse, at dette spil bare er helt ude i hampen. No offense.

15-05-2009 14:08 #21| 0
OP

@ Mancini

None taken. Som poster af en tese/post, så er det bare mit "job" at holde fast i min ide for at få det bedst mulige modspil. Der kommer jo ikke meget debat ud af det, hvis jeg bare giver den første "fold preflop" kommentar ret og derefter lader tråden ligge.

MVH Skod

15-05-2009 16:09 #22| 0

"None taken"?

Omg lol? :)

19-05-2009 13:52 #23| 0

Fold preflop, fold river.
Du repræcentere ingen hænder..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar