Anser villain for tight regular, der dog tidligere har kaldt mit raise fra sb, c/r floppet 8 6 3 3, og leadet turn m/TT og kaldt mit skub..
Villain spiller 21/13/2,64 - 3bet 11,65 over 206 hænder
Hvad gør vi her ?
Seat 10: x ($97.60)
Seat 1: Villain ($199)
Seat 3: Hero ($263.10)
Seat 5: x ($120.90)
Seat 8: x ($349.55)
x posts small blind ($1)
villain posts big blind ($2)
---
Dealing t Hero: [Q♦, Q♠
Hero raises $8 to $8
x folds
x folds
x folds
Villain raises $23 to $25
Hero calls $17
--- Dealing flop [J♠, T♣, 4♥ - 50
Villain bets $30
Hero ??
NL200 QQ
Jeg tager et kort af, men normalt 4-better jeg den preflop.
Du er stadig foran hans range, men jeg ser ikke stor værdi i at raise i dette spot.
4-better den preflop når han er så aggro med 3-betsne. Du bør også få ind i din pop-up hvor ofte han folder til 4-bets.
Jeg tager et kort mere af og lader ham hænge sig selv.
på trods af at han har en 3bet% på 11 så er det sjældent et light 3bet fra BB mod et UTG open. Jeg har intet imod at calle hans 3bet, dog hvis der er noget dynamik 4 better jeg den ofte.
Som spillet kan jeg ikke lide vores hånd på floppet, jeg tror jeg tager et kort af, og folder hvis han skyder blank turn.
UTG open 5-handed er altså ikke specielt stramt, så udover at han ganske givet har en handske, så ændrer det ikke det jeg skrev tidligere.
Medmindre Hero har et vildt ry som en lag spiller, er jeg absolut ikke vild med 4-bet pf. Kan ikke se ret mange hænder som vi skulle få betaling fra.
Spiller som dig og kalder flop.
Stats fra 206 hænder? Hvad kan vi bruge det til?
@Raz
4-better den preflop når han er så aggro med 3-betsne. Du bør også få ind i din pop-up hvor ofte han folder til 4-bets.
Hvordan kan det at en given villain 3 better meget preflop være af betydning om vi 4 better? Vi får udelukkende information om hans 3 bet range.
Som du nævner det efterfølgende er det vel i højere grad interessant at vide hvordan villain forholder sig til 4 bets.
@Analpirat
Statsne giver stadig en indikation af villains spil. Poker går nu altså ud på at bruge den information man har tilgængelig -- nogle gange agerer man jo på et specifikt read man kun har set een gang, f.eks. man har set villain minraise top par på floppet og næste gang han minraiser så går man ud fra at det er top par igen -- her er der tale om ekstremt tyndt statistisk materiale.
Og 3-bet statistikken har også indflydelse på hvor ofte vi 4-better. Mod en villain som 3-better 2% kan det næppe være korrekt at 4-bette QQ. Mod en villain som 3-better 11% er det selvfølgelig bedst at have et read/statistik på hvordan han reagerer på 4bets, men et godt udgangspunkt vil altid være at vi er pænt inde mod hans 5-bet range (vi er 47-53 mod JJ+,AK, 55-45 mod TT+,AQ+)
Jørn