NL200 Party nuts, check river

#1| 0

Havde lige brugt en halv time på at lave et indlæg med HH og det hele, men så gik min computer kold. Derfor den korte version.

Ikke de store reads udover at hero at raiset 4 gange i træk med små pocket pairs og taget den ned på floppet med et c-bet hver gang.

Hero raiser lige før knappen

Hero A K stack: ca. $250
Villain 1 stack: $240 knappen

Hero raiser til 8
Knappen kalder

Flop: 10 2 J pot~ 19

Hero better 17
Villain kalder

Turn: 4 pot ~ 53

Hero better $43

Villain kalder (??)

River: 7

Hero checks... You like?

Skal nok fortælle om mine tanker efter comments

07-04-2008 15:48 #2| 0

Det ser vel egentlig fint ud.. Han ligner uden tvivl et draw af en eller anden art, og da det completer og du checker får du ham bestemt til at ligne en flush, hvis han hopper i, så er det godt spillet, gør han ikke, så er det skidt :-). hehe

Edit: Kommer også han på hvad du plejer at gøre med nuts, afveksling er en god ting

07-04-2008 15:49 #3| 0

Ok, du vil gerne virke scared for sparen, og håbe på han better, men medmindre han har en flush, tror jeg ikke du får meget mere end et check ud af ham.

Jeg spiller ikke på dette level, but me not like, hvis du rester på river og han har ramt flushen, tror jeg sku han nok skal betale dig af alligevel.

07-04-2008 16:08 #4| 0

Potten er $149 på river og effektive stacks er $172. Jeg tror bare jeg skubber river...

Anyway, hvad er det for en hånd han bluffer på river? De eneste draws der ikke har ramt er KQ og Q9, samt måske kombidraws a la AJ eller AK.

Villains range:

* set: han betaler helt sikkert river, og det er tvivlsomt om at better hvis du checker
* to par: han betaler formentlig river, men checker sikkert bag
* kombidraws: checker river bag
* overpar, top par, middle pair: checker river bag
* flush: I ender altid allin
* missed str8 draw (KQ, Q9, AK): bluffer måske

Langt størstedelen af villains range checker river bag, så du er nødt til at valuebette, så det ligner umiddelbart et easy allin.

Jørn

07-04-2008 18:04 #5| 0

Av, du må aldrig checke river her - skuuub!

07-04-2008 18:24 #6| 0

Jeg tror også, at han vil checke bag på meget oftere, end han vil calle vores bet.

07-04-2008 19:22 #7| 0

som de fleste skriver - tror også han betaler den for det meste, hvis du havde lidt reads og han var wannabe gus i high stakes action, kunne et check også være nice IMO.

er selv lowstakes-spiller, og her nede kommer vi oftere godt fra sådanne moves (pacific :P) - men ved ikk hvordan gamet er på NL200.

glæder mig til at høre hvad der skete, mit bud er at han checker og du så lige vil høre om det var helt hen i vejret eller hvad?

-birdshake

07-04-2008 20:02 #8| 0

Me dont like.

Du skriver ikke noget om reads på vildanden, så jeg går ud fra at han ikke er kæmpedonk, kun almindelig halvdårlig spiller.
Formålet med et check kan vel kun være at induce et bluff fra et missed straigthdraw. Jeg tror at vildanden vil betale en del oftere med f. eks. to par end han raiser hvis du checker. Du er måske bange for at vildanden er nittish nok til at folde lavere flush/89/set?

Altså, de gange han har misset str8draw er det MÅSKE +EV at checke. Ellers tror jeg ikke at det er. Og villains range inkluderer mange hænder der betaler.

08-04-2008 16:33 #9| 0

Argh.. Ja...
Mine tanker gik på at have spillet 4 pots i træk hvor et c-bet var nok. Følte lidt han var ude i noget snavs eller en slags draw/floating.

På river tænker jeg ca. 3 sekunder og checker... Han checker bag mig med 10 J. Blev bare lidt overrasket over det.. Fatter slet ikke han kan calle den hele vejen for så at checke bag mig med den "forhistorie".

Sidste gang jeg laver den fejl.

08-04-2008 16:36 #10| 0

Btw Mancini & Thyssen

Ville et skub ikke være overkill?

08-04-2008 16:42 #11| 0

Lige nogle flere tanker.

Hvilken hånd caller hele vejen på det board? Han raiser ikke på noget tidspunnkt.

Hvis vi begge har flush, skal pengene nok komme til midten

Hvis han ikke har en skid, giver jeg ham da en perfekt mulighed for at bluffe hele sin stack væk og han har vel svært ved at sætte mig på en flush eftersom det er 5. gang jeg er aktiv (I ved hvad jeg mener)

08-04-2008 16:44 #12| 0

Jeg smider 109-125$ på river. Med dette bet caller han med alle flushes og sikkert også set og gode 2 par. Checker du, så better han kun ud med en flush og hvis du er heldig set... I er ikke dybe nok til at et check-raise har nogen value, så du skal bare leade.

08-04-2008 16:52 #13| 0

@Banned4evah

Hvad er det for "ikke en skid" villain skal have der kalder to streets? Ace high? De eneste draws der misser river er KQ eller backdoor diamond draws (f.eks. Ax, f.eks. J,Q eller K) og flere af disse checker bag for showdown value.

I øvrigt skal du ikke optimere sandsynligheden for at blive kaldt men din EV!

Lad os sige villain kalder $100 i 50% af tilfældene og $170 i 35%, så er

EV(bet $100) = $50
EV(bet $170) = $60

altså bedre at bette $170.

Jørn

08-04-2008 18:51 #14| 0

@Thyssen

"Hvad er det for "ikke en skid" villain skal have der kalder to streets? Ace high? De eneste draws der misser river er KQ eller backdoor diamond draws (f.eks. Ax, f.eks. J,Q eller K) og flere af disse checker bag for showdown value."
Jaaa... Du har egentlig ret... Bare så sindsyg irriterende at jeg var så sikker på at manden ville skyde river hårdt hvis jeg checkede den! :)

Nå.. Tak for input!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar