Full Tilt Poker Game #21283772575: Table Galileo (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 11:06:50 ET - 2010/06/01
Seat 1: lagoon22 ($217.25)
Seat 2: Hanswurst131 ($201)
Seat 3: sh58 ($203)
Seat 4: KeepSilence ($316.80)
Seat 5: HERO ($581)
Seat 6: jAllaaah ($203)
Hanswurst131 posts the small blind of $1
sh58 posts the big blind of $2
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Ah 7h]
KeepSilence folds
HERO raises to $6
jAllaaah calls $6
lagoon22 folds
Hanswurst131 folds
sh58 calls $4
*** FLOP *** [5h 9s 8h] (19$)
sh58 bets $14
HERO calls $14
jAllaaah folds
*** TURN *** [5h 9s 8h] [Kh] (47$)
sh58 has 15 seconds left to act
sh58 checks
HERO bets $32
sh58 calls $32
*** RIVER *** [5h 9s 8h Kh] [Ks] (111$)
sh58 bets $35
HERO..?
Havde ikke HUD aktiveret pga. problemer med import, men villain spiller reggish, stealede button en del og spiller ellers solid nok af hvad jeg har set, havde auto rebuy og ventede på bb da han satte ind, efter han havde været på venteliste...
Mine tanker på flop er at reppe showdown value ved at calle hvilket jeg synes er ok i position, hvis villain har et draw regner jeg med at kunne tage den ned på turn på en blank, ellers regner jeg med at villain hvis han har et semibluff prøver at reppe en A, 8 eller flush på turn, hvilket er godt for mig, desuden kan spilleren bag mig beslutte sig for at putte flere døde penge i potten ved at raise JT eller dårligere hjerter end mine hvilket ville være godt. Men tror også raise kan være godt og er nok min standard action oftest.
På turn completer flush med K og villain vælger at checke, tror ikke længere at villain har en hånd som JTs uden hjerter, da jeg mener han tit bluffer denne type hånd på netop det her turncard.
River er hvor jeg synes hånden er rigtig tricky og er interesseret i at høre kommentarer til call eller raise (og i så fald til hvilken amount?) når villain laver sådan et weird bet på river. Har som sagt ikke dynamik på nogen måde med villain, men han virker tænkende og solid nok.
Har 151$ effektive stacks på river.
NL200 - mærkelig river action fra reg
Et hurtigt gæt fra min side er at sh58 har ramt et sæt, som bliver til FH på river. Han er bange for at du checker bag, og derfor vælger han at valuebette. Jeg vil ikke raise en reg. her, hvis jeg var dig. Call!
For det første folder jeg preflop.
Som spillet caller jeg river. Jeg kan ikke rigtig se villain betale et raise af med noget vi slår udover måske en lavere flush, men den havde han formentlig raiset på turn. Villains betsizing på river kunne somehow godt ligne et blockbet, men vi får intet ud af at raise det, idet vi må formode, at villain har valgt at bet-folde, når han blockbetter. Er villain ude med et valuebet, så er det med en range, hvori en stor del af hænderne slår os.
Farvekoder!
Nu var jeg ved at skrive, at du skulle bluffshove, da det mest af alt ligner et blockbet. Nu hvor vi har farven, shover jeg stadigvæk, da jeg aldrig kan se ham have nøddefløden slået, jf hans linie.
Jeg kan godt lide dit call, idet du har jAllaaah efter dig. Er faktsik overbevist om, at det er mere +EV end raise.
River:
Shove! Value value value !!!!!!!
At villain checker turn og db så lavt på river vil jeg stærkt mene trækker sandsynligheden for hus ned (det kræver at villain spiller meget odd/"fejlagtigt" på både turn og river).
Villain have lavere flush (ihvertfald mindst lige så likely som hus).
En 9'er som vælger at "hero calle"/"monkey calle" dit raise.
Straight med 67 som blev scared for K og nu vælger at blok-bette.
Flop: Raise hver gang, de gange du ikke raiser skal du have stød! Meget muligt vi har en bag os, hvis han caller og villain checker blank turn, er vi på herrens mark, med en mand bag os. Plus, der er så mange andre draws og combodraws, samt made hands vi har så god equity imod her, at vi skal ind på floppet i en ruf
Mine tanker på flop er at reppe showdown value ved at calle hvilket jeg synes er ok i position, hvis villain har et draw regner jeg med at kunne tage den ned på turn på en blank, ellers regner jeg med at villain hvis han har et semibluff prøver at reppe en A, 8 eller flush på turn, hvilket er godt for mig, desuden kan spilleren bag mig beslutte sig for at putte flere døde penge i potten ved at raise JT eller dårligere hjerter end mine hvilket ville være godt. Men tror også raise kan være godt og er nok min standard action oftest.
Og din logik bag callet er sådan set fint, bortset fra at vi ikke har nogen årsag til at gøre det endnu. Hvis vi har et solidt read, der gør det kan være en fordel for os blot at calle, så skal vi gøre det, men ingen grund til at calle 'bare' for at mixe det up. Vi skal mixe det up, når vi får en god grund til det. Hvad den gode grund til at calle skulle være, har jeg dog svært ved at se, af alle de mange spillere jeg har spillet mod, er der kun en jeg kan se idé i at gøre det imod...
Ydermere, hvordan spiller du dine overpar her? Hvordan spiller du dine sets? Du skal imo helst spille dine draws på samme måde, især fordi vi kan komme i så mange spots, hvor vi bare bliver nødt til at folde/checke river, eller værre endnu, bluffe for hele stacken, efter at have spillet hånden i blinde over 2 streets
River: Shove! Der er rigeligt med str og fl comboer der caller, ja da, i ny og næ har han et hus, jeg tror str er langt større del af hans range dog og ingen grund til kun at calle, før han har givet os det...
Skub - Synes ikke hans flopspil ligner et set. Enig, det er et fint spil at leade ind i raiser med set - Men hvorfor ikke tjekke til dig, så du kan bette og få call fra jAllaaah, og så raise for at charge draws maks.. Her risikerer han jo at give odds til to træk, når du caller..
Jeg tror du er god - Synes også det ligner et blockbet. Du har vist initiativ i hånden, hvorfor ikke tjekke FH til dig så han kan raise når du valuebetter riven..?
@pow
Forstår ikke hvorfor du vil raise flop. Jeg vil estimere at villains mest sandsynlige lead flop range er gode draws, set/2par/str8, 9x og måske TT-JJ som valgte ikke at lave sqz. Måske en anelse mindre imod draws, da det giver mest mening at checke til hero, så han kan trappe jAllaaah i midten.
Vi er muligvis en 60-53% foran denne range (magter ikke lige poker stove :P).
Men, vi presser jAllaaah af alle hans dårligere draw hænder, som vi kunne vinde maks fra senere!
Og med et call spiller vi jo stadigvæk helt vildt godt med position imod sh58.
Men hvis jAllaaah har combidraws, kan han gøre vores liv til et helvede, så længe han har pos på os. Så vil jeg hellere lade ham beslutte sig nu, og få $ ind. Obv gerne 3vejs.
Det er ikke fordi jeg som sådan hader call flop, jeg hader bare alle de fejl vi kan lave på turn/river. Jeg er stor fortaler for at floate folk og spille dem i pos, og selvom fds kan være ok at gøre det med, så vil vi bare så sjældent kunne realisere vores equity.
Det kan sammenlignes lidt med at calle 3bets m AK preflop, vi er altid godt inde, og det kan være lækkert når det lykkes at spille en hånd alternativt, men langt den meste value finder man i bare at spille abc i et spot som dette. Og her tænker jeg slet ikke på hverken turn el river action i hånden, men blot på alle de scenarier der kan forekomme på senere streets. Når vi rammer, vil vi ramme et scarecard, som vil sløve action betragteligt ned mod en alt for stor del af villain 1+2s range, så lad os komme ind, de gange vi kun har 35-40%, tough luck, alle de andre gange, yehaa, Sklansky Bux i lommen til os...
Tror ikke på han er reg på FT NL200.
Har selv spillet der over 500k hænder og med mindre han er helt ny reg så ville det være wierd at jeg har 0 hænder på manden.
Uden stats/reads på ham og som udgangspunkt ser jeg ham ikke som reg, ergo jammer jeg river for value. Vi kan ikke formode uden en decent sample at villian er istand til at bet/folde, blockbette og lign.
Det skal også siges, at havde det været mod en rigtig stor del af regs på FTP NL200, så ville jeg kun calle river som spiller, da de aldrig betaler et shove der med andet en FH.
Sugeren