Spiller min første session mod villain, tror nok han er regular, han sidder på flere borde med fuld stak. Vi har ingen dynamik, eller tidligere clinches.
"Seat 1: buhuhu20 ($282.01 in chips) DEALER
Seat 3: Lfdjk ($398.92 in chips)
Seat 5: 3TJas ($200.00 in chips)
Seat 6: jetfalcon ($390.90 in chips)
Seat 8: SootedAces77 ($341.49 in chips)
Seat 10: Hero ($202.13 in chips)
Lfdjk: Post SB $1.00
3TJas: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A ♥ 9 ♥
jetfalcon: Fold
SootedAces77: Raise (NF) $8.00
Hero: Call $8.00
buhuhu20: Call $8.00
Lfdjk: Fold
3TJas: Fold
*** FLOP *** 3 ♥ J ♥ Q ♦ (27)
SootedAces77: Check
Hero: Bet $21.00
buhuhu20: Fold
SootedAces77: Raise (NF) $56.00
Jeg er ikke helt med på hvad det korrekte move er her.
NL200 nutfarvetræk?
Jeg ser Villain som noget KQ/AQ værk, evt. med K i farven.
Hvorvidt det er mest profitabelt at calle eller ryge ind her, ved jeg ikke helt.
Hvis du caller og rammer farven på turn, er spørgsmålet om du får penge til midten. Har han to par eller set på floppet og turn rammer farve og ikke Q'en, caller han nok også et pænt riverbet, for at forsøge at fylde op.
Har han kun KQ/AQ, får du nok ikke mere ud af ham, hvis du rammer turn. Det må komme an på hvad du sætter ham på - om du kan få mere ud af ham på turn/river, hvis du rammer.
Jeg kommer AI her anyday. NFD og overkort, så skubber jeg bare, og mener da helt sikkert du har en del FE i dette spot
Call er imo den værste løsning her. Hvilke hænder vil se turn efter de bliver c/r af en totalt ukendt villain, som IKKE er farvetræk? Not many...ergo får du igen action overhovedet imo.
Det eneste der betyder noget her, er hvor ofte vi kan få villain til at smide sin mest likely range ; AA-JJ + AQ + nogle combodraws + en meget lille %del air evt. Chancen er minimal imo, så eneste grund til at skubbe, skulle være at tage et -EV draw for at skabe et solidt actionimage at profitere på senere.
GA
Også ret standard, FE har vi lidt af, equity har vi masser. Selvom en tænkende villain ofte vil sætte dig på draw med den her linje, synes jeg ikke der findes nogle alternativer.
100 bb + nut fd + overkort --> butikken!
Jeg tror også vi har en anelse folding equity.
Jørn
Som Thyssen, dog tror jeg ikke vi har så skide meget FE, når en reg går efter et c/r på dette board. KThh ftw
Jeg tror vi har noget nær ingen FE her, og vores overkort er til at lukke op og skide i. Jeg caller floppet, får 100% resten ind på turn hvis jeg rammer, og ellers mucker jeg formodentlig (medmindre odds er til at drawe igen på river)
Jeg forestiller mig villain har min. QJ/Set i det her spot, og dermed får vi mønterne hvis vi spiker en hjerter.
Det kræver dog at vi bl.a. kan komme væk fra et A på turn, hvis vi kan spore os lidt nærmere ind på om villain har set eller 2 par.
Mickey
@ Mickey
synes du sætter en meget snæver range for villan. Hvis jeg husker mancini ret, så LAG'er han den udemærket, hvilket vel ikke går ubemærket hen hos en reg.
Det er obv en underlig linje for villan at tage, men T9♥, AQ, K♥Q, KT♥, sikkert flere, mener bare virkelig det er for snævert at sætte villan til TTP+, fordi villan CR et drawey flop.
Michael
som Mickey.
Ingen FE her og fine implied odds til vores fd. Husk villian checkerraiser ind i tre modstandere - det (bør) man kun gøre med de stærkeste hænder.
'100 bb + nut fd + overkort --> butikken!'
For fanden Thyssen... Du er sgu en super poster osv, men det virker bare som om at du ser lidt unuanceret på nogle situationer imo ;-)
Villain i hånden tar altså en PÆNT stærk linje og hans raise ligner på ingen måde noget der gerne vil have vi folder - pga bettingsize, tillægger jeg ikke hans range mange combodraws.
Jeg ved sgu ikke hvilke af vores options der er de bedste, men insta-midte er det på ingen måde for mit vedkommende da.
Du skal kunne tjene 5 gange pengene, når du køber til flush, fordi du kun rammer hver femte gang.
Regn ikke med, at du kan bruge den hjerter, som danner par på bordet.
jeg folder. Bedstefar.
jeg synes at villains linje er tilstrækkelig mistænkelig til at vi aldrig kan folde her.
Villain raiser preflop og check-raiser floppet. Den linjer ser man utrolig sjældent og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det kan være -- jeg har ikke set det nok gange til at jeg har dannet mig et indtryk.
De færreste regulars går efter et check-raise med en made hand i en 3-way pot på et hyperfarligt board.
Jeg fastholder:
100 bb + nut fd + overkort --> butikken!
Jørn
"Husk villian checkerraiser ind i tre modstandere"
Huh? Potten har på intet tidspunkt været 4way, og da han raiser er det kun ham og mig tilbage i potten.
Men jeg er egentlig ikke blevet specielt klogere, andet end at få bekræftet, at hånden er pænt standard - jeg skubbede ind i 33 og spikede ikke, selvom turn slog en K.
Som jeg ser det er problemet at vi næsten kun kan repræsentere trækket her, på nær måske en aggressiv QJ og 33. Som en reg sandsynligvis opdager så 3better vi QQ/JJ preflop, hvilket gør at han ikke er bange for dem.
Jeg synes ikke dette er floppet at 'bette butikken' på. Måske på højere levels, hvor Thyssen normalt huserer... :)
På NL200 er FEen ikke tilstede i de her spots er min erfaring. Til gengæld betaler folk også for meget af, så jeg vil mene at vi må calle de 35 ekstra her og forvente at blive betalt af selvom den 'åbenlyse' flush rammer...
Der kommer naturligvis en freak K♥T♥ engang imellem her, men der er altså ikke mange hænder under AQ/KQ, der check-raiser det flop imod 2 villains OOP. Dette leder så hen til at vi stort set altid kommer ind, som ca. 2-1 underdog her, hvilket gør skubbet uprofitabelt.
damster
EDIT: Mine betragtninger går på at OP er LAGish og Villain er TAG Standard 200NL Multitabler.
@damster
Det er altså preflop aggressor der check-raiser -- det ser man altså ikke hver dag
Jørn
Det er meget sjovt hvordan der kan være så forskellige holdninger til en simpel draw hånd.
Jeg er nok på "ind med skillingerne holdet" men det er vel heller ingen stor fejl bare at calle.
Hvis FE=0 skal vi have 42.0%, og hvis FE er lidt større falder vores equity selvfølgelig, det kan man vel godt argumentere for vi har.
@Thyssen
Det ved jeg godt. Og ja hans linie er weird, hvis ikke helt gak, men ikke desto mindre er der mange af de her 200NL 'REGs' som har et fint preflop spil, men laver helt sick ting postflop.
Og som jeg skriver i min edit (inden din post), så er der i min erfaring mange på det her niveau, der om end de siger det ikke har et helt nuanceret billede af en overall strategi. Jeg forestiller mig at Villain her har 'bemærket' at OP og måske tredjemanden her er pænt aggro og derfor er han næste sikker på at han kan sætte et check-raise ind med en god made hand og få de aggressive fyre til at pushe ind over og han kan snapcalle. At han vil få samme (sandsynligvis bedre) value af at leade og selv bette butikken til et raise er ikke sikkert han tænker over.
Nu er det så også i retrospekt, men villains, der kan spille hans sæt sådan her kan heller ikke smide den på turn selvom farven completer...
damster
Kald, du har gode implied hvis han har en hånd og hvis han bluffer, må han gerne skyde igen..
Ingen grund til at autoshippe bare fordi man har et draw..