Pacific, mit image er nok semiLAG. Ikke reads på villain i hånden.
QQ på BT, UTG limper, CO limper, jeg hejser til 12, BB(villain) kalder (han har 227 bag, jeg dækker), UTG folder, CO kalder.
Flop: 89T twotone (37)
Checket til mig, der byder 34, villain kalder og CO folder.
Turn: T offsuit (103)
Villain har nu 183$ tilbage.
Han checker til mig, Jeg byder 68$, han clicker mig, jeg folder.
Standard? Hvad med turnbetsize? Byder jeg 80+ committer jeg mig vel stort set?
NL200, QQ farligt board
Kom med argumenter...
Overvejede at checke turn, men hvis vi antager at vi klart oftest bliver raiset på floppet af 2-par, set, str8 er villains mest sandsynlige hånd et draw. At bette turn beskytter mig derfor, samt giver mig info da check-call, check-raise meget ofte er en kæmpe hånd hos villains.
T'eren er også i hans callingrange på floppet og er selvfølgelig grim, men her får vi info ved at bette, vedr villain og T'erens effekt på hans holding, samt at drawet stadig er mere sandsynligt.
Du bliver næppe kaldt af nogen hænder du har slået på turn. Desuden hader jeg at blive blæst af min hånd pga et c/r, oftest har jeg 6 outs (hvis jeg er bagud), så jeg tager et kort af og valuebetter river i stedet, hvis villain checker til mig og river endvidere ikke er alt for grim.
Jeg byder lidt over 80 og har ikke svært ved at folde hvis han skubber, der er alt for mange draws i hans range som ikke må få freecard og når han clicker er du slået hver gang (medmindre dit bet kan tolkes som svagt, og 63 virker lidt svagt i mine øjne)
Edit: problemet med at checke turn og valuebette river er at den del af hans range der har et draw betaler aldrig noget på river når han misser, tilgengæld skal du betale til hele hans range hvis den gør.
Alle J giver os straight. Alle Q giver os en båd. Altså vil en del straight-kort sandsynligvis gavne vores hånd mere end hans.
Farvetrækket frygter vi selvf., men check her og så lad ham byde med et busted farve/straight-træk, som han meget ofte gør, hvis du checker turn her. Hvis der falder en brick på river, kan vi fyre et lille valuebet afsted og folde til et c/r.
@Ahle
Hvilke hænder som HERO slår kunne finde på at calle HEROs valuebet?
Det skal med i beregningen at villian gerne må være på svampe...
Løpenthin,
Villain caller os med mange hænder på river, hvis en brick falder - nemlig fordi, at der er mange bustede draws, vi kan byde med her (flushdraw, straightdraw) og han sjældent tror på, at vi har en T når vi checker turn.
Ysk: 68, ikke 63. Lille difference, men bettet sniger sig da op på at være et 2/3 potbet.
Derudover, byder du 80 her med hus? Jeg gør ikke.
Mht til potkontrol turn og valueriver:
"Problemet med at checke turn og valuebette river er at den del af hans range der har et draw betaler aldrig noget på river når han misser, tilgengæld skal du betale til hele hans range hvis den gør."
-citat Yskhyr.
Omvendt er nogle hænder vel også så sårbare at man må erkende man ikke rigtigt kan beskytte dem...?
Turbo: De fleste (.....semi-sane og bedre ihf) villains smider et draw (medmindre vi snakker et stærkt draw, og så bliver du nok ofte c/r-AI) når de er oop på sådan et board her - især hvis vi snakker et spinkelt straightdraw. Tilgengæld byder de rigtig ofte river når de misser, fordi du checker turn.
Edit: At skyde turn her er på ingen måde skidt, og jeg gør det nok også selv af og til. Men jeg foretrækker et check.