Hånden som den blev spillet er uinteressant, som jeg fik den spillet, men jeg fik alligevel diskuteret den godt igennem med en anden pokernetter. Vi blev enige om at poste den, og høre hvad folks holdning er.
UTG: 11/7/2,5 over 1100 hænder
UTG+1: 25/16/1,9 over 2100 hænder
CO: 19,6/15,4/3,2 over 3200 hænder
Hero har spillet 26/20/3,4 i denne session
Seat 1: PayMyBill ($267.40 in chips)
Seat 2: Ixchltryx ($238.05 in chips)
Seat 3: Hero ($214.15 in chips)
Seat 4: ELSENILS ($399.15 in chips)
Seat 5: Gaben86 ($214.10 in chips)
Seat 6: maca7 ($158 in chips)
ELSENILS: posts small blind $1
Gaben86: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [Xx Xx]
maca7: raises to $8
PayMyBill: raises to $28
Ixchltryx: calls $28
Hero: ???
Læg godt mærke til statsene og positionerne. Hero har ca 100 bbs - spørgsmålet går på, hvad er vores range for at kalde her? Og kan vi nogensinde raise med andre hænder end AA. Der tænkes selvfølgelig på alle de penge der er i potten allerede, og det faktum at vi har position.
Giv jeres tanker til kende!
NL200 overcall af 3bet, range?
Lidt svært - jeg tænker ik så meget :)
Hihi!!!
Med en total nit der better UTG, en der raiser ham lige efter og et call!! siger lidt sig selv..
Men nok ikke meget du får ud af mit indlæg ;)
Hvis UTG+1 kender UTG, så er hans range for at 3-bette UTG nok meget, meget lille. Og tror bare jeg raiser KK og AA her. KK smider jeg nok hvis en af dem skubber. Kunne være frækt at calle any PP og SC da vi nok har de lækreste implied odds
@gunspats
"Kunne være frækt at calle any PP og SC da vi nok har de lækreste implied odds"
Problemet er vel at vi stadig har UTG bag os?!
Slet ikke mit limit, men maca7's range (selvom han er en nit) er vel bredere end PayMyBill's og Ixchltryx's. Desuden kan maca7 kun pushe med AA/KK med så meget action preflop, så hvis du caller er sandsynligheden for at du ser floppet vel 1:(maca7's range/2).
Så jeg synes din calling range kommer utrolig meget an på implied odds. Ville nok være fristet til at overcalle any pp over 66, hvis der ellers var meget action på bordet.
Ang. reraise så tror jeg, at jeg ville holde mig til AA.
Jeg er enig med dig tiltfishy, at UTGs range er bredere. Mener vi via pokerstove fandt ud af, at det var noget ala 88 og ned til KTs, hvis jeg ikke husker forkert.
Hvis jeg nu kalder på knappen, hvor ofte vil der så blive tjekket til mig?
Jeg kunne godt tænke mig Thyssen kom på banen med nogle beregninger af en art.
Andre meninger er fortsat meget velkomne.
Problemet er Ixchltryx cold-call -- det er altså ikke ret mange hænder han gør det med. En 19/15 spiller vil nok 4-bette AA/KK (og måske AK/QQ), så hans call er sandsynligvis TT-QQ (dog typisk JJ-QQ).
Hvis PayMyBill er tænkende så 3-better han næppe UTG med KTs her. UTG er trods alt rimelig tight og med hele feltet bag ved ham, så er han range snævert, måske TT+,AQ+.
Man kan godt begynde at regne på det ligesom en post fornylig, men det er kompliceret pga flere spillere i potten.
Jeg tror jeg rykker AI med QQ+,AK her. Jeg kan specielt godt li at gøre det med AK da vores AK halverer sandsynligheden for at en af villains har KK eller AA (rent kombinatorisk) og bliver vi kaldt af QQ så er der overlay nok til at det er +EV.
Jørn
Hey Thyssen!
Gode pointer, og jeg er helt enig i dine argumenter omkring UTG+1s 3bets range!
Jeg tog som sagt sagt hånden med en anden pokernetter, og vi blev enige om, at 4-bet/AI ikke kunne komme på tale, med andet end AA her. men synes efter nærmere eftertanke faktisk et AI er rigtig frækt med mange hænder.
Kan du nogensinde se os coldcalle med SCs og lavere PPs?
@ ManCini
Tre ting:
UTGs range er ikke, 88+, KTs osv, som pokerstove siger, når han raiser 7% af sine hænder. Hans range for et raise er meget smallere UTG end den er på button eksempelvis.
At du ikke vil skubbe KK her, synes jeg er meget, meget skidt. Kombinationen af tonsvis af døde penge og et autostack-off på any non-A flop mod de min. 3 hænder, der har potentiale til at udfloppe dig, gør et flatcall til en temmelig dårlig idé.
Jeg synes nærmest ikke, du bør coldcalle med nogle hænder her. Skub AA/KK/AK og nok også QQ som Thyssen siger. Vi kan måååske overveje at flatte med QQ/JJ, men oftest bliver det alligevel noget rod ift. UTG+1 og COs range, så du skal formentlig alligevel floppe et set for at vinde hånden. Jeg bryder mig ikke om, at coldcalle med PPs og SCs her.
Bare hurtigt:
Jeg kommer aldrig væk fra kk her. PayMy kan godt 3bette light, og lxch er ret tricky. Jeg skubber AA og KK, men folder alle andre holdings (hvis humøret er til det, kalder jeg enkelte gange med QQ, men er nok en fejl).
PS: Tvivler stærkt på vi har odds til at calle med any pocket pair og sc's. Vi er ikke dybe, og det er meget sjældent man får to villains stack til midten når man rammer.
Skub på AA+KK, og varier QQ til 50% fold og 50% skub.
Ville ikke flatcalle på noget her. Kan ikke lide idéen om at skubbe på AK.
- cash
@Mancini
Tror ikke du kan calle med SC`s
-du kan stadig blive prized out preflop, og i er ikke dybe nok til at du kan fortsætte på flop, medmindre du flopper flush/straight eller combidraw.
Hey LOD!
Som jeg også fik skrevet efter Thyssens indlæg, synes jeg skub er ret frækt med mange hænder, da jeg nok overvurderer folks range lidt i den pågældende. Specielt hans argument med AK synes jeg er rigtig god, og vi har rigtig meget FE, da vi viser stor styrke.
Faktisk havde jeg QQ i den pågældende hånd, og måske var jeg lidt for hurtig til at sige selve hånden er uinteressant. Jeg overcaller også (?) ligesom CO, UTG betaler og vi er 4 way til floppet, i en pot på 115$.
Floppet slår KK2r.
Hvad gør du hvis:
1. Checket til os?
2. CO/overcalleren byder 35$?
Virkelig lækkert indlæg.
Var virkelig selv i tvivl, men havde sat en range op på QQ+ også AK. Men helt præcist hvorfor kunne forklare hvorfor.
Og ang. de to scenarier aner jeg det ikke. Håber ikke jeg får bragt mig ud i den situration.
Så et lille skjult bumb til det sidste :)
Hey,
1) Bet 75 eller sådan noget og muck til et cr. KK2 er lidt kedeligt, for hvis dine modstandere tænker lidt og kender dig ok, er den K nærmest ikke i din range, og så bliver et cr AI uhyre frækt med ATC. Det ville dog være ekstremt sygt på NL200 i en rr pot, så bare du byder nok til, at du ligner én, der har tænkt sig at felte. Du bliver nok nærmest aldrig betalt af noget dårligere, men so be it, jeg tager gerne knap 60 bbs hjem med en hånd, der rigtigt ofte er bedst (de andre har også sjældent en K - UTG+1 dog bestemt muligt). Man kan argumentere for at checke bag og udnytte sin showdown value, men jeg synes, det er vigtigere at beskytte en stor pot mod de mange outs, de 3 andre har mod dig - og desuden slipper du sjældent billigt, hvis nogen har den K.
2) Hvis modstanderen er god, vil jeg alvorligt overveje at automucke, da det er en ekstremt dårlig idé at leade 1/3 pot her med en hånd, man ikke vil felte. Ellers betaler jeg og folder til mere action. Underlig hånd :)
@ cash
Det giver ingen mening, at du vil skubbe QQ, men ikke AK.
LOD,
Jeg synes umiddelbart det lyder til at være en god plan mht punkt 1 og beskyttelse af hånden. Dog er jeg uenig i punkt 2. Når vi har en handrange sat op på ham der siger TT/JJ/QQ (Thyssens indlæg, går ud fra du er enig?), så kan vi vel aldrig folde til et 35$ bet? Vi har jo også en nem beslutning hvis de to fra EP kommer flyvende med et raise?
Lad os antage at:
1) vi kalder dette bet, UTG folder og UTG+1 kalder. Turn er blank, og den tjekkes rundt, river er blank og der tjekkes til os. Checker vi bag, eller pusher vi?
2) Samme scenarie til river, men nu pusher overcalleren - der ligger 220$ og vi har 150$ tilbage, og en mand efter os - betalt?
EDIT: Andjohs, den er spillet på crypto.
Forstår slet ikke hvorfor ingen har en konge her. Den er checked til CO som better lavt. Jeg ser det som temmelig sandsynligt at enten UTG eller UTG+1 har en konge her, måske endda CO men nok mere sandsynligt med PP a la JJ. Hvis man sidder med konge hvorfor så bette? det så godt som penge i banken..
Meget svær hånd tror kun jeg rykker ind preflop med KK/AA, men frækt at skubbe med QQ. Ser ikke COs cold call som stærkt, men skræmt PP. Ville han ikke raise med AA/KK?
EDIT: mente preflop og ikke på floppet som jeg oprindelig skrev, men den gav næsten sig selv..
@ ManCini
Bemærk, jeg skriver "mod en god modstander" lader jeg den nok gå på floppet. UTG+1 og CO er de to, der oftest har en K. UTG+1 kan have AK, KK, KQ (den sidste dog rimelig dårlig at 3-bette her), og du kan ikke udelukke, at CO kan have coldcallet med AK. Jeg kan nemt se de nævnte modstandere leade 1/3 pot med AK, men det er bare forrygende dårligt at gøre det med JJ ol - jf. "mod en god modstander". Jeg er rimelig enig i Thyssens range preflop btw.
1) Jeg rykker nok ind på river, eftersom du praktisk talt altid er god. UTG+1 kan måååske have AA, men det virker ikke sandsynligt, og jeg har enormt svært ved at forestille mig AK checke river fra hverken UTG+1 eller CO. Du kan nok få et tyrecall af JJ og sådan noget engang imellem, og undgår derudover at vise din hånd (ikke så vigtigt, men stadig lidt værdi). Lidt mere info om de forskellige modstandere, ville dog gøre det mere clearcut.
2) Jeg autofolder. UTG+1 kan sagtens have check/callet AK på floppet, og jeg tror ikke, han finder på at lave JJ om til et bluff, efter I checkede turn bag.
@ SS
Som LOD ganske rigtigt er inde på, så er det bestemt sandsynligt, at UTG+1 har AK eller AA - helt sick hvis han endda sidder med KK, men muligheden kan ikke udelukkes. Rent kombinationsmæssigt er det dog ikke specielt sandsynligt. UTG _kan_ have AK, men jeg er lidt i tvivl, om han ikke kan finde på at pushe PF her, men det er måske nok alligevel tvivlsomt.
@ LOD
Jeg er helt enig med dig denne gang - specielt fordi chancen er så stor for, at jeg checker bag på river, så kan jeg aldrig se dem checke en K to gange i træk. Jeg autofolder også til pushet.
Puha, det blev til meget hypotetisk poker. :)
I den aktuelle hånd, better CO 35$ og jeg mucker. UTG og UTG+1 kalder begge. Turn er blank, og der checkes rundt, river er blank, men nu pusher UTG pludselig og UTG+1 kalder, CO folder. UTG viser en særdeles tvivlsom JJ op, mens UTG+1 har AK.
Tak for input, alle sammen.