NL200: Open ended klikket pre

#1| 0

Jeg har ingen stats fra den her computer, men ved at villain er dårlig fra tidligere sessions mod ham. Min standard linje her er at få det ind, men hvor meget FE har vi egentlig i det her spot? Jeg vil tro jeg har en tendens til at mene mere end jeg egentlig har. Hvad er alternativet til at få det ind?

***** Betfair Poker Hand History for Game 415592759 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Thursday, September 18, 22:11:13 GMT 2008
Table Oxygen 72 6-max (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: HERO ( $197 )
Seat 2: peego ( $259.35 )
Seat 3: austay0001 ( $176.80 )
Seat 4: ValueCity ( $260.80 )
Seat 5: SantaOnTilt ( $865.36 )
Seat 6: knarfetief ( $202.50 )
SantaOnTilt posts small blind [$1]
knarfetief posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to cerealkilla [ J T ]
HERO raises to [$7]
peego folds
austay0001 raises to [$12]
ValueCity folds
SantaOnTilt folds
knarfetief folds
HERO calls [$5]
** Dealing Flop ** [ 9 3 Q ]
HERO checks
austay0001 bets [$20.25]
HERO?

19-09-2008 09:22 #2| 0

Jeg giver villain credit for en stor hånd når han click-reraiser pre, så jeg forventer ikke meget folding equity, så flop c/c, turn c/f må være fint.

19-09-2008 09:32 #3| 0

Hvor ofte vil du gætte på at Villain folder da?

Hvis vi sætter Villain på en (meget snæver) range der hedder AQ, 99+ når du bliver kaldt, så har du en equity på 32,9%, og har derfor brug for at Villain folder 54% af gangene, hvilket han nok ikke gør, da det er langt størstedelen af hans RR range han kalder med her (især da det blot er et klikraise fra en donk PF, hvilket ofte er KK/AA) - det er vel kun AK han smider!?

Hvis vi nøjagtigt kan sætte Villains reraise range til AQ+, 99+, er der 52 mulige kombinationer han kan sidde med. 16 af dem er AK, og hvis vi antager, at det er den eneste han smider folder han ca. 30% af gangene, og du taber dermed ca. 23$ pr. gang du laver det move her.

20-09-2008 16:12 #4| 0

Call flop. Tror dine implied er ganske fine her. Hvis turn checker igennem bluffer jeg nok river 35 agtigt.
Iøvrigt tror jeg ikke du kan vinde penge med JTo utg så fold pre og nok også på sin plads.

22-09-2008 05:23 #5| 0
OP

Godt indlæg djow, jeg tror du har helt ret hans range, og at det er et tabende play.
Det er et generelt problem for mig (og sikkert også for andre borderline midstakes spillere), at tænke for meget i "Jeg er open ended så det er aldrig HELT skidt at komme ind her" banerne, og generelt bare fjerne hovedet og sende alle mine draws til midten. Hvis oddsene ikke er der, må man jo bare lære at folde. Her kostede det altså 23 dollars at lære, og hans KK holdt ganske fint hjem :)

22-09-2008 10:05 #6| 0

Min generelle tanke omkring folk der sidder uden fuldt buy in og gayer den preflop er at det ikke er specielt gode spillere.

Jeg betaler lissom dig her, men jeg leader floppet med halv pot, hvis jeg rammer som her -> Det gir en række fordele. Hvis han er helt væk og ikke kun gayer KK+, så folder han måske. Hvis han har handsken, så gayer de ofte igen og du får turn til pot pris (=halv pot + betal gayraise) og det sweet er så at du får fine odds og stacker ham ofte når du spiker turn...

Får du pot på nakken er det fold selvfølgelig.

damster

22-09-2008 18:16 #7| 0

Hov, jeg havde ikke set at Villain ikke sad med fuldt buyin. Det giver dig selvfølgelig lidt bedre odds, men tankerne for hånden er de samme alligevel.

Jeg tror også den bedste linje her er check-call på floppet og se turn an. Der er højst sandsynligt ikke nok folding equity (om nogen overhovedet), og dine implied odds er fine nok til at trække til din straight på turn (hvis vi antager at villain aldrig folder, skal du kalde 20.25 for at vinde 176.80 + 12 + 2 +1 = 191.8, hvilket er ca. 10,5% og da du vil ramme din straight oftere end det, vil det være et profitabelt play).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar