Seat 3: RhombusF1 ( $238.55 USD )
Seat 6: HERO( $253.95 USD )
Seat 1: Catsyo ( $236.25 USD )
Seat 4: saigy ( $98.47 USD )
Seat 2: Villian2( $200 USD )
Seat 5: Villian1 ( $196 USD )
Catsyo posts small blind [$1 USD].
Villian2posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Qs Qd ]
RhombusF1 calls [$2 USD]
saigy calls [$2 USD]
Villian1 raises [$12 USD]
HERO raises [$36 USD]
Catsyo folds.
Villian2 raises [$68 USD]
RhombusF1 folds.
saigy folds.
Villian1 folds.
HERO....?
Villian1 har spillet 17/14/2
HERO har spillet 23/18/3.5
Villian2 har jeg ikke nogen stats på da han er ny ved bordet, ved derfor heller ikke om han har nogen stats på mig.
Hvad gør i i dette spot? Skubber eller folder?
NL200: QQ møder 4-bet
Jeg skubber. Som udgangspunkt går jeg broke med QQ her, reads ændrer det dog væsentligt selvfølgelig.
Det er satme sørgeligt at hvert indlæg herinde bliver mødt med std.: "Jeg skubber. Som udgangspunkt går jeg broke med QQ her."
Villian viser meget stor styrke her IMO og jeg kunne godt smide. Vi har fået info, villain repper AA,AK,KK her.
Det er et af de spots, hvor jeg MÅSKE kommer væk. Det bliver en feeling, om jeg folder, eller skubber.
Hvis du folder her, skal du ikke høre et ord fra mig. Når der kommer 3 og 4bets på en 6xbb åbning plejer det at være store handsker der er i spil. Så er det med at vurdere, hvor store.
Jeg synes vi har et MEGET nemt fold - så meget dynamik er der altså heller ikke på NL200 og husk på at 4-betteren kommer ind uden at ha lagt en eneste dollar i potten so far.
Vi er aalt for ofte crushet imo.
Hælder til fold på 4-bet med QQ.
Men, nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt, men er et kald helt i skoven her?
Vi har pos.
Vi skal kalde 32 ind i 117, og hvis vi regner med at villain stacker af hvis vi spiker giver det 32 ind i 249 ~ 1/8, hvilket vel er godkendt.
Hvis han er helt ny ved bordet skubber jeg nok pga donk-faktoren, men hvis du ved han er normalt taenkende er et fold ikke af vejen. Disse mini 4-bets er "altid" AA eller KK i min erfaring.
Jeg sender den i mucken. At best racer vi her... Det er altsaa ik party 5/10 hvor folk gaar amok pre med raises og re-steals. Et cold 4bet paa denne takst er 9/10 AA/kk imo.
Tænk hellere på hvilke hænder du kan slå her, og om de kan betale for de gange du er oppe mod AA og KK.
Jeg folder også her, med mindre Villain2 er glad for at 4-bette, eller du har andre reads på ham.
Selvom du sætter ham på så bred en range som JJ+, AQs+, AKo, så er du stadig kun et coinflip.
Selvom der er døde penge i potten kompenserer det næppe for det, da ovenstående range i mine øjne er ekstrem bred, hvorfor et fold uden viden om dynamikken ved bordet må være det rigtige.
Vi skal risikere $164 for at vinde $253, så vi skal have 39.3% for at jamme og da QQ har 39.8% mod KK-AA,AK så det er marginalt.
Hvis vi inkluderer JJ-QQ i villains range, så har vi 47.4% og dermed et klart jam.
Hvis villain2 kun har KK-AA så har vi et klart fold.
Det er en close decision.. when in doubt: shove!
Jørn
hmm... Hvis jeg vælger at gå broke med QQ her, så skulle det være fordi jeg flatcaller hans 12-dollinger bet og vi får et lavt flop.
Når hero nu vælger at raise den og vi får så meget modstand (nærmeste et klik tilbage) synes jeg det er et easy fold.
Er virkelig forbavset over så mange som vælger at gå broke med QQ her @ NL 200!!!
@ Banned4evah
Det er Villian1, der åbner til 12.
Det er Villian2, der 4-better.
@ Alle
Gjorde selvfølgelig som Thyssen sagde og skubbede fordi jeg ærlig talt var i tvivl om det AK og JJ var i hans range tit nok.
Jeg blev snappet af AA, som holdte hjem.
Når jeg ser den igennem igen, så mener jeg faktisk at det er et fold uden nogen som helst reads.
hvis han LIGE har sat sig ved bordet, så må det blive et call.
hvorimod hvis han blot har spillet 3/4hænder er det et easy fold. har prøvet noget der mindede om det, sidder med AQoff - og han har lige taget plads ved et seks mands bord da han skubber først hånd hvor jeg sidder bag ham, jeg vælger at calle (sygt nok), hvoefter han viser AQoff, fedt tænker jeg og ser fluppet hvor jeg kun mangler en ruder for at få flush (den kommer så på river).. skrub skrub skrub!
det skal siges at vi sad ved NL2000 med max buyin.
det jeg prøver at sige er call hvis han lige har sat sig, og fold hvis han har spillet et par hænder. (ikke fordi jeg tror du kommer ud i samme situation som jeg var, men prøver at fortælle at det godt kan ske) !;)