Villain er reg, og han er god. Han er TAG og kan godt 3-bette light.
Vi har ikke den vilde historie i denne session. Jeg har ham på 3 borde, og vi har ikke gået så meget til den i dag. Jeg har vel 3-bettet ham 3-4 gange so far.
BossMedia Game #824960829: Table Table TH 859 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 19:35:12 - 2007/11/12
Seat 1: ApeinSpace ($197.00)
Seat 2: Villain ($266.80)
Seat 3: Hero ($239.95)
Seat 4: _bertone_ ($823.13)
Seat 5: dousche ($168.00)
_bertone_ posts the small blind of $1.00
dousche posts the big blind of $2.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 6♣ 7♣
ApeinSpace folds
Villain raises $8.00
Hero calls $8.00
_bertone_ folds
dousche folds
*** FLOP *** J♠ 5♠ 8♦ ($16)
Villain bets $16.00
Denne "problemstilling" synes jeg er lidt svær. Min range for at raise dette flop mod en reg er normalt FD, TP, sets, 8xs, air. Det åbenlyse svar på hvad jeg skal gøre her må skulle ses i sammenhæng med strømligning - et raise. Dog kan jeg ikke calle et push/3bet fra villain, hvilket jeg kan med størstedelen af min "normale" raisingrange her.
Jeg folder floppet?
NL200 - OESD mod reg
Raise er dårligt her, da villain formentlig siger 160, så du desværre nød til at folde.
;)
Jeg folder pre mod regs, ønsker ikke at involvere mig med gode spillere HU med en marginal hånd. Før jeg caller her skal der mindst være 1raise +1call, eller en villian i hånden som er godt fisket.
Som spillet folder jeg også flop.
Du folder .. joke?
du kan ikke floppe meget bedre med 65s. Jeg ville enten raise eller kalde her. Ved at raise får du ham tit af hånden - han rammer jo floppet kun 1/3 gange. Hvis han kalder får du tit en gratis river. Hvis han kommer over toppen er det selvfølgelig ærgerligt.
Den anden mulighed er call. Her har du dine 8 outs, men du kan jo også reppe en flush hvis den rammer.
Potter villain normalt med sine cbets?
Jeg peeler bare floppet og ser hvad der sker, evt repper scarecards hvis jeg ikke rammer så det bliver +EV.
@JohnLampard
Wtf? :) Dig der er vildand?
@ sheep
Preflop er imo helt std.
@ Loki, hardkAre
Problemet ved at flatcalle/peele floppet her er imo, at jeg ikke gør det med ret mange hænder udover floats - principielt "floater" jeg vel også ved at calle floppet? En god og tænkende reg ved dette, og kan derfor 2nd barrele en masse turns.
Derudover, så er mine implied odds nok kun store på 4x (altså ik en ♠) og på 9x, så reelt kun 6 outs.
Det, jeg gerne vil have svar på er så, om jeg skal begynde at flatcalle flere hænder i pos på et drawy flop, eller om jeg skal begynde at raise straightdraws også? Jeg kunne forestille mig svaret ligger i at flatcalle flushdraws/Jx hænder en gang i mellem, men vil gerne høre jeres meninger.
Flatcall ham med set en enkelt gang og stack ham, så er han vel færdig med at lege chef ;)
"Preflop er imo helt std."
Det er tvivlsomt hvorvidt preflop bør være standard hvis du folder floppet her. Derudover undrer det mig lidt at nogle her inde på PN så godt kan lide at kalde med disse hænder ude af position HU, da vi selv i position åbenbart har svært ved at spille denne hånd profitabelt. Just a thought. Nå nok om preflop ;)
"Problemet ved at flatcalle/peele floppet her er imo, at jeg ikke gør det med ret mange hænder udover floats - principielt "floater" jeg vel også ved at calle floppet? En god og tænkende reg ved dette, og kan derfor 2nd barrele en masse turns."
Kald med set, FD, TP, SD engang i mellem og raise på turn eller river. Men som du selv siger, bliver det mere tricky at floate gode aggressive spillere der 2nd barreler. Derfor kan jeg bedst li' at spille aggro tilbage og slutte hånden med det samme - dvs raise mere end jeg ville kalde imod spillere der ikke er lige aggro. En anden ting du kan bruge imod spillere der 2nd barreler meget er at bluff raise turn helst sådan, at det ikke committer dig, men vil betyde stacks eller fold for villain.
@ Loki
Gode pointer.
Preflop caller jeg anyday i dette spot. Jeg synes ikke argumentet "Jamen hvis ikke du spiller videre når du flopper et OESD, hvorfor så spillet hånden?" holder. Jeg ved godt, det ikke er det du siger, men det kan måske godt fortolkes sådan.
OOP er det et fold, med mindre der er en caller i mellem.
Jeg tror min agg. factor på floppet er for høj, da jeg næsten aldrig flatcaller flops. Det vil jeg begynde på :) Problemet er bare, at det blir semi-klamt med TP-hænder mod villains, der kan skyde 2nd barrels, men det hele er nok et spm om frekvenser.
I den aktuelle situation, raisede jeg til $52, og villain, som JohnLampard påpeger (?), raisede til $160 og jeg smed min OESD i skralleren.
Jeg caller ikke SC HU vs gode regulars, da du rare faar god betaling naar du rammer.
Personligt folder jeg Preflop.
Som spiller saa folder jeg floppet, du er ikke engang sikker paa du kan bruge dine spar outs, da han fint kan sidde med 2 high spar.
Floppet folder jeg her 100 ud af 100 gange.
Hvis jeg endelig vil spille denne haand vs en regular, saa renakker jeg preflop, da jeg saa har initiativet.
@Fitty
Ja, villain er mig.