HH er desværre væk for denne hånd, men jeg husker den helt fint. Jeg løber ind i mange af disse spots, og vil høre om i mener min linie er optimal.
Jeg er readless, da jeg spiller flere borde, jeg mener dog at kunne huske Villains navn, så umiddelbart forestiller jeg mig han er semi-regular. Han sidder da også med over fuldt buyin, hvilket oftest tyder på en semi-god spiller (ikke håbløs anyways)
Spillet er NL200 Ringgame på Boss Media. Folk der følger med, bør kende mig som TAG regular.
Effektive stacks er 125bb''s
Hero: Q♦, Q♣
Villain: --, --
Pre-flop:
-: Fold
Villain: Call 2
-: Call 2
Hero: Raise 10
SB: Fold
BB: Fold
Villain: call 8
Flop (Board: 2♥, 3♥, 3♦):
Villain: Check
Hero: Bet 16
Villain: Call
Turn (Board: 2♥, 3♥, 3♦, 5♠):
Villain: Check
Hero: Bet 32
Villain Raise 32
Hero: Fold
NL200 QQ, ok linie?
Jeg betaler turn. At skubbe turn holder kun de hænder inde, vi allerede er slået af.
Jeg er ikke så bekymret igen for at lade ham trække og evt. bluffe på river.
Høvler han stakken ind på en ♥, A eller 6 har du et ret nemt fold imo.
Jeg betaler et ret stort river bet ellers på alt andet end ovenstående mod en regular. Jeg vil egentlig forvente at han ret ofte sidder med en handrange i retning af 77-99
Sidder han allerede med set/hus eller trips, ja så tillykke til ham.
Puma, det er min erfaring, at når man bliver check gayraised på turn, af en ikke tricky spiller (han er faktisk standard tag med en smule donk i ham) ja, så er 1 par ikke godt, specielt ikke et overpair. Logikken i at gayraise her, ser jeg ikke med et draw eller 77-99.
Mickey
Jeg er delvis enig med mickey at check clickraise på turn er meget ofte = monster.
Men: Hvilket monster er lige han skal have her? Et set i 2''ere, quads 3''ere eller set i 5''ere.. og hvor sandsynligt er det lige?
Jeg tror du er god her for ofte til at folde.
Jeg har efter jeg spillede hånden, lavet følgende note på ham:
"std. TAG spiller, raiser ikke PF med AQ i CO, spiller generelt lidt passivt. Fatter at reraise pf med store par."
Jeg forestiller mig det sagtens kunne være 55 eller 22. Den eneste grund til jeg better turn, er hvis han skulle være på hjerterdraw.
Medmindre man har et read på Boss, der siger "aggro, raiser sine draws", så plejer jeg at folde her, muligvis en leak der forhindrer max +EV?
Mickey
Det er svært at sige.. Mod en passiv modstander er der selvfølgelig større chance for at han har en stærk made hand da et lille overpair nok bare caller ned.
Jeg kender ikke specifikt Boss og du kan selvfølgelig sagtens have ret, men en klassisk TAG/donk kan vel også finde på at clicke dig på turn, hvis han sætter dig på høje kort, AK, AQ eller lign ?
Hvis du er parat til at folde til et click på turn, vil jeg slet ikke stikke ud (du har jo pos.), og jeg vil også forvente at blive clicket på en hel del cont. bet''s på floppet med netop en AK/AQ, der ikke rammer.
Puma, jeg stikker udelukkende ud, pga. der ligger til et flushdraw, Hvis det var et rainbow flop, så checker jeg bag, og caller river (9/10 gange anyways)
Det er sjældent jeg skyder 2nd og 3rd barrell i ringgames på NL200, folk smider simpelthen ikke de der medium par, eller lign.
Hvis jeg bliver cliket på floppet er det en anden sag, her caller jeg med min position, og ser turn an.
Måske jeg folder den bedste hånd her, jeg er ikke sikker, derfor jeg poster den :)
Mvh Mickey
Yskhyr:
Nej, hvis man ved, man er bagud er man det faktisk MERE end 50% af tilfældende. Et fold er derfor + EV. Selvfølgelig er det nederen at folde sine AA på AKQT-bord i en 4-way pot på et super loose bord, men sådan er det. Fold, lige meget om linjen siger J eller ej, sidder nogen donks med AJ, JT, KJ og QJ, som du ikke kan læse.
Havde selv callet turn, og check/call, fold river, hvis betting gik amok.
Jeg synes det er et dårligt fold. Han clicker dig på et harmløst bord også vælger du at folde... Folk gør det med alverdens hænder for at lige se dig an. Endvidere har du position.