NL200 OOP Draw vs semi fisk

#1| 0

Villain spiller 29/15, og virker semi fishet. Han har fået en god stack på et par setups, og komme AI med open ended mod top pars osv. Har ikke set ham bluffe.

Havner i et lidt uheldigt spot, specielt ude af position. Hvilken linje foretrækker i her? Og ja jeg åbner oftest preflop her, specielt da folk på ingen måder er gode nok til at lukke for det er profitabelt :)

***** Betfair Poker Hand History for Game 485065956 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Friday, February 20, 12:43:49 GMT 2009
Table Oxygen 06 6-max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: serkaripis ( $1,079.43 )
Seat 2: Dirk Bouts ( $251.40 )
Seat 3: n3m3sYs ( $205 )
Seat 4: DickDale ( $202 )
Seat 5: HERO ( $292 )
Seat 6: pokerlkpg ( $116.90 )
n3m3sYs posts small blind [$1]
DickDale posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T 8 ]
HERO raises to [$7]
pokerlkpg folds
serkaripis calls [$7]
Dirk Bouts calls [$7]
n3m3sYs folds
DickDale folds
** Dealing Flop ** [ 5 7 9 ]
HERO bets [$18]
serkaripis raises to [$54]
Dirk Bouts folds
HERO calls [$36]
** Dealing Turn ** [ K ]
HERO checks
serkaripis bets [$99]
HERO?

20-02-2009 21:26 #2| 0

Jeg folder floppet... Eftersom jeg kun kan se max 6-8 outs og OESD er svære at spille imod en dårlig spiller OOP eftersom han finde på at calle med any2 og man ikke kan ...

Jeg tror max din equity er 35% på turn.. Så turn kan calles/foldes

Du vil have $132 tilbage på river, hvis du caller turn .. Så hvis du er sikker på villain caller AI på river, kan et turn call forsvares...

Personligt folder jeg til villains bet på $99 ud i $132..

20-02-2009 22:10 #3| 0

Du kan i hvert fald ikke calle turn IMO.
Jeg tror også jeg folder flop. Han viser meget stor styrke, og du kommer i et meget klamt spot. Når du nu vælger at calle tur, så er K nok et af de mange kort jeg jammer. Han kan være tvunget til at folde et stærkt spartræk, men resten kalder dig jo nok desværre.

Ved nærmere eftertanke, så skal du jo nok folde, da han umiddelbart virker som en passiv type, "der ikke bluffer", og hvis det også gælder semibluffs, så fold du bare floppet.

Selvom din modstander er dårlig, så mener jeg ikke call kan komme på tale på turn, netop fordi du er OOP. Dine outs er ikke alle lige gode, da 6'erne og farven er så åbenlys, at du næppe får fuld betaling, så jeg kan ikke li den.

På floppet kan du overveje at skippe c-bettet i en 4-vejs-pot på så koordineret et tt board. Det er simpelthen alt for ofte du bliver reraiset IMO.

MVH Skod

22-02-2009 12:48 #4| 0
OP

Altså, at folde floppet med en open ended mod en fisk 150BB dybe (hvor vi obv har 8 outs, hvor 2 af dem nok ikke har lige så meget), virker helt sort i min bog. Vi kan aldrig jamme turn heller mener jeg rigtigt, han bet folder nok ikke, og bluffer vel aldrig. Kan man calle turn og jamme any river vi rammer? Og CF alt andet?
Vil i hellere check calle floppet?

22-02-2009 13:49 #5| 0

@ joonas

Det havde været noget helt andet HVIS du havde position, men det har du altså ikke. Derfor er det ikke så let at spille sc's fra UTG (men gør det nu også selv :( )
Jeg c-better nok også flopet hver gang, selv om jeg argumenterer for ikke at gøre det. Jeg caller nok aldrig flop-reraiset. Afhængig af reads, så bliver det til fold/jam, men hvis du siger han er en fisk, så bliver det fold 10/10 gange.

MVH Skod

22-02-2009 17:19 #6| 0

Flop er altså et utroligt nemt call i min bog. Vi kan simpelthen ikke tillade os at folde når villain viser så stor styrke ---> Gode implied odds.

Jeg jammer turn nu og forventer egentligt ikke han folder specielt ofte, men det er godt nok ikke mange gange han skal folde før det er profitabelt.

22-02-2009 17:47 #7| 0

Det er nok næppe et super easy peasy moneymaker-call på floppet, snarere marginalt mellem call/fold. Husk på, at villain langt oftest har redraws når vi spiker, at han altså ikke bare bet/caller sin stack væk med to par eller sets, når turn kommer eller 6x, og at han nogle gange har et draw eller 9x, hvor vi heller ikke stacker ham så ofte som vi gerne vil. Jeg gider ikke til at regne på det, men vi er nok ude i noget med at han skal felte op mod 75% af gangene, minus de profitable situationer du får ud af at turne et bedre draw og de gange, hvor han checker turn bag.

Turn er et easy check/call, når han byder så stort. Han har næppe nogen bet/fold range overhovedet med den betsizing, og derfor er det retarderet at prøve at cr-bluffe ham med de stacks. Desuden er de fleste af dine outs godt skjulte, og han slipper næppe væk på river med den SPR. Openrest river, hvis du spiker.

22-02-2009 21:16 #8| 0

Hero havner i denne hånd i en skidt og svær situation, fordi han ikke gør sig de rigtige overvejelser mht. planlægning af hånden.

Når hero vælger at skyde et c-bet bør han allerede inden have gjort sig klart:

-pos., floptekstur, antal villains . m.m. (rimeligt standard)
-hvad gør hero hvis én hhv. to villains caller
-hvad gør hero til et raise. Skal den foldes, calles eller skubbes?
-hvis hero caller et raise, skal blank/non blank turn så leades?
-skal turn CR?

og ikke mindst:

-hvordan er stacksizes og potsizes på de følgende streets? Hvis hero caller, er der så stadig eff. stacks til at 3/4 potte turn OG blank river med både busted draws og made hands?

Harrington har en oversigt på side 65 i cashgame vol.1, som viser at du med 5 bets (preflop raise, flopbet, flopraise, turn bet og river bet) på 3/4 pot på alle streets skal have minimum 156BB's ($312) effektivt. Da potten faktisk er endnu større pga. 3-way pot, så gør det kun sagen værre. Du ender med at mangle omkring $115 til at lave et river bet på 3/4 pot. Dvs. dit eventuelle bluff har noget mindre sandsynlighed for at virke efter hensigten.

Ovenstående planlægning kombineret med floppets meget koordinerede tekstur, position og 3-way pot, så vil jeg hælde mere til at checke flop. Jeg ser intet problem i at check-calle dette flop. Jeg mener det er langt bedre end at skyde flop og så komme i et svært spot.

Som spillet vil jeg skyde turn, villains range er bred og K passer dels fint ind i din linie/range og du samler mange gode outs op med det kort. Øvrige alternativer som CR, CC og CF bryder jeg mig ikke om, primært pga. eff. stacks på turn.

23-02-2009 15:27 #9| 0

Hvad er villains AF på de forskellige streets?

Jeg er ikke specielt glad for flop call. Du har 6 outs til nuts, hvor 3 er disse er action killers mod en fisk. Udover dette har du 2 outs af tvivlsom værdig, da fisken både han have dig slået, og de er kæmpe action killers.

Jeg folder nok flop.

Som spillet så skub turn. En fisk kan sagtens have Q9 eller lignende, som vi godt kan skubbe ham af, da han hverken kender til pot odds eller folding equity.

23-02-2009 15:36 #10| 0

@sakii

Ja, det er måske rigtigt, men come on :) timer du ned hver eneste hånd for at tænke over samtlige ting du lige har nævnt?

Det er fint nok, at gøre sig ideer omkring hvordan hånden skal spilles, men ofte så har timing,gutfeeling etc. altså mindste ligeså stor betydning for hvordan man fortsætter hånden.

23-02-2009 16:09 #11| 0
Som spillet så skub turn. En fisk kan sagtens have Q9 eller lignende, som vi godt kan skubbe ham af, da han hverken kender til pot odds eller folding equity.

Problemet er så bare, at villain ikke byder turn så stort med Q9 og lignende hænder, hvis han da overhovedet byder. Jeg vil vove den påstand, at han folder max. 10% af gangene til et cr.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar