NL200: Marginalt stack-off

#1| 0

Villain er vidst dansker, og jeg mener han er pokernetter. Umiddelbart en fornuftig spiller. Navara er fisken, og vi andre 3 er regs, så der bliver 3 bettet lidt frem og tilbage. Han ser mig nok lidt halv tiltet (helt rightfully so!), men nok ikke noget videre. Er det for tyndt at vælge A4o til at komme i midten med her? Vil folk hellere vælge andre hænder at 4bet comitte sig med?

***** Betfair Poker Hand History for Game 415683153 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Friday, September 19, 02:33:52 GMT 2008
Table Oxygen 105 6-max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of active players : 4
Seat 1: JammyJenny ( $300.85 )
Seat 2: HERO ( $198.40 )
Seat 4: Mahnzis ( $522.30 )
Seat 6: navara ( $355.53 )
Mahnzis posts small blind [$1]
navara posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A 4 ]
JammyJenny folds
HERO raises to [$7]
Mahnzis raises to [$23]
navara folds
HERO raises to [$66]

19-09-2008 10:32 #2| 0

Jeg synes tit 4bet er lidt for stort, specielt med position. Du har allerede taget beslutningen om at spille for stacks med dit store 4bet, så nu kan villain frit vælge om han mener hans hånd klarer sig godt i en allin mod din range. Hvis du 4better mindre og ikke ser commited ud, er det op til villain først, at beslutte om han vil spille for stacks, da du kan slippe væk. Jeg laver derfor dette 4bet mindre med hele min 4bet range.

Udover det, så er det måske ikke så smart at 4bette light, hvis du har et tilted image (dog lidt afhængig af hvilken type tilt - har du 3bettet konstant og folded meget f.eks?). Jeg mener du har jo mindre fold equity mod f.eks 99 eller ATs her, hvis du har et tilted image - ikke de fedste hænder at ende allin mod med A4.

19-09-2008 11:23 #3| 0

Det nytter ikke noget at 4bette så stort når du har A4o og 4bette småt når du har vafler.

Jeg synes du skal vente med at lave et så marginalt play til du ikke er tiltet. Ens vurderinger er altid lidt mere off, og det påvirker de marginale spots rigtig meget. Jeg tighten'er altid op når jeg er lidt tiltet.

Jeg tror ikke du har et profitabelt 4bet/call hvis du siger 52 her uden mere dynamik/reads. Han skal ud i at skubbe en del suitede connectors før vi er +ev.

I øvrigt vil jeg langt hellere selv 5bet shove A4o end jeg vil 4bet/calle. Og jeg vil nok endda hellere 4bet shove direkte over hans 3bet end jeg vil 4bet/calle. Jeg magter ikke lige at regne ud hvor ofte han skal folde, men hvis han 3better super light såeh..

19-09-2008 11:37 #4| 0

De andre er lidt inde på det. 4bet size på 33BB stinker med 100BB, fordi du giver din modstander mulighed for at lave et 'perfekt' all-in, for hvis han skubber sidder du med et A og har ca. 2-1 odds. Du får altså en meget dårlig beslutning, fordi du aner næsten intet om hands hånd preflop og selvom du får relativt fine odds, så er du sandsynligvis ofte domineret...

I givne situationer kan dit move være fint, men så er det faktisk bedre at gøre med 76s, fordi du har et easy fold, hvis han kommer over toppen igen...

damster

ps. Det med ikke at give modstandere mulighed for 'perfekt' all-in er vist en af Howard Lederers kæpheste. Gus runder bl.a. problemstilingen i hans nye bog...

19-09-2008 11:56 #5| 0

@damster

Scenariet er også beskrevet i Sklansky&Miller NLHE TAP.

@joonas

En god pokerspiller forsøger at give sine modstandere besværlige beslutninger og forsøger at spille som man selv har nemme beslutninger -- ved at 4-bette til $33, så kan vores modstander stort set ikke begå fejl, da han ved vi er committed, så han kan bare gå allin med de hænder som han mener har passende equity mod vores range. Denne eneste fejl han kan begå er at fejlvurdere vores range, men han skal skyde meget ved siden at før det koster han mange gryn (f.eks. hvis han tror vores range er præcis AA og derfor folder KK, så tjener vi en del penge).

Løsningen er at 4-bette mindre så vi kan folde et til jam eller gå allin selv.

Ved at 4-bette lavt så giver vi villain muligheden for at 5-bet bluffe, calle eller folde uden at han rigtig ved hvad der er korrekt --> mulighed for at begå fej!

Ved at 4-bette allin så sørger vi for at vi selv har nemme beslutningen resten af hånden (vi har nemlig ingen beslutninger!)

Jørn

19-09-2008 16:45 #6| 0
OP

Mine 4-bets ligger altid i den størrelse, men det lyder til at være et stort leak. Hele essensen er jo at jeg ikke er interesseret i at folde, og jeg mener han jammer dårligere hænder end A4 her. Hvad siger folk som 4 bet her, og vil i så folde til et push? Det forstår jeg heller ikke helt, grunden til jeg vælger A4o, er jo netop at den har en vis portion equity mod næsten alle hænder, samtidig med at jeg mener han kommer ind light mod mig her.

19-09-2008 17:03 #7| 0

What?

Hvis du er tiltet så quit!! Det er klart den største fejl der bliver lavet her.

Ellers som de andre.

19-09-2008 18:00 #8| 0

"Hele essensen er jo at jeg ikke er interesseret i at folde, og jeg mener han jammer dårligere hænder end A4 her."

Jeg tror altså du er ret skævt ude her. I min erfaring er det altså meget meget meget få det 5better AI her imod en der får 2-1 med mindre end A4... Kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har set det på NL200...

damster

19-09-2008 20:20 #9| 0
OP

Jeg har set det et par gange, men måske ikke så ofte.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar