NL200 @ Ongame
Villain er unknown og har kun spillet 10-15 hænder ved bordet. Ingen donk-tegn endnu.
Hero er formentlig heller ikke donk i villains øjne.
Seat 3: aapower123 ($444.15 in chips)
Seat 4: Razga4 [ Q♦,J♦ ] ($215.85 in chips)
Seat 6: xxGant88xx ($340.95 in chips)
Seat 7: I.am.Winning ($194 in chips)
ANTES/BLINDS
aapower123 posts blind ($1), Razga4 posts blind ($2).
PRE-FLOP
xxGant88xx folds, I.am.Winning bets $6, aapower123 folds, Razga4 calls $4.
FLOP [board cards 8♦,6♠,3♦ ] - Pot: $13
Razga4 checks, I.am.Winning bets $10, Razga4 bets $32, I.am.Winning bets $80, Razga4 calls $58.
TURN [board cards 8♦,6♠,3♦,10♣ ] - Pot: $129
Razga4 checks, I.am.Winning checks.
RIVER [board cards 8♦,6♠,3♦,10♣,2♦ ] - Pot: $129
Razga4 bets $119.85, and is all-in, I.am.Winning calls $98, and is all-in.
Blev meget forvirret over villains flop 3-bet. Den have jeg ikke lige set komme, og jeg er ret sikker på jeg valgte den dårligste løsning.
Hjælp!
\Razga
NL200: QJs vs flop 3-bet
Hvis du CR det her flop, så shove floppet, da din equity falder drastisk fra turn af. Du vil vel ikke calle stacken af fra turn af?
Generelt med de her floppede draws bet/3bet jeg bare ind som standard. Præcis som min standard linje er med sets.
Jeg er dog generelt ikke vild med at calle preflop oop mod en formodet fornuftig spiller. Jeg gør det dog også selv for meget i praksis, men jeg tror bestemt ikke, at det er noget, som generer overskud.
Call preflop er helt standard med QJs mod et BTN-r. Flop skal selvfølgelig bare 4bet-shoves, som SuperSennels forklarer.
Yep, fint spillet indtil dit call af flop 3-bet. Call er nok den ringeste løsning!
Når du CR ham her, shover jeg altid på hans 3-bet!
Wow, sløjt at flatcalle et 4bet OOP med Q højt FD, voldsomt leaky vil jeg mene. Nemt shove på floppet hvis du checkraiser, hvad er tankerne bag dit flatcall?
Min standard linje vil her være bet-3bet flop, da det giver den bedste folding equity.
Når vi nu check-raiser, så er vi selvfølgelig nødt til at shove floppet, ellers ender du jo OOP på turn med Q high og SPR på 1. Planen kunne så være at open-shove turn i stedet, men så kan jeg bedre lide shove på floppet.
Jørn
Edit: PSR -> SPR (stack-to-pot ratio)
Thyssen, bet-3bet flop ; men hvad så hvis han kommer over toppen der? caller du shove? 5bet shover du til hans 4bet?
Jeg er også enig i din linje, bare nysgerrig på hvad du gør i nævnte situation
@Toreds
"Bet-3bet" vil formentlig gå: $10 -> $35 -> $120 (eller evt. shove), så vi kalder bare hvis han shover for $80 yderligere.
Jørn
@Thyssen
PSR?
@Alle
Vidste godt at min flopbeslutning var den værste lige efter jeg havde trykket. Jeg ville bare høre hvad I andre ville gøre i en sådan situation.
Mht. bet-3bet, så må jeg indrømme det ikke er noget jeg bruger meget. Jeg kan i stedet bedre lide at CR - fejl?
Bet-3bet bruges oftest når man har draws, og derfor tager folk som std CR linien, for det gør de også med sets og topars kombinationer - så for at balancere, så vælger de samme linie med draws.
Det er utrolig svært at balancere, hvis man ikke også i ny og næ tager bet-3bet linien med fx sets, som når vi er OOP - noget som jeg også personligt selv hr svært ved.
@ Chris
lolleren
Jeg mente egentlig Stack-to-Pot Ratio (SPR) [min post er nu rettet]
@Razga
Bet-3bet har fordelen at du optimerer folding equity, hvilket er vigtigt for draws. Faktisk har vi masser af FE både på leadet og også på 3-bettet.
Med et CR så satser du på at villain c-better et lavt koordineret board og derefter folder til et CR. Det sker IMHO ikke ofte nok -- men det kan muligvis være specielt for middle stakes hvor folk ikke automatisk c-better. Det flop er typisk et flop hvor jeg checker bag fordi det rammer en OOP-cold-callers range relativt godt.
Jeg bet-3better også sets og to par og jeg leader også store dele af min air-range og meget svage draws på det board.
Jørn
Hva gør vi så hvis villain blot caller floppet og turn er blank? 2nd barrel altid?
Empty the clip!
Jeg vil typisk skyde 2-3 barrels, men laver nogle gange CRAI på turn. Det kommer også lidt an på hvordan boardet udvikler sig.
Som oftest har han jo en weak made hand / weak draw, når han blot kalder floppet, så meget ofte kan vi skyde ham af.
Jørn