NL200: Middlepair vs dobbelt donkbet

#1| 0

NL200 på Ongame

Villain er 100% unknown og jeg har kun været på bordet i 5 hænder.

Seat 2: don cuzi ($229.80 in chips)
Seat 3: _Jellyfisher ($259.25 in chips)
Seat 4: Razga4 [8,8] ($203 in chips)
Seat 9: easygoing45 ($416.05 in chips)
Seat 10: Burnie211 ($174 in chips)

ANTES/BLINDS
Burnie211 posts small blind ($1), don cuzi posts big blind ($2),

PRE-FLOP
_Jellyfisher folds, Razga4 raises to $7, easygoing45 folds, Burnie211 folds, don cuzi calls $7.

FLOP [board cards: Q,3,6 ] - $15
don cuzi bets $15, Razga4 calls $15.

TURN [board cards: Q,3,6,9 ] - $45
don cuzi bets $45, Razga4 folds?

Flop er vel standard i forventning om at villain checker turn ofte?

02-02-2010 14:36 #2| 0

så den forkert.

02-02-2010 14:39 #3| 0
OP

Hvorfor er den 4-vejs på floppet?

02-02-2010 15:46 #4| 0

Både fold og call er helt ok. Jeg kan godt li raise-fold på turn, for at få billigt sd her.

02-02-2010 16:34 #5| 0
OP

Går ud fra du mener raise-fold flop?

02-02-2010 18:55 #6| 0

Nej, turn. Raise fold flop er lidt fjollet syns jeg, når vi checker turn oftest. Dog kan raise flop til 39, bet turn 42 check river være en ok linje for potcontrol her, men jeg var umiddelbart på at gøre det til 94 på turn, og få calls fra 45 og evt gutter, hvis han virklig er en fisk (selvom der er lidt mere $ i at gøre det på et lidt mere drawwy board).

Hvis vi raiser flop her, vil det oftest være for value, og for at få $ ind imo, men jeg forventer han vil spille meget ærligt mod et turn raise, selvom det let koster 60bb at lave det play. Men det vil være billigere end vi skal lave et dyrt hero call på river, og vi får calls fra en stor del af hans range. Vi kan risikere at folde hans lavere PP ud, som enkelte gange vil bluffe river igen, men det vil gøre hånden lettere at spille...

02-02-2010 22:44 #7| 0
OP

Lidt flere comments ville være nice.

02-02-2010 23:21 #8| 0

Jeg spiller den som dig. Ingen grund til at calle ned mod en unknown. Synes sgu den er ganske standard.

02-02-2010 23:32 #9| 0

Havde nok også spillet den som dig.

Ville dog mene at du bør re-raise hans bet på floppet, bare for at se om han har noget. Er han i virkeligheden en fisk der ikke har ramt noget (og som blot er kommet på bordet for at få noget hutig stack), vil han i de fleste tilfælde vælge at folde på dit re-raise hvis han ikke har noget.

Det vil dog komme ud og koste dig hvis han rent faktisk har ramt noget på floppet. Mener dog du nærmest invitere ham til at bette fuld skrue igen på turn, ved blot at calle hans bet på floppet. På den måde lader du ham bestemme hvordan potten skal spilles (det ligner jo du ikke rigtig har ramt noget), og du vil komme ud og skulle calle alt for store bets på både turn og river.

Alternativet er han også sidder med et par på hånden, dog vil jeg tro at sad han med et højere par på hånden end dig, ville han raise dig preflop.

03-02-2010 09:53 #10| 0

@ad

Ku umuligt være mere uenig, flopraise kan være ok, men ikke for at Info. Villain har mange Qx, lavere pp og 45, meget få sets og to par. Så skal vi jo ikke raise den range ud af hånden, så kan vi raise for value. Problemet er, det er minimalt hvad han folder af bedre hænder end vores. (99-TT måske).

03-02-2010 10:50 #11| 0

Jeg står misforstående overfor hvorfor man bare caller hans raise på floppet, da man jo nærmest invitere ham til at raise videre (og på det tidspunkt ved du vel godt at du kun går med på hans raise på turn, hvis turn er en 8'er mere - eller han ikke laver et bet på potsize).

@pow9199

Mener et re-raise på floppet er meget oplagt i netop dette tilfælde, fordi puljen endnu er rimelig lav før floppet kommer (med kun et overcard). Af samme grund tror jeg at modstanderen vil have nærmere ved at smide en hånd (i tilfælde af han ikke har noget).

Du har ret i at det kan være en dyr fornøjelse at raise ham på floppet blot for at få info. Egne erfaringer fortæller dog at det ofte er den bedste måde at spille disse par lave par på hånden, da man ellers som du selv nævner kan komme ud og skulle calle et hero-call på river for at finde ud af om han har bluffet hele vejen igennem eller ej.

Set i bakspejlet kan jeg dog godt se problemet i et re-raise på floppet, da man skal op i et stort reraise for at få ham ud (da han jo allerede har smidt potsize).

03-02-2010 19:21 #12| 0

@A

Så du vil raise for at få ham til at folde alle sine dårligere hænder og spille videre med sine bedre? I dette tilfælde er raise flop netop i særdeleshed udelukket, fordi boardet er så tørt. Havde det været Q67ss, kunne jeg se ideen i det, fordi vi trods alt kan få betaling fra draws, men her laver vi 88 om til et bluff og det er dumt mod en type vi ikke ved om nogensinde kan folde top par. I det her spot skal vi raise flop, hvis vi ved villain: Ikke kan folde lavere PP, 45 eller andet der har connected med boardet, eller hvis vi ved han er stram og leadfolder Qx, fordi han kun tror det er overpar til boardet der vil raise hans lead.

Når vi ikke har mere info på villain, er call flop klart det mest std (i nogle spots endda fold) og så evaluere turn. Her kan vi evt raise, hvis vi forventer det kan give os et billigere SD, men jeg caller ofte bare i bund her, og ser hans 22 der er lavet til et bluff, eller Q5s han v-towner mig med. Men jeg ved så hvilke type hænder han leader med til næste gang, og er helt sikker på jeg kan justere mit spil bedre end han

Jeg er ikke meget for at sige at en person tager fejl, for der kan være en idé med samtlige spil, men din idé for raise flop er ikke ret god her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar