Begge villains i hånden er std tags (20/18/2), jeg har spillet 32/27/5 over ca 100 hænder, og har åbnet meget liberalt fra button og cut off. Der er ikke blevet spillet ret meget tilbage på mig preflop, så jeg har ikke lavet nogle 4-bets endnu.
Hvilken betstørrelse kan i bedst lide her? push, eller noget 88, eller måske bare calle, og så pushe ind over villains cont. bet på floppet?
GAME #685816217: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-10-13 18:08:12
Table Krume
Seat 1: Hero ($545.45 in chips)
Seat 3: fungyou ($130.75 in chips) DEALER
Seat 6: villain1 ($188.50 in chips)
Seat 8: villain2 ($200.00 in chips)
Seat 10: ggovi ($185.40 in chips)
Patakurko: Post SB $1.00
MyLadiez: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [♣A ♥A]
ggovi: Fold
Hero: Raise $8.00
fungyou: Fold
Villain1: Call $7.00
Villain2: Raise $34.00
Hero: ?
NL200 preflop
Jeg ved egentlig ikke om jeg kan lide et call her.
Villains spiller endelig tilbage mod os, og jeg går derfra udfra han har en hånd han er glad for. Jeg 4-better til en ~80 stykker her.
Mickey
ja gider sgu ikke at spille en Multiway pot med AA her. Villian1 får meget gode pot odds, om vi bare caller her........
Jeg giver den også gas
et kald vil da være helt forfærdeligt med en imellem, den kan ikke kaldes der imo.
Som mickey.
De har ikke spillet tilbage, så hvorfor skulle de pludselig gøre det nu?
De må have en hånd, samt være irriteret på dig.
Derfor, spil tilbage og få nogle penge i potten.
Du kan heller ikke være tilfreds med 2 modstandere med AA.
Jeg 4better altid her, men det gør jeg også med AK og QQ.
Desuden har du spillet ret løst, så jeg tror ikke de kan sætte dig på AA udelukkende. 4bet er godt.
4bet HVER gang dette spot - mod 20/18/2 med dine 32/27/5.
Med 32/27/5 har du jo netop bygget op til at spille stærkt med reel styrke.
Frygteligt exploitable mønster hvis du går over i at spille medium hænder stærkt og stærke hænder svagt.
Gi' den til 70 stykker:
1) Vi spiller for stacks og 70 nægter begge villains implied odds til at spille PP for flopped set value HU - selv hvis de vidste at du er inde for stacks.
2) Villain 2 kan ikke folde 36$ til en 115$ pot...
3) Villains får manøvrerum til et 5bet med tilsyneladende FE - giv dem plads til at begå en fejl!
Kombinationen af 2) og 3) og dit image kan få villains til at skubbe AK/QQ/JJ og måske værre - hvor du kunne risikere at de fold'ede hvis du gik for hårdt til den.
Strømlining af bet/raise sizes kan være et issue.
@kandinsky
Hvilke andre hænder raiser vi til 70 her? ingen imo
Jeg 4-better altid her mod to modstandere, men ved ikke hvad jeg synes bedst om; raise til o. 90 eller pushe!
Mickey@
Hvorfor siger du kun 80 her?
Det giver da absolut ingen mening?
Jeg siger min 110
@YoghurtKing
"Hvilke andre hænder raiser vi til 70 her? "
Jeg har 2 ting til den:
1) Luft - en 35/27 laver meget gas med luft og du skal ikke forvente at der står AA på villains lystavler bare fordi du 4better klik'ish! Ikke overvurdere deres 1st level - det er næsten umuligt for villains at analysere præcist mod en LAG+ som dig.
2) Det er ikke så vigtigt hvilke andre hænder vi raiser til 70 her! - jf. mit oprindelige pkt. mener jeg ikke at villain KAN folde - ville kræve uhyggelig 1st level evner og uhyggelig disciplin - og at forvente dette er ikke præcist - specielt da hvis de er trætte af dig.
90 eller push er heller ikke dumt men øger imo risikoen for at de spiller korrekt og folder for meget til at give max EV. Kan bedst lide push så. Smooth call vil afgjort være en fejl.